Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Ik erger me aan het feit dat ik geen koekjes meer heb mede door mijn eigen onhandigheid; granenkoekjes waren slap, te oud denk ik, andere waren erg over datum en smaakten raar en ik heb gister mijn laatste stroopwafel  in mn thee laten vallen  (te lang op mijn theeglas laten liggen)

En ik erger me ook aan eehhh rijkswaterstaat?? Of aan de kaboutertjes die even snel een weg barricaderen vlakvoor dat ik eraan kom.  Ik heb het richtingsgevoel van een dronken tuinkabouter en echt ALTIJD als ik ergens rijd wat ik niet goed ken dan is er wel een weg opengebroken, liggen er zandhopen en is er wel een straat afgesloten. (En dan moet ik dus anders rijden en dat gaat vrijwel altijd mis) Vandaag was het weer zo ver, zo vermoeiend...

Op het werk willen ze een boekje maken voor iemand die met pensioen gaat, dus of we een a4tje in willen leveren
Ten eerste zit ik niet meer in de kleuterklas en ten tweede heb ik 0 inspiratie voor zoiets

Dolfje schreef op 23-07-2024 om 22:02:

[..]

Ik heb overal aan geroken, kasten, lades, de planten, de muren in de koelkast maar we vinden het niet. Het hangt ergens tussen de eettafel en de keuken maar voor hetzelfde geld komt het uit de kelder ( schuurtjes) of van boven of zo.

Oh herkenbaar deze! Ik had ongeveer een idee van de richting waar de lucht vandaan kwam, tot op een paar meter, dus ik had een hele kast leeggehaald, alles afgesopt, teruggezet, erboven, erachter, eronder: echt alles gesopt. Gedweild. Muur afgenomen. Lucht blijft. Wat bleek nou? Er lag een babymuisje te ontbinden in één van de gaten van zo’n lange stekkerdoos die onder die kast stond. Die had ik dus niet afgesopt…

ToetieToover schreef op 24-07-2024 om 07:31:

[..]

Oh herkenbaar deze! Ik had ongeveer een idee van de richting waar de lucht vandaan kwam, tot op een paar meter, dus ik had een hele kast leeggehaald, alles afgesopt, teruggezet, erboven, erachter, eronder: echt alles gesopt. Gedweild. Muur afgenomen. Lucht blijft. Wat bleek nou? Er lag een babymuisje te ontbinden in één van de gaten van zo’n lange stekkerdoos die onder die kast stond. Die had ik dus niet afgesopt…

Ooh bah!

Ik had gisteren de hele dag gezocht naar de oorzaak van een onaangename geur. Uiteindelijk bleken het de bloemen te zijn . Ze stonden al een week dus dat was wel logisch. Ze hebben het lang volgehouden. 

Ik ben wakker geworden met een snotkop en hoofdpijn. Blegh.

noas_1993 schreef op 24-07-2024 om 06:58:

Op het werk willen ze een boekje maken voor iemand die met pensioen gaat, dus of we een a4tje in willen leveren. Ten eerste zit ik niet meer in de kleuterklas en ten tweede heb ik 0 inspiratie voor zoiets

Zoiets is heel leuk om te krijgen, dus doe even je best!   

Ergernis :  dat het RTL4 nieuws onderbroken wordt door het weer en de reclame voor de eigen zender, minstens 5 minuten lang.  Dan schakel ik over, naar NPO1 of SBS6    !

Beterlaat2021! schreef op 24-07-2024 om 07:48:

[..]

Zoiets is heel leuk om te krijgen, dus doe even je best!

Inderdaad! 

Beterlaat2021! schreef op 24-07-2024 om 07:48:

[..]

Zoiets is heel leuk om te krijgen, dus doe even je best!

Sarcasme hoop ik?

Ik kan wel zeggen dat het een leuke collega was en de samenwerking leuk was, maar dat vind ik zo standaard..

Dan kun je beter niks doen

Daar hebben we tegenwoordig chat gpt voor he? Ik kan ook geen teksten schrijven maar voer nu de chat met info, dan rolt er uit dat ik als basis kan gebruiken.

noas_1993 schreef op 24-07-2024 om 09:19:

[..]

Sarcasme hoop ik?

Ik kan wel zeggen dat het een leuke collega was en de samenwerking leuk was, maar dat vind ik zo standaard..

Dan kun je beter niks doen

Nou dan doe je niks. Of je schrijft dat je geen kleuter bent maar hem het allerbeste wenst. Weten alle collega's gelijk hoe je bent. Ik hoop dat je verder wel een gezellige collega bent maar zo kom je totaal niet over nu. Ik ben blij dat je mijn collega niet bent zeg.

Of gewoon, we hebben veel gelachen en veel plezier met je pensioen. In grote vrolijke letters en de rest van de pagina vul je met een leuk plaatje.
Maar een A4 is wel gewoon teveel als het om sommige mensen gaat.

je hoeft ook helemaal geen A4 vol te schrijven. Een hartelijke wens met een vrolijk plaatje is prima. 
En je kunt helemaal niet “beter niks doen”, dat verzin je omdat dat jou beter uitkomt. 
Stel je voor dat je met pensioen gaat en er zitten 3 A4tjes in je gedenkboek. De rest van je collega’s had er geen zin in en deden dan liever niks. Leuk afscheid heb je dan. 

Aan collega's die nu ChatGPT zijn gaan gaan gebruiken voor het schrijven van beleidsdocumenten. Ik verveel me dus was even gaan helpen met het editen  van documenten die moeten worden ingeleverdvoor het eind van de maand. Dit was al een sneu stukje van ons werk maar nu is het helemaal treurig geworden. En dan te weten dat wij in de publieke sector worden ingehuurd voor een royaal uurloon, van gemeenschapsgeld dus. Belachelijk! Ik wil een nieuwe baan na mijn verlof!

Vanmorgen het bericht dat mijn bestelling tussen 17.30 en 21.30 wordt geleverd. Dacht helemaal top, kan ik even het centrum inlopen vanmiddag. Passen ze de route aan en komen ze vanmiddag, wat een gedoe is het toch ook 

Luidruchtige buren zijn weer terug van vakantie. Wat was het 3 weken toch lekker rustig... hoe bizar is het dat je meteen merkt dat ze terug zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.