Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


duizel schreef op 02-08-2024 om 07:52:

[..]

Mag ik vragen hoevaak in de week je dan je haren wast? Ik krijg toch altijd zo'n vet gevoel als ik het probeer uit te stellen. Dan voel ik me onverzorgd en ga toch weer overstag. Oprecht benieuwd hoe je dat doet?

Ik was elke dag heel dun pluizig haar snel vet. Mijn moeder was maar 1x in de week in de winter zelfs 10 dagen.  Hele droge hoofdhuid en droog haar en een volle bod krullen. 

Beterlaat2021! schreef op 02-08-2024 om 09:27:

[..]

Eénmaal per week. Nooit last van vet haar - ook nooit gehad.

(Gebruik ook geen andere haarproducten, verf, versteviger, weet ik veel.
En mijn lieve Marokkaanse kapper zei altijd spontaan : ' móói haar....' )

Wat fijn lijkt  me dat. Ik heb dun haar en het oogt en voelt snel vet. Ik was toch wel om de dag. Mijn kinderen wassen wel maar 1 of 2 keer in de week. 

Ontopic: ik erger me aan mijn haar dat zo snel vet is...

oudmaarnognietkoud schreef op 02-08-2024 om 08:24:

[..]

Yup, jaren geleden ook zo'n spuit gehad en dat hielp wel. Toch maar even naar de huisarts dan. Bedankt voor alle adviezen

Ik sluit me bij jullie aan.

Al een aantal weken last en nu is het ontstoken. Vannacht echt zitten huilen van de pijn. Net naar de fysio geweest, het is een slijmbeurs en peesontsteking. Op gezet en warm.

Hij stelde ook een injectie voor als het niet beter wordt. Het liggen in bed is echt erg, ik word echt wakker van de pijn.

Nu verplicht de rust erin en fiks pijnstilling en koelen.

Wil een fietsje kopen voor kind van 1 1/2 jaar, vraag advies bij de fietswinkel. Komt die man aanzetten met een veel te groot fietsje 🤨Zeg dat ik meer denk aan een 4 wieler of loopfietsje omdat dit volgens mij te groot is. Ligt eraan hoe groot het kind is zegt hij, maar ook een loopfiets heeft dezelfde maat. Geloof er niks van en vraag het type op te schrijven zodat ik erover kan denken. Zie op internet dat het geschikt is voor een kind van 3-4 jaar, ding weegt 10 kilo 😯 

Installatiebedrijf dat perse smorgens om 9 uur of eerder wil afspreken. Altijd moet het weer smorgens vroeg. En dan weten ze nog niet eens of ze wel de complete klus gaan doen.😡

Layka.12 schreef op 02-08-2024 om 13:09:

[..]

Ik sluit me bij jullie aan.

Al een aantal weken last en nu is het ontstoken. Vannacht echt zitten huilen van de pijn. Net naar de fysio geweest, het is een slijmbeurs en peesontsteking. Op gezet en warm.

Hij stelde ook een injectie voor als het niet beter wordt. Het liggen in bed is echt erg, ik word echt wakker van de pijn.

Nu verplicht de rust erin en fiks pijnstilling en koelen.

wat naar zoveel pijn.

Yumi schreef op 02-08-2024 om 13:21:

Wil een fietsje kopen voor kind van 1 1/2 jaar, vraag advies bij de fietswinkel. Komt die man aanzetten met een veel te groot fietsje 🤨Zeg dat ik meer denk aan een 4 wieler of loopfietsje omdat dit volgens mij te groot is. Ligt eraan hoe groot het kind is zegt hij, maar ook een loopfiets heeft dezelfde maat. Geloof er niks van en vraag het type op te schrijven zodat ik erover kan denken. Zie op internet dat het geschikt is voor een kind van 3-4 jaar, ding weegt 10 kilo 😯

Dat is een beetje zwaar ja... zwaarder dan kind zelf misschien wel. Mijn kind heeft deze en fietst er al een jaar elke dag op. Hij is nu 2. Bij 1,5 jaar kunnen ze niet anders dan een loopfiets. Met minimaal 3 wielen. 

https://www.bol.com/nl/nl/p/playwood-loopfiets-vierwieler-rood-hout/9200000053543721/?referrer=socialshare_pdp_www

-Dat een verwachtte rekening van ongeveer €500 bijna het dubbele blijkt te zijn.

-Dat m’n kat de kamer ondergekotst heeft.

-Dat ik ergens de schuld van krijg waar ik niets aan kan doen.

-Dat de fietsenmaker zulke brokkelige schimmelnagels had, dat ik er (helaas!!!) onverrichter zaken vandoor ben gegaan.

Ben moe!

Moederkareltje schreef op 02-08-2024 om 15:06:

[..]

Dat is een beetje zwaar ja... zwaarder dan kind zelf misschien wel. Mijn kind heeft deze en fietst er al een jaar elke dag op. Hij is nu 2. Bij 1,5 jaar kunnen ze niet anders dan een loopfiets. Met minimaal 3 wielen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/playwood-loopfiets-vierwieler-rood-hout/9200000053543721/?referrer=socialshare_pdp_www

Inderdaad zwaarder dan het kind zelf, begrijp ook niet dat een fietswinkel mij dit wil aansmeren. Leuk fietsje zoiets bedoelde ik 👍️

oudmaarnognietkoud schreef op 02-08-2024 om 08:24:

[..]

Yup, jaren geleden ook zo'n spuit gehad en dat hielp wel. Toch maar even naar de huisarts dan. Bedankt voor alle adviezen

Het tapen lijkt te helpen! 

https://www.fysiotape.nl/medical-taping/slijmbeursontsteking-heup/

Eergisteren kon ik alleen nog maar strompelen, vandaag paar uur gelopen en geen last. Heb dat kruis getaped voor twee nachten en dagen. Vanavond even de lymfe doen want er zit wel het eea aan vocht. 


SuzyQFive schreef op 02-08-2024 om 18:23:

[..]

Het tapen lijkt te helpen!

https://www.fysiotape.nl/medical-taping/slijmbeursontsteking-heup/

Eergisteren kon ik alleen nog maar strompelen, vandaag paar uur gelopen en geen last. Heb dat kruis getaped voor twee nachten en dagen. Vanavond even de lymfe doen want er zit wel het eea aan vocht.


Oh goed idee, kan ik de komende week ook wel aan de fysio vragen of ze dat doen. Bij mij trekt de pijn nou door tot in mijn kuit. Veel kramp gehad deze week.

Ik overzie het allemaal niet zo goed meer.. Zo moe, nergens zin in en gevoel dat ik nergens controle/grip op heb. 
Vanaf nu 1.5 week vakantie maar ook daar zie ik tegenop; honden (waarvan 1 een pup) achterlaten en zie altijd heel erg op tegen de bedden. Kan niet zo goed tegen veranderingen en chronisch ziek dus een (te) lage wc/bank etc. kan mijn vakantie echt zo erg verpesten! 

Tegelijkertijd wel even goed om weg te zijn denk ik. Maar ik voel het nog niet helemaal  Het liefst slaap ik nu een week lang 

Loulou39 schreef op 02-08-2024 om 18:16:

-Dat een verwachtte rekening van ongeveer €500 bijna het dubbele blijkt te zijn.

-Dat m’n kat de kamer ondergekotst heeft.

-Dat ik ergens de schuld van krijg waar ik niets aan kan doen.

-Dat de fietsenmaker zulke brokkelige schimmelnagels had, dat ik er (helaas!!!) onverrichter zaken vandoor ben gegaan.

Ben moe!

Je weet dat schimmelnagels bijna niet te genezen zijn omdat er nog steeds geen echt goed medicijnen zijn? De enige pillenkuur die zou moeten helpen heeft zulke vreselijke bijwerkingen dat ik hem niet mag hebben.  Heb dus aan mijn voeten inmiddels 8 van zulke nagels. 

Niemand wil ook onderzoek doen naar iets dat zou kunnen helpen de patiënt heeft er niet veel last van dus ach. 

Gun die man zijn omzet, daar krijg je echt zelf geen schimmelnagels van. 

Mijn jarenlange ergernis: geen medicijn voor die vieze nagels. 

Bakblik schreef op 02-08-2024 om 19:34:

[..]


Mijn jarenlange ergernis: geen medicijn voor die vieze nagels.

Bij " Oma weet raad" staan 28 tips tegen schimmelnagels. Baat het niet, schaadt het niet.

kerst schreef op 02-08-2024 om 19:42:

[..]

Bij " Oma weet raad" staan 28 tips tegen schimmelnagels. Baat het niet, schaadt het niet.

Die werken helaas niet. Ik heb nu een soort nagellak die doet heel iets, iig lijkt iets te doen. Maar zodra ik heb 2 dagen vergeet kan ik weer opnieuw beginnen. Helaas. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.