Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


SuzyQFive schreef op 15-07-2024 om 20:51:

[..]

Je bent dan ook naar de ‘goede kant’ verhuisd Kom maar eens bij onze schoolfietsenstalling kijken

dát zal het zijn 

watertoren schreef op 15-07-2024 om 21:23:

Ik mag dat hier niet zeggen maar ik vond het altijd geweldig als mijn zoon vakantie hAD.

Nou ik kan ook niet anders dan zeggen dat ik het altijd heel erg leuk heb gevonden, die schoolvakanties. 

En weer een waardeloze nacht.Heb juist mijn slaap nodig. 
De kat vindt het wel heel gezellig dat ik zo slecht slaap. Maar aan de hoofdpijn te voelen wordt het ook niet een al te beste dag.

Zo moe, wordt nog steeds constant wakker van het verkeer. 

Stomme gevoelens. 

Auwereel schreef op 15-07-2024 om 22:31:

[..]

Toen na een week antibiotica en nog een week wachten de linkerteen nog steeds problemen had, ben ik ermee naar een chirurg geweest inderdaad. Maar dat is echt wel een paar dagen de voet niet belasten en daarna nog een poosje hinken en daar heb ik nu geen zin in zo vlak voor mijn vakantie. Ik hoop eigenlijk dat ik er op tijd bij ben om de kop in te drukken met, tja, een antibioticakuurtje? Zalfje?

Als het maar helpt!!

Koettie schreef op 16-07-2024 om 06:59:

Zo moe, wordt nog steeds constant wakker van het verkeer.

Heb je geen oordopjes? Ik gebruik van die wasbolletjes van kruidvat.

Auwereel schreef op 15-07-2024 om 22:31:

[..]   Ik hoop eigenlijk dat ik er op tijd bij ben om de kop in te drukken met, tja, een antibioticakuurtje? Zalfje?

Als het een ingegroeide nagel is, helpt dit niet.

Als het een schimmelnagel of anders afwijkende nagelgroei is, zou ik inde toekomst eens naar een dermatoloog gaan of een medicijn daarvoor gaan gebruiken met veel geduld....

Beterlaat2021! schreef op 16-07-2024 om 09:56:

[..]

Als het een ingegroeide nagel is, helpt dit niet.

Als het een schimmelnagel of anders afwijkende nagelgroei is, zou ik inde toekomst eens naar een dermatoloog gaan of een medicijn daarvoor gaan gebruiken met veel geduld....

Heb jij daar ervaring mee? Ik heb hier ook al 100 jaar last van en de brede spectrum dingen van de huisarts werken nooit.

Was om half zes vanmorgen present achter mijn laptop en na pakweg anderhalf uur sloeg mijn linkeroor ineens dicht, ik werd bijna doof en toen ik opzij keek bleek mijn balans zwaar verstoord. Ik bleek weer eens in een kermistoestel te zitten. Ik kreeg het ijskoud. Ik heb nog tuimelend en draaiend de planten verzorgd die in de planning stonden maar daarna ben ik in bed gaan liggen, dat nog open lag van vannacht en heb de tv aangezet voor de radio. Ik moest strikt in een houding blijven liggen op mijn linkerkant. Dat helpt altijd. Ook concentreren op wat ze zeggen op de radio helpt. Denken aan de kwaal helpt niét . 

Op een bepaald moment kwam mijn verstoorde gehoor links terug en wel zó hard dat ik de bron niet meer kon lokaliseren omdat ik ook mijn positie kwijt was. Ook dat werd beter.

Maar goed ik zit hier weer beetje te vechten tegen misselijkheid. Dit was een matige aanval en er zat 20 dagen tussen deze en de vorige waardoor ik de hoop krijg dat het op zijn retour is, want in juni had ik er vijf. Het duurt 12 uur voordat ik weer met balans kan lopen. Dat is altijd zo. Wat de oorzaak is weet ik niet, Menière, migraine, of een binnenoorzenuw aandoening of SCDS, whatever. Er zal geen pil voor zijn en ik kan niets bewijzen.

Met wat geluk kan ik toch weer kleuren mengen vandaag.
Ik kan een snijkaramel eten dus het gaat weer beter.

O bah rionyriony, dat klinkt erg eng, ik hoop dat die aanvallen je met rust gaan laten.
Klinkt heel wat invaliderender dan een ingegroeide teennagel. Maar de dokter kon zich wel voorstellen dat ik er last van had, want er kwam wat pus uit de nagelriem... Oplossing, teen tapen zodat de nagel voldoende ruimte krijgt om uit te groeien. Het probleem is een beetje dat ik dat vooral met de andere kant van de nagel doe, waar nagel is weggesneden, maar nu moet ik dus aan de kant waar geen nagel is weggesneden ook van de nagel wegtrekken. Eigenlijk moet ik de hele teen van de nagel wegtrekken, aan beide kanten èn de bovenkant. Dat wordt een heel tape-gedoe!
En dan ook nog de mededeling, dat dit een probleem is dat regelmatig kan terugkeren.
Balen, ik heb zin in yoga, wandelen en fietsen en dat is allemaal gevoelig nu.
Maar goed, er zijn ergere dingen in de wereld.

Gelebloem schreef op 16-07-2024 om 10:14:

[..]

Heb jij daar ervaring mee? Ik heb hier ook al 100 jaar last van en de brede spectrum dingen van de huisarts werken nooit.

Bij mij waren beide grote tenen flink ontstoken en antibiotica werkte bij rechts maar niet bij links. Dus gemengde ervaring

rionyriony schreef op 16-07-2024 om 10:42:

Was om half zes vanmorgen present achter mijn laptop en na pakweg anderhalf uur sloeg mijn linkeroor ineens dicht, ik werd bijna doof en toen ik opzij keek bleek mijn balans zwaar verstoord. Ik bleek weer eens in een kermistoestel te zitten. Ik kreeg het ijskoud. Ik heb nog tuimelend en draaiend de planten verzorgd die in de planning stonden maar daarna ben ik in bed gaan liggen, dat nog open lag van vannacht en heb de tv aangezet voor de radio. Ik moest strikt in een houding blijven liggen op mijn linkerkant. Dat helpt altijd. Ook concentreren op wat ze zeggen op de radio helpt. Denken aan de kwaal helpt niét .

Op een bepaald moment kwam mijn verstoorde gehoor links terug en wel zó hard dat ik de bron niet meer kon lokaliseren omdat ik ook mijn positie kwijt was. Ook dat werd beter.

Maar goed ik zit hier weer beetje te vechten tegen misselijkheid. Dit was een matige aanval en er zat 20 dagen tussen deze en de vorige waardoor ik de hoop krijg dat het op zijn retour is, want in juni had ik er vijf. Het duurt 12 uur voordat ik weer met balans kan lopen. Dat is altijd zo. Wat de oorzaak is weet ik niet, Menière, migraine, of een binnenoorzenuw aandoening of SCDS, whatever. Er zal geen pil voor zijn en ik kan niets bewijzen.

Met wat geluk kan ik toch weer kleuren mengen vandaag.
Ik kan een snijkaramel eten dus het gaat weer beter.

Er zijn wel medicijnen tegen migraine. Dus wie weet kan een huisarts toch iets voor je doen? 

Soep opzetten en vergeten te roeren = aangekoekte pan = stank in de keuken 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.