Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Zilver_gray schreef op 15-07-2024 om 18:39:

Ik vraag me af waar jullie wonen dat er zoveel van “die types” op fatbikes over de stoep crossen?
Ik zie ze hier sporadisch, maar op straat, niet op de stoep en ook geen aso typjes.

In "mijn" wijk zie ik ze nauwelijks, maar zodra ik naar het winkelcentrum ga kom ik ze tegen. 

Aan mensen, die voor elk wissewasje de dierenambulance willen bellen. Loopt er een konijn los rond, moet de dierenambu komen. Waarom? Beest heeft eten, er is een oproep gedaan van wie het beestje kwijt is. We kunnen niet alles redden wat er rond loopt of vliegt. 

Vanmiddag was ik in gesprek bij de balie van het zwembad. Komt er een vrouw aan die gelijk inbreekt en doodleuk vraagt aan de beleidsmedewerkster wanneer de volgende zwemles is 


kerst schreef op 15-07-2024 om 19:47:

Aan die ellenlange schoolvakantie van 6 weken.

Die is hooguit een week bezig nu. Heb je er nu al genoeg van?  je eigen kinderen of andermans kinderen waar je last van hebt? 

rionyriony schreef op 15-07-2024 om 19:04:

Mijn steelstofzuiger lijkt aan zijn einde te komen; hij gaat telkens even uit tijdens het stofzuigen. Ik denk een haperend schakelcontactje.

Ik wacht nog even af, bekijk of ik er nog iets aan kan doen, maar eigenlijk best een goede gelegenheid om een heel mooie nieuwe uit te gaan zoeken. Ik was best wel tevreden met deze. Hij was niet denderend goed, maar presteerde wel voldoende, samen met de sledestofzuiger.

Hij kon mijn tapijt altijd mooi oprullen, van die mooie frisse strepen trekken. Maar ik wil er geen twee dus ik moet deze wel weg doen als ik een nieuwe koop.

Dat klinkt als iets voor een repair-café. Ik weet niet of er één bij je in de buurt zit en zo ja, of dat je er puf voor hebt om dat ding daar naartoe te slepen?

kerst schreef op 15-07-2024 om 19:47:

Vanmiddag was ik in gesprek bij de balie van het zwembad. Komt er een vrouw aan die gelijk inbreekt en doodleuk vraagt aan de beleidsmedewerkster wanneer de volgende zwemles is


Wat is “in gesprek” dan? Een sociaal gesprek omdat je haar kent of een uitgelopen kletspraatje, of een gesprek over het indelen van je kind in een zwemgroep of zo? 
In sommige situaties vind ik het best geoorloofd om even in te breken met een korte vraag, maar hangt erg van de situatie af.  

Auwereel schreef op 15-07-2024 om 11:39:

Twee jaar geleden had ik problemen met beide grote tenen, ze waren dik en ontstoken rond de nagelriem. Beide nagels stopten met groeien. Na allerlei smeerseltjes kreeg ik antibiotica, mijn rechterteen knapte op en begon weer te groeien, mijn linkerteen knapte eerst gedeeltelijk op maar daarna stopte het genezingsproces. Er is toen een deel van mijn nagel weggesneden en dat hielp uiteindelijk. Ik ben dus zo'n 2 jaar aan het tobben geweest. Mijn nagel is nu voor 50% normaal en ik was blij dat ik geen pijn meer had. Was, want sinds eergisteren is opeens mijn linkerteen weer dik en gevoelig, het begon nu aan de andere kant van de nagel. Zo fijn, zo vlak voor mijn vakantie...
Zal ik er nog mee naar de huisarts gaan? Of toch nog even aankijken?

Heeft de vorige keer de huisarts de behandeling gedaab? Mijn stiefzoon had hetzelfde, ook met wild vlees erbij. Die is uiteindelijk door de chirurg (gewoon lokale verdoving) geholpen. Die deed dat veel netter en met veel minder napijn. 

Zilver_gray schreef op 15-07-2024 om 18:39:

Ik vraag me af waar jullie wonen dat er zoveel van “die types” op fatbikes over de stoep crossen?
Ik zie ze hier sporadisch, maar op straat, niet op de stoep en ook geen aso typjes.

Je bent dan ook naar de ‘goede kant’ verhuisd Kom maar eens bij onze schoolfietsenstalling kijken  

Auwereel schreef op 15-07-2024 om 20:18:

[..]

Dat klinkt als iets voor een repair-café. Ik weet niet of er één bij je in de buurt zit en zo ja, of dat je er puf voor hebt om dat ding daar naartoe te slepen?

Ja misschien is dat wel een optie, bedankt.

Ik mag dat hier niet zeggen maar ik vond het altijd geweldig als mijn zoon vakantie hAD. 

watertoren schreef op 15-07-2024 om 21:23:

Ik mag dat hier niet zeggen maar ik vond het altijd geweldig als mijn zoon vakantie hAD.

Nou dat klinkt toch goed. Fijn dat je zo'n goede band met je zoon hebt.

Zilver_gray schreef op 15-07-2024 om 18:39:

Ik vraag me af waar jullie wonen dat er zoveel van “die types” op fatbikes over de stoep crossen?
Ik zie ze hier sporadisch, maar op straat, niet op de stoep en ook geen aso typjes.

nah ik woon aan de rand van amsterdam-west en ben inmiddels de tel kwijt geraakt.

laatst was ik bij een vriendin in noord en daar zag ik er maar een en dat was een volwasse

Stomme corona en duizelig zijn. 

SuzyQFive schreef op 15-07-2024 om 20:50:

[..]

Heeft de vorige keer de huisarts de behandeling gedaab? Mijn stiefzoon had hetzelfde, ook met wild vlees erbij. Die is uiteindelijk door de chirurg (gewoon lokale verdoving) geholpen. Die deed dat veel netter en met veel minder napijn.

Toen na een week antibiotica en nog een week wachten de linkerteen nog steeds problemen had, ben ik ermee naar een chirurg geweest inderdaad. Maar dat is echt wel een paar dagen de voet niet belasten en daarna nog een poosje hinken en daar heb ik nu geen zin in zo vlak voor mijn vakantie. Ik hoop eigenlijk dat ik er op tijd bij ben om de kop in te drukken met, tja, een antibioticakuurtje? Zalfje?

Dolfje schreef op 15-07-2024 om 22:02:

Stomme corona en duizelig zijn.

naar...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.