Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Ik erger me aan mensen die een afspraak naar hun hand willen zetten onder het mom van "druk geweest op het werk". 
Lieverd, iedereen heeft het in deze tijd te druk op het werk.  Deze afspraak heeft niets met werk te maken dus we plannen hem gewoon op een moment dat het iedereen uitkomt.

Aan mijn man... 
We zitten in een restaurantje bij het station op 7 minuten afstand van het spoor waar onze trein vertrekt. Om 10 minuten van te voren vraag ik aan man, wil je deze trein of de volgende? De volgende gaat over 25 minuten. Gaat man eerst uitgebreid op z'n eigen mobiel kijken of ik wel gelijk heb en zegt 7 minuten van te voren: deze trein doen? Moet ik mijn rugzak hurry-up op mijn rug en stevig doorstappen om de trein te halen. Als man het nu gelijk had gezegd... Voortaan hou ik mijn mond totdat die eerstvolgende trein is vertrokken!

Auwereel schreef op 10-08-2024 om 12:07:

Aan mijn man...
We zitten in een restaurantje bij het station op 7 minuten afstand van het spoor waar onze trein vertrekt. Om 10 minuten van te voren vraag ik aan man, wil je deze trein of de volgende? De volgende gaat over 25 minuten. Gaat man eerst uitgebreid op z'n eigen mobiel kijken of ik wel gelijk heb en zegt 7 minuten van te voren: deze trein doen? Moet ik mijn rugzak hurry-up op mijn rug en stevig doorstappen om de trein te halen. Als man het nu gelijk had gezegd... Voortaan hou ik mijn mond totdat die eerstvolgende trein is vertrokken!

Heel herkenbaar deze situatie, in vele verschijningsvormen. Ik weet al hoe het zit, maar mijn man moet eerst zelf opzoeken hoe het zit. 

Auwereel schreef op 10-08-2024 om 12:07:

Aan mijn man...
We zitten in een restaurantje bij het station op 7 minuten afstand van het spoor waar onze trein vertrekt. Om 10 minuten van te voren vraag ik aan man, wil je deze trein of de volgende? De volgende gaat over 25 minuten. Gaat man eerst uitgebreid op z'n eigen mobiel kijken of ik wel gelijk heb en zegt 7 minuten van te voren: deze trein doen? Moet ik mijn rugzak hurry-up op mijn rug en stevig doorstappen om de trein te halen. Als man het nu gelijk had gezegd... Voortaan hou ik mijn mond totdat die eerstvolgende trein is vertrokken!

Denk dat ik zou zeggen, ik ga niet haasten om deze trein te halen en neem de volgende  

Ik zit nu aan een waterplas lekker te lezen en het is gelukkig niet zo druk. Komt er nu net iemand letterlijk op nog geen meter naast mij zitten. Terwijl er ruimte genoeg is. Zo irritant 

Aan mijn man,  we krijgen altijd bonje met het uitpakken/drogen/opruimen van de vouwwagen na de vakantie. 
Ik pak een klapkrat/boodschappentas en haal bijvoorbeeld de etenswaren uit de keuken. Als ik binnenkom ruim ik alles gelijk op waar het hoort of ik zet het op een plek waar het niet zo in de weg staat als ik er nog iets mee moet doen. 
Volgens man haal je eerst alles uit de disselbak, dat stapel je op in de tuin en dan loop je voor je volgende kratje en dat zet je ernaast en dan pas ga je opruimen.
Hij vindt dat ik tijd verknoei, ik vind dat van hem. Alles 3x door je handen laten gaan is volgens mij minder efficiënt dan wat ik doe. 
In principe hebben we ieder onze vaste dingen op te ruimen met hier en daar even hulp van de ander voor hoge acties (ik ben verticaal uitgedaagd) of dingen die moeilijk alleen gedaan kunnen worden,  zoals de luifel van de wagen afhalen. 
Ondertussen draai ik was na was en net op het moment dat ik wat dingen aan de lijn wil hangen die je niet lang in de mand wil laten staan heeft het kind dat net uit de voeten kan zonder krukken de lunch klaar en mag ik haar niet laten wachten volgens man,  ze heeft zo haar best gedaan!  
Jaha helemaal eens maar ik ga toch die kunnen bloes, rok, en broek even aan de lijn hangen anders moet ik ook nog uren strijken met die warmte.
Kamperen is top, de vakantie was helemaal fijn maar iedere keer dat gesnauw dat ik "inefficiënt" bezig ben daar ben ik wel klaar mee. 
Doe wat jou taak is en bemoei je niet met mijn taken! Ik kan het na 10 jaar echt wel! En de methode die ik hanteer werkt voor mij prettig!  Laat me!!!!

Bakblik schreef op 12-08-2024 om 15:11:

Aan mijn man, we krijgen altijd bonje met het uitpakken/drogen/opruimen van de vouwwagen na de vakantie.
Ik pak een klapkrat/boodschappentas en haal bijvoorbeeld de etenswaren uit de keuken. Als ik binnenkom ruim ik alles gelijk op waar het hoort of ik zet het op een plek waar het niet zo in de weg staat als ik er nog iets mee moet doen.
Volgens man haal je eerst alles uit de disselbak, dat stapel je op in de tuin en dan loop je voor je volgende kratje en dat zet je ernaast en dan pas ga je opruimen.
Hij vindt dat ik tijd verknoei, ik vind dat van hem. Alles 3x door je handen laten gaan is volgens mij minder efficiënt dan wat ik doe.
In principe hebben we ieder onze vaste dingen op te ruimen met hier en daar even hulp van de ander voor hoge acties (ik ben verticaal uitgedaagd) of dingen die moeilijk alleen gedaan kunnen worden, zoals de luifel van de wagen afhalen.
Ondertussen draai ik was na was en net op het moment dat ik wat dingen aan de lijn wil hangen die je niet lang in de mand wil laten staan heeft het kind dat net uit de voeten kan zonder krukken de lunch klaar en mag ik haar niet laten wachten volgens man, ze heeft zo haar best gedaan!
Jaha helemaal eens maar ik ga toch die kunnen bloes, rok, en broek even aan de lijn hangen anders moet ik ook nog uren strijken met die warmte.
Kamperen is top, de vakantie was helemaal fijn maar iedere keer dat gesnauw dat ik "inefficiënt" bezig ben daar ben ik wel klaar mee.
Doe wat jou taak is en bemoei je niet met mijn taken! Ik kan het na 10 jaar echt wel! En de methode die ik hanteer werkt voor mij prettig! Laat me!!!!

Wat enorm herkenbaar dit! Wij hebben geen vouwwagen maar wel een auto uit te pakken na de vakantie en hier gaat het precies hetzelfde. Ik breng spullen naar binnen en begin meteen alles op zijn plaats te zetten: eten in de koelkast/voorraadkast, toiletspullen in de badkamer, vuile was in de badkamer/wasmand enz. Van hem moet moet éérst de auto helemaal leeg, waardoor je dus in de gang je nek breekt en dàn pas mag er worden opgeruimd. Zucht.

Herfstappeltaart schreef op 12-08-2024 om 15:14:

[..]

Wat enorm herkenbaar dit! Wij hebben geen vouwwagen maar wel een auto uit te pakken na de vakantie en hier gaat het precies hetzelfde. Ik breng spullen naar binnen en begin meteen alles op zijn plaats te zetten: eten in de koelkast/voorraadkast, toiletspullen in de badkamer, vuile was in de badkamer/wasmand enz. Van hem moet moet éérst de auto helemaal leeg, waardoor je dus in de gang je nek breekt en dàn pas mag er worden opgeruimd. Zucht.

De auto gisteravond stond ongeveer dwars op de weg.  Die gaat leeg en dan mogen alle tassen met kleding en de kussens even zo in de huiskamer gezet worden.  Dan is de weg snel weer vrij voor ander verkeer. Dat ben ik het helemaal mee eens.  

De vouwwagen staat altijd in de tuin van de buren (dat is een heel lieve ruilactie voor het snoeien van de heg dat kunnen de buren niet zelf). Hij moet en paar uur open staan dus het dondert niet hoe het gedaan wordt als het maar gedaan wordt. 

Het is gewoon de strijd niet waard en ieder jaar doen we het opnieuw 1 of 2 keer. Ik ga boodschappen doen en blijf even heel lang weg denk ik. Even afkoelen als ik een zak diepvriesboontjes zoek. 

Grindelwald schreef op 12-08-2024 om 14:15:

Ik zit nu aan een waterplas lekker te lezen en het is gelukkig niet zo druk. Komt er nu net iemand letterlijk op nog geen meter naast mij zitten. Terwijl er ruimte genoeg is. Zo irritant

Oh, dit vind ik ook zo irritant!

Net als dat er in een verder lege trein iemand naast je komt zitten, of op zo’n heel lang fietspad langs een weiland (in mijn geval), dat er ineens iemand vlak achter je fietst en daar blijft fietsen.
Dan denk ik “je hebt de snelheid gehad om bij me te komen, waarom ga je nu spatbordkleven, dan kun je me nu ook inhalen”.
Ik heb bij iemand, na ongeveer 5 minuten kleven, ook wel eens afgeremd en heel vriendelijk gezegd “ zo, nu mag jij even voorop”. Toen kon hij ineens wel weer hard fietsen 🤔

Loulou39 schreef op 12-08-2024 om 17:44:

[..]

Oh, dit vind ik ook zo irritant!

Net als dat er in een verder lege trein iemand naast je komt zitten, of op zo’n heel lang fietspad langs een weiland (in mijn geval), dat er ineens iemand vlak achter je fietst en daar blijft fietsen.
Dan denk ik “je hebt de snelheid gehad om bij me te komen, waarom ga je nu spatbordkleven, dan kun je me nu ook inhalen”.
Ik heb bij iemand, na ongeveer 5 minuten kleven, ook wel eens afgeremd en heel vriendelijk gezegd “ zo, nu mag jij even voorop”. Toen kon hij ineens wel weer hard fietsen 🤔

Wij kwamen aan op een vrijwel lege camping vorig jaar. Mochten zelf een plek uitzoeken en dat werd een plaatsje in een mooi beschut hoekje niet al te dicht bij het sanitair.  Helaas lukte het niet om de vouwwagen er dwars op te krijgen dus onze luifel stond naar het pad.  Dat heeft niet mijn voorkeur naar goed voor 3 nachten moest het maar.  Om ons heen 9 vrije plaatsen.  De volgende ochtend al bijtijds komt er een Nederlands gezin aan dat ook een plekje mocht kiezen en die gingen recht tegenover ons staan ook met de luifel naar het pad! Heel irritant! Ik snapte dat de schuine plek in de hoek met als voor ons ook voor hun niet beschuit was maar dit was gewoon niet nodig. 

Bakblik schreef op 12-08-2024 om 17:52:

[..]

Wij kwamen aan op een vrijwel lege camping vorig jaar. Mochten zelf een plek uitzoeken en dat werd een plaatsje in een mooi beschut hoekje niet al te dicht bij het sanitair. Helaas lukte het niet om de vouwwagen er dwars op te krijgen dus onze luifel stond naar het pad. Dat heeft niet mijn voorkeur naar goed voor 3 nachten moest het maar. Om ons heen 9 vrije plaatsen. De volgende ochtend al bijtijds komt er een Nederlands gezin aan dat ook een plekje mocht kiezen en die gingen recht tegenover ons staan ook met de luifel naar het pad! Heel irritant! Ik snapte dat de schuine plek in de hoek met als voor ons ook voor hun niet beschuit was maar dit was gewoon niet nodig.

Ik snap dat soort dingen totaal niet, waarom doen mensen dat toch?
Oprechte vraag trouwens, want het fascineert me.

Als ik in mijn vriendenkring/buren/collega’s vraag, vindt iedereen dit irritant, maar toch zijn er de mensen die dit doen…

Zijn de boodschappen nu alweer duurder geworden? 🤔 
Ik had 2 bigshoppers vol en moest ruim €120 betalen! En dan had ik ook nog eens €25 korting alles bij elkaar.. 
Verder geen bijzondere dingen gehaald volgens mij 🙄

HAHA!wait..what schreef op 12-08-2024 om 18:02:

Zijn de boodschappen nu alweer duurder geworden? 🤔
Ik had 2 bigshoppers vol en moest ruim €120 betalen! En dan had ik ook nog eens €25 korting alles bij elkaar..
Verder geen bijzondere dingen gehaald volgens mij 🙄

Ik was net ook al verbaasd over wat ik af moest rekenen,  lag dus niet aan mij! Ik pak tegenwoordig altijd de zelfscan,  kan ik het tenminste tijdens het boodschappen doen in de gaten houden en zo hou ik het een beetje binnen de perken. 

Grindelwald schreef op 12-08-2024 om 14:15:

Ik zit nu aan een waterplas lekker te lezen en het is gelukkig niet zo druk. Komt er nu net iemand letterlijk op nog geen meter naast mij zitten. Terwijl er ruimte genoeg is. Zo irritant

Dit heb ik ook al eens als ergernis en verbazing gepost. Waarom doen mensen dat?? Zo raar.

Dolfje schreef op 12-08-2024 om 18:16:

[..]

Dit heb ik ook al eens als ergernis en verbazing gepost. Waarom doen mensen dat?? Zo raar.

Dat vroeg ik me dus ook af, maar 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.