Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


En nu hebben we ook nog een lekkage en gaat het niet goed met de hond.
Mijn draaglast raakt het nulpunt bijna. En bij man zit er ook nog weinig rek in.
T zal fijn zijn als het nu weer wat gaat mee zitten.

Evaluna schreef op 01-08-2024 om 14:24:

Ik word gebeld aan het begin van de middag... Het is al bijna half 3 en ik heb eigenlijk nog meer plannen. Zit er dan toch op te wachten.

En nog een ergernis. Morgen een belangrijk gesprek, emotioneel best geladen, ex zit erbij, GI zit erbij, maar nu krijg ik een uitnodiging voor een zoommeting. Waarschijnlijk is het ex te ver rijden, maar ik wil zo'n gesprek eigenlijk helemaal niet online bijzitten. Is dat raar? Wat ex wil doet hij maar, maar dan kan ik gewoon op locatie zijn toch?

Nee niet raar. Aangeven dat je fysiek het gesprek doet.

Succes! Ik hoop dat het niet al te zwaar voor je wordt.

Dat ik "heel goedkoop" mijn jaarvoorraad shampoo heb kunnen inkopen. 2+3 gratis!  Bij de kruitvat.  Ik heb het meegenomen om het voordeel te hebben maar hoe kan dat?  
Kunnen ze niet genoeg verkopen als ze de normale prijs iets laten zakken. 
Normale prijs €5,46 per fles nu dus 5 flessen voor nog geen €11. Dan kan je ze toch ook jaarrond verkopen voor €3?

Bakblik schreef op 01-08-2024 om 17:03:

Dat ik "heel goedkoop" mijn jaarvoorraad shampoo heb kunnen inkopen. 2+3 gratis! Bij de kruitvat. Ik heb het meegenomen om het voordeel te hebben maar hoe kan dat?
Kunnen ze niet genoeg verkopen als ze de normale prijs iets laten zakken.
Normale prijs €5,46 per fles nu dus 5 flessen voor nog geen €11. Dan kan je ze toch ook jaarrond verkopen voor €3?

Ik weleens gelezen dat Nederlanders zo dol zijn op aanbiedingen, dat daardoor de prijzen standaard hoger zijn. Wij willen koopjes en stellen aankopen uit tot we die aanbieding kunnen scoren. 

Zowel het personeel van het kruidvat en etos raden ook aan om te wachten tot de aanbieding er weer is, als het de "normale" prijs heeft.

Moederkareltje schreef op 01-08-2024 om 13:14:

ik had weer een nieuwe rijinstructeur, een wat oudere man dit keer ivm vakanties, en deze had steeds zijn hoofd naar beneden zag ik uit mijn ooghoek. Ik denk wat doet hij toch, heeft hij een telefoon vast ofzo waar hij naar kijkt.. Had hij steeds zijn ogen dicht. Ik vraag hem af en toe welke kant, links of rechts als ik niks hoor en rechtdoor kan niet. Doet even zijn hoofd weer recht en ogen open, ja kies zelf maar. Deze slapendezombiemodus was zeker 50 procent van de tijd aan. Ik durfde niks te zeggen want het lijkt mij ook een vreselijk saaie, onderbetaalde, zware, rotbaan maar hier stap ik niet meer in.

Mijn ex heeft dit ook gehad en uiteindelijk gemeld bij bij CBR, het was ook gewoon gevaarlijk. De beste man overleed vervolgens nog geen maand later, zittend in zijn eigen auto… 

Yumi schreef op 01-08-2024 om 17:23:

[..]

Ik weleens gelezen dat Nederlanders zo dol zijn op aanbiedingen, dat daardoor de prijzen standaard hoger zijn. Wij willen koopjes en stellen aankopen uit tot we die aanbieding kunnen scoren.

Zowel het personeel van het kruidvat en etos raden ook aan om te wachten tot de aanbieding er weer is, als het de "normale" prijs heeft.

Ben nu in België maar daar zijn de prijzen iets hoger dan de ‘normale’ prijzen in Nederland. 

Dat sommige mensen denken dat het normaal is om kwetsende opmerkingen te maken tegen mensen die je niet kent. Ik heb er echt een k*tdag door gehad. 
Ik heb een opvallend uiterlijk. Maar dat maakt nog niet dat je dan maar rotopmerkingen moet maken, me moet uitlachen en moet gaan wijzen. En dat 2x wanneer ik jou en je groepje waarbij je blijkbaar de stoere vent moet uithangen tegen kom. 
Ik heb verstandig gedaan alsof ik het niet hoorde maar ik ben het commentaar van mensen zat! Ik voelde me ook niet meer veilig want was duidelijk dat er een reactie uitgelokt werdt. Ik weet ook dat als ik wel wat zou zeggen niemand me zou helpen of zou bijspringen want tegenwoordig weet je maar nooit. En dat terwijl het druk was. Dus ben ik maar weg gegaan terwijl ik dat eigenlijk niet wilde. 

Ik ben de natuur in gegaan en heb daar op een rustig plekje een portie zitten janken. Maar het zo naar wat mensen kapot kunnen maken. Mijn zelfbeeld is al zo laag. Deze vent is mij waarschijnlijk allang weer vergeten maar ik blijf hier nog lang last van houden. 
Ik krijg meer en meer een echte hekel aan mensen. Alleen kinderen die vind ik wel leuk. 

Yumi schreef op 01-08-2024 om 17:23:

[..]

Ik weleens gelezen dat Nederlanders zo dol zijn op aanbiedingen, dat daardoor de prijzen standaard hoger zijn. Wij willen koopjes en stellen aankopen uit tot we die aanbieding kunnen scoren.

Zowel het personeel van het kruidvat en etos raden ook aan om te wachten tot de aanbieding er weer is, als het de "normale" prijs heeft.

Ja dat vertelde een vriendin idd die bij Kruidvat heeft gewerkt. Wij Nederlanders houden van aanbiedingen. Zal onze zuinigheid wel zijn...

PinkFlower schreef op 01-08-2024 om 19:06:

Dat sommige mensen denken dat het normaal is om kwetsende opmerkingen te maken tegen mensen die je niet kent. Ik heb er echt een k*tdag door gehad.
Ik heb een opvallend uiterlijk. Maar dat maakt nog niet dat je dan maar rotopmerkingen moet maken, me moet uitlachen en moet gaan wijzen. En dat 2x wanneer ik jou en je groepje waarbij je blijkbaar de stoere vent moet uithangen tegen kom.
Ik heb verstandig gedaan alsof ik het niet hoorde maar ik ben het commentaar van mensen zat! Ik voelde me ook niet meer veilig want was duidelijk dat er een reactie uitgelokt werdt. Ik weet ook dat als ik wel wat zou zeggen niemand me zou helpen of zou bijspringen want tegenwoordig weet je maar nooit. En dat terwijl het druk was. Dus ben ik maar weg gegaan terwijl ik dat eigenlijk niet wilde.

Ik ben de natuur in gegaan en heb daar op een rustig plekje een portie zitten janken. Maar het zo naar wat mensen kapot kunnen maken. Mijn zelfbeeld is al zo laag. Deze vent is mij waarschijnlijk allang weer vergeten maar ik blijf hier nog lang last van houden.
Ik krijg meer en meer een echte hekel aan mensen. Alleen kinderen die vind ik wel leuk.

PinkFlower schreef op 01-08-2024 om 19:06:

Dat sommige mensen denken dat het normaal is om kwetsende opmerkingen te maken tegen mensen die je niet kent. Ik heb er echt een k*tdag door gehad.
Ik heb een opvallend uiterlijk. Maar dat maakt nog niet dat je dan maar rotopmerkingen moet maken, me moet uitlachen en moet gaan wijzen. En dat 2x wanneer ik jou en je groepje waarbij je blijkbaar de stoere vent moet uithangen tegen kom.
Ik heb verstandig gedaan alsof ik het niet hoorde maar ik ben het commentaar van mensen zat! Ik voelde me ook niet meer veilig want was duidelijk dat er een reactie uitgelokt werdt. Ik weet ook dat als ik wel wat zou zeggen niemand me zou helpen of zou bijspringen want tegenwoordig weet je maar nooit. En dat terwijl het druk was. Dus ben ik maar weg gegaan terwijl ik dat eigenlijk niet wilde.

Ik ben de natuur in gegaan en heb daar op een rustig plekje een portie zitten janken. Maar het zo naar wat mensen kapot kunnen maken. Mijn zelfbeeld is al zo laag. Deze vent is mij waarschijnlijk allang weer vergeten maar ik blijf hier nog lang last van houden.
Ik krijg meer en meer een echte hekel aan mensen. Alleen kinderen die vind ik wel leuk.

Wat een eikel! Ik kan wel zeggen dat je je niets moet aantrekken van zo’n sukkel, maar ik weet dat ik dat zelf ook zou doen. Daarom voor jou een virtuele knuffel!

oh wat naar Pinkflower. Idd erg naar als mensen zo doen. Heb dit ook wel gehad. En dan ben je helemaal klaar voor een leuke avond/dag, je haar zit leuk, leuke kleren aan en de make-up zit ook nog eens goed en dan kan 1 zo'n opmerking je hele avond/dag verknallen. 

@Pinkflower: dikke knuffel voor jou! 💕

PinkFlower schreef op 01-08-2024 om 19:06:

Dat sommige mensen denken dat het normaal is om kwetsende opmerkingen te maken tegen mensen die je niet kent. Ik heb er echt een k*tdag door gehad.
Ik heb een opvallend uiterlijk. Maar dat maakt nog niet dat je dan maar rotopmerkingen moet maken, me moet uitlachen en moet gaan wijzen. En dat 2x wanneer ik jou en je groepje waarbij je blijkbaar de stoere vent moet uithangen tegen kom.
Ik heb verstandig gedaan alsof ik het niet hoorde maar ik ben het commentaar van mensen zat! Ik voelde me ook niet meer veilig want was duidelijk dat er een reactie uitgelokt werdt. Ik weet ook dat als ik wel wat zou zeggen niemand me zou helpen of zou bijspringen want tegenwoordig weet je maar nooit. En dat terwijl het druk was. Dus ben ik maar weg gegaan terwijl ik dat eigenlijk niet wilde.

Ik ben de natuur in gegaan en heb daar op een rustig plekje een portie zitten janken. Maar het zo naar wat mensen kapot kunnen maken. Mijn zelfbeeld is al zo laag. Deze vent is mij waarschijnlijk allang weer vergeten maar ik blijf hier nog lang last van houden.
Ik krijg meer en meer een echte hekel aan mensen. Alleen kinderen die vind ik wel leuk.

Als ik getuige was geweest was ik voor je opgekomen. Zo naar als je dit meemaakt  en dan meerdere keren achter elkaar.

Aan onze oudste zie je niet dat er wat mis is, die heeft ook al heel vaak gehoord dat zo'n jonge meid geen recht heeft om de lift te gebruiken, ouderen of mensen met een rolstoel wel maar zo'n jong ding kan best met de trap. Laatst in het ziekenhuis waar ze onder behandeling is heb ik er wat van gezegd en op deuren sluiten gedrukt voordat die eikel kon instappen. Pas zat ze in de supermarkt op de grond omdat ze ineens zo duizelig was dat staan niet lukte dan loopt ook de helft van de klanten langs met ogen op steeltjes en lullige opmerkingen. 

Lief van jullie. Doet me goed. Ik heb even lekker gedouched, dat hielp ook. 

Bakblik schreef op 01-08-2024 om 19:30:

[..]

Als ik getuige was geweest was ik voor je opgekomen. Zo naar als je dit meemaakt en dan meerdere keren achter elkaar.

Aan onze oudste zie je niet dat er wat mis is, die heeft ook al heel vaak gehoord dat zo'n jonge meid geen recht heeft om de lift te gebruiken, ouderen of mensen met een rolstoel wel maar zo'n jong ding kan best met de trap. Laatst in het ziekenhuis waar ze onder behandeling is heb ik er wat van gezegd en op deuren sluiten gedrukt voordat die eikel kon instappen.

Oh wat gemeen. Net als soms in de bus. Word er soms tegen mensen gereageerd alsof ze de vreselijkste mensen op aarde zijn omdat ze hun zitplek niet afstaan. Maar je kan niet altijd zien waarom iemand niet kan staan. Of niet een busrit kan staan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.