Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Eén van onze nieuwe achterburen hebben een hond. Het is vast een lief beest, maar hij blaft wel vaak. Als de kinderen in de tuin aan het spelen zijn, die dat op normaal volume doen, wordt het beestje super enthousiast. En blaft hij een paar minuten lang best hard. En dat meerdere keren per dag. Net niet lang genoeg om er wat van te zeggen, want na maximaal een minuut of 2 manen ze hem wel tot stilte, maar ik begin me er inmiddels wel aan te ergeren. 

Dankzij die stomme zomertijd duurt het nog langer op de dag voordat de temperatuur genoeg daalt om fijn te kunnen wandelen
En het zwembad zit sjokvol.
Morgen maar weer bewegen.

Bakblik schreef op 12-08-2024 om 16:25:

[..]

De auto gisteravond stond ongeveer dwars op de weg. Die gaat leeg en dan mogen alle tassen met kleding en de kussens even zo in de huiskamer gezet worden. Dan is de weg snel weer vrij voor ander verkeer. Dat ben ik het helemaal mee eens.

De vouwwagen staat altijd in de tuin van de buren (dat is een heel lieve ruilactie voor het snoeien van de heg dat kunnen de buren niet zelf). Hij moet en paar uur open staan dus het dondert niet hoe het gedaan wordt als het maar gedaan wordt.

Het is gewoon de strijd niet waard en ieder jaar doen we het opnieuw 1 of 2 keer. Ik ga boodschappen doen en blijf even heel lang weg denk ik. Even afkoelen als ik een zak diepvriesboontjes zoek.

Hahahaha. Nou het probleem van de auto dwars op de weg hebben we niet want we hebben een eigen oprit. Geen excuus voor mijn man dus 

Dolfje schreef op 12-08-2024 om 18:16:

[..]

Dit heb ik ook al eens als ergernis en verbazing gepost. Waarom doen mensen dat?? Zo raar.

Geen idee.

Het is irritant maar ook fascinerend. Want niemand geeft het toe dat hij of zij dit doet. En toch doen mensen het. En vaak ook.

kerst schreef op 12-08-2024 om 18:57:

Dankzij die stomme zomertijd duurt het nog langer op de dag voordat de temperatuur genoeg daalt om fijn te kunnen wandelen
Morgen maar weer bewegen.

Of lekker vroeg opstaan en wandelen van 07.00 tot 09.00 ?        Dan duurt je dag ook zo lekker lang.

Loulou39 schreef op 12-08-2024 om 18:00:

[..]

Ik snap dat soort dingen totaal niet, waarom doen mensen dat toch?
Oprechte vraag trouwens, want het fascineert me.

Als ik in mijn vriendenkring/buren/collega’s vraag, vindt iedereen dit irritant, maar toch zijn er de mensen die dit doen…

Inderdaad als je het aan echte mensen vraagt niet op een forum dan vindt iedereen het naar en vervelend. Er is nooit iemand die zegt: Ja dat doe ik!  In dat geval kan ik vragen waarom dan?  Zijn er hier mensen die dit doen en kan je dan uitleggen wat daar achter zit? 

Dat je in de trein in een coupé gaat zitten waar meer mensen zijn dat snap ik dat geeft een gevoel van veiligheid. Maar op een gezinscamping op een kluitje gaan staan dat snap ik niet. Als je er twee plaatsen tussen laat een dan aan dezelfde kant gaat staan dan zit je niet de hele tijd zo naar elkaar te koekeloeren.

Herfstappeltaart schreef op 12-08-2024 om 15:14:

[..]

Wat enorm herkenbaar dit! Wij hebben geen vouwwagen maar wel een auto uit te pakken na de vakantie en hier gaat het precies hetzelfde. Ik breng spullen naar binnen en begin meteen alles op zijn plaats te zetten: eten in de koelkast/voorraadkast, toiletspullen in de badkamer, vuile was in de badkamer/wasmand enz. Van hem moet moet éérst de auto helemaal leeg, waardoor je dus in de gang je nek breekt en dàn pas mag er worden opgeruimd. Zucht.

Dat soort geëmmer had ik met mijn ex ook altijd met opruimen. We liepen elkaar in de weg. Op een gegeven moment maar geaccepteerd dat het zo is, scheelt een boel ergenissen Met huidige vriend niet zoveel last van, ook al doen we het ieder anders. Ik ruim alles meteen op en als hij dat niet doet, dan jammer. Ik vind het fijn als het uit de weg is. Overigens gaat ie vanzelf toch wel meehelpen als ie bijgekomen is. 

Bakblik schreef op 12-08-2024 om 15:11:

Aan mijn man, we krijgen altijd bonje met het uitpakken/drogen/opruimen van de vouwwagen na de vakantie.
Ik pak een klapkrat/boodschappentas en haal bijvoorbeeld de etenswaren uit de keuken. Als ik binnenkom ruim ik alles gelijk op waar het hoort of ik zet het op een plek waar het niet zo in de weg staat als ik er nog iets mee moet doen.
Volgens man haal je eerst alles uit de disselbak, dat stapel je op in de tuin en dan loop je voor je volgende kratje en dat zet je ernaast en dan pas ga je opruimen.
Hij vindt dat ik tijd verknoei, ik vind dat van hem. Alles 3x door je handen laten gaan is volgens mij minder efficiënt dan wat ik doe.
In principe hebben we ieder onze vaste dingen op te ruimen met hier en daar even hulp van de ander voor hoge acties (ik ben verticaal uitgedaagd) of dingen die moeilijk alleen gedaan kunnen worden, zoals de luifel van de wagen afhalen.
Ondertussen draai ik was na was en net op het moment dat ik wat dingen aan de lijn wil hangen die je niet lang in de mand wil laten staan heeft het kind dat net uit de voeten kan zonder krukken de lunch klaar en mag ik haar niet laten wachten volgens man, ze heeft zo haar best gedaan!
Jaha helemaal eens maar ik ga toch die kunnen bloes, rok, en broek even aan de lijn hangen anders moet ik ook nog uren strijken met die warmte.
Kamperen is top, de vakantie was helemaal fijn maar iedere keer dat gesnauw dat ik "inefficiënt" bezig ben daar ben ik wel klaar mee.
Doe wat jou taak is en bemoei je niet met mijn taken! Ik kan het na 10 jaar echt wel! En de methode die ik hanteer werkt voor mij prettig! Laat me!!!!

Haha, ik moest erg lachen om je post. Herkenbaar (inclusief het verticaal uitgedaagd zijn)   

Bakblik schreef op 12-08-2024 om 15:11:

Aan mijn man, we krijgen altijd bonje met het uitpakken/drogen/opruimen van de vouwwagen na de vakantie.
Ik pak een klapkrat/boodschappentas en haal bijvoorbeeld de etenswaren uit de keuken. Als ik binnenkom ruim ik alles gelijk op waar het hoort of ik zet het op een plek waar het niet zo in de weg staat als ik er nog iets mee moet doen.
Volgens man haal je eerst alles uit de disselbak, dat stapel je op in de tuin en dan loop je voor je volgende kratje en dat zet je ernaast en dan pas ga je opruimen.
Hij vindt dat ik tijd verknoei, ik vind dat van hem. Alles 3x door je handen laten gaan is volgens mij minder efficiënt dan wat ik doe.
In principe hebben we ieder onze vaste dingen op te ruimen met hier en daar even hulp van de ander voor hoge acties (ik ben verticaal uitgedaagd) of dingen die moeilijk alleen gedaan kunnen worden, zoals de luifel van de wagen afhalen.
Ondertussen draai ik was na was en net op het moment dat ik wat dingen aan de lijn wil hangen die je niet lang in de mand wil laten staan heeft het kind dat net uit de voeten kan zonder krukken de lunch klaar en mag ik haar niet laten wachten volgens man, ze heeft zo haar best gedaan!
Jaha helemaal eens maar ik ga toch die kunnen bloes, rok, en broek even aan de lijn hangen anders moet ik ook nog uren strijken met die warmte.
Kamperen is top, de vakantie was helemaal fijn maar iedere keer dat gesnauw dat ik "inefficiënt" bezig ben daar ben ik wel klaar mee.
Doe wat jou taak is en bemoei je niet met mijn taken! Ik kan het na 10 jaar echt wel! En de methode die ik hanteer werkt voor mij prettig! Laat me!!!!

Ik lig echt dubbel moet hier zo hard om lachen. Dan ben ik echt blij met mijn eigen vakanties. 

SuzyQFive schreef op 12-08-2024 om 19:25:

[..]

Dat soort geëmmer had ik met mijn ex ook altijd met opruimen. We liepen elkaar in de weg. Op een gegeven moment maar geaccepteerd dat het zo is, scheelt een boel ergenissen Met huidige vriend niet zoveel last van, ook al doen we het ieder anders. Ik ruim alles meteen op en als hij dat niet doet, dan jammer. Ik vind het fijn als het uit de weg is. Overigens gaat ie vanzelf toch wel meehelpen als ie bijgekomen is.

Ik probeer er al 15 jaar niets van te zeggen.  Hij doet het maar op zijn manier.......

Helaas wordt het na tig opmerkingen dat ik onhandig bezig ben steeds moeilijker om mijn mond te houden.  Dan kan een vraag of ik het groene kratje AL leeg heb zomaar verkeerd vallen en begin ik te ontploffen. Hij wil het kratje schoonmaken en weer inpakken in de vouwwagen. Zeker op zo'n warme dag als vandaag bijt ik meermaals op mijn tong en dan 

watertoren schreef op 12-08-2024 om 19:46:

[..]

Ik lig echt dubbel moet hier zo hard om lachen. Dan ben ik echt blij met mijn eigen vakanties.

Waar slaat dat nou weer op? Bakblik heeft een heerlijke vakantie gehad hoor.

Bakblik schreef op 12-08-2024 om 19:12:

[..]

Inderdaad als je het aan echte mensen vraagt niet op een forum dan vindt iedereen het naar en vervelend. Er is nooit iemand die zegt: Ja dat doe ik! In dat geval kan ik vragen waarom dan? Zijn er hier mensen die dit doen en kan je dan uitleggen wat daar achter zit?

Dat je in de trein in een coupé gaat zitten waar meer mensen zijn dat snap ik dat geeft een gevoel van veiligheid. Maar op een gezinscamping op een kluitje gaan staan dat snap ik niet. Als je er twee plaatsen tussen laat een dan aan dezelfde kant gaat staan dan zit je niet de hele tijd zo naar elkaar te koekeloeren.

Mijn man en ik zijn tijdens een wandeling een keer op een prachtig plekje aan het water belandt. Echt zo'n idyllisch rustig plekje langs een kabbelend riviertje in een bosrijk natuurgebied. Kleedje neergelegd en op ons gemak gegeten en gedronken. Het was echt zó mooi! En heerlijk stil, je kon de vogeltjes horen ritselen in de bosjes. We waren eigenlijk een beetje verbaasd dat we de enigen waren die rond deze tijd dit pareltje van een loungeplek hadden gevonden gezien het nog binnen het zicht vanaf het wandelpad was. 

Afijn, na ruim een half uur chillen kwam er aan de overkant van het riviertje een oudere mevrouw aanlopen en die begon zich uit te kleden. Net zolang tot ze poedelnaakt was. Vervolgens ging ze pontificaal in het zicht schuin tegenover ons zitten (riviertje tussen ons in). Enigzins verbaasd begonnen we een beetje om ons heen te kijken en bleken we (blijkbaar) op een stukje naakt-lounge-gebied belandt te zijn. Om eens heen zaten gewoon meerdere mannelijke en vrouwelijke nudisten. 

We waren zo gefixeerd op het mooie stukje natuur waar we op zaten en op uit keken, dat we die mensen nooit hebben opgemerkt. Ze zullen wel gedacht hebben 

Ik erger me eraan dat ik met dit lekkere weer binnen moet werken zonder airco of ventilator. En aan het gezeur van mensen die wel lekker vrij zijn over futiliteiten. 

kerst schreef op 12-08-2024 om 18:57:

Dankzij die stomme zomertijd duurt het nog langer op de dag voordat de temperatuur genoeg daalt om fijn te kunnen wandelen
En het zwembad zit sjokvol.
Morgen maar weer bewegen.

Wij waren om 17.30 in het zwembad.  Eerst met 4 personen baantjes zwemmen.  Na zo'n baantje of 20 te hebben gezwommen lagen eega en ik de resterende baantjes alleen in het zwembad.  Eigenlijk elke week.  Heel het dorp eet ongeveer om 18 uur zei de badmeester laatst. 

watertoren schreef op 12-08-2024 om 19:46:

[..]

Ik lig echt dubbel moet hier zo hard om lachen. Dan ben ik echt blij met mijn eigen vakanties.

Waar is dit nou weer voor nodig?  Laten zien dat jij niet zo "armoedig" op vakantie hoeft, omdat je gelukkig geld hebt om iets luxueus te doen?

Ik ben blij met de mijn vakanties.  Jij was toch all-inclusive naar Turkije?  Dat lijkt mij nou echt de hel op aarde.  Niet Turkije maar dat all-inclusive op zo'n resort.

Vandaag was even doorgaan maar morgen ben ik het weer vergeten en gaan we weer verder zoals altijd. 

Iedereen mag hier ergernis delen en dat brengt mij bij de  volgende ergernis:

De grote Watertoren show in topic na topic waarin ze laat zien dat zij het allemaal zo fantastisch voor elkaar heeft. Dat ze luxe op vakantie kan, vaak uit eten, borrelen met vrienden, de kachel in de winter lekker hoog, want ze kan het betalen. Hou toch op,  we weten het wel. En ja sorry het is een beetje meta dus als ik een ban krijg dan is dat maar zo.  Dat zal mijn eerste zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.