Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


rionyriony schreef op 12-07-2024 om 09:53:

[..]

Ik gebruik hoe dan ook nooit een zelfscan omdat ik dat liever een ander wil laten doen. Zelf scannen zie ik als "werken". Iets gedachtenloos op de band mikken kost geen moeite. Je hoeft niet alert te blijven. Je kan je gedachten naar andere dingen laten gaan.

Bedoel je de handscanner? Kan me voorstellen dat mensen geen zin hebben om daarmee in de aanslag rond te lopen. Met de ene hand moet je toch al je kar duwen of trekken dus die ben je kwijt. Als de andere ook al bezet is door de scanner kom je handen te kort.


Er zit een houder op de kar waar je de handscanner in zet. Ik vind het fijn winkelen, weet aan het eind van de rit precies wat ik moet betalen. Voor veel mensen met een strak budget is het fijn om te kunnen zien wat er uitgegeven word en of ze eventueel nog iets extra kunnen kopen. Wij zitten gelukkig niet in die situatie, maar hebben er wel in gezeten. Dan moet je echt keuzes maken soms. Als je dan bij de kassa staat is het een grote verrassing wat je uit moet geven en ik zou het niet prettig vinden om dan te moeten zeggen: dit en dit en dat moet eraf, want niet genoeg geld

Yumi schreef op 12-07-2024 om 14:06:

Net thuis, het stort regent zo hard dat het door mijn paraplu ging, droge kleren aangedaan en ik kijk in de spiegel 🙀Ik zei nog tegen de kapper dat föhnen geen nut heeft, mijn haar is ontploft De volgende keer weiger ik, jammer van het geld.

Betaal je extra voor fohnen? 

SuzyQFive schreef op 12-07-2024 om 14:21:

[..]

Betaal je extra voor fohnen?

Ja voor in model fohnen betaal je extra en dat vind ik ook logisch. Ik ga altijd met nat haar naar huis. Ik ben vroeger zelf kapster geweest en als ik het zelf fohn dan zit het helemaal naar mijn zin. Ik heb het wel eens bij de kapper laten doen maar toen stak ik bij thuiskomst met kop onder de kraan en deed het alsnog zelf.

rionyriony schreef op 12-07-2024 om 09:53:

[..]

Ik gebruik hoe dan ook nooit een zelfscan omdat ik dat liever een ander wil laten doen. Zelf scannen zie ik als "werken". Iets gedachtenloos op de band mikken kost geen moeite. Je hoeft niet alert te blijven. Je kan je gedachten naar andere dingen laten gaan.

Bedoel je de handscanner? Kan me voorstellen dat mensen geen zin hebben om daarmee in de aanslag rond te lopen. Met de ene hand moet je toch al je kar duwen of trekken dus die ben je kwijt. Als de andere ook al bezet is door de scanner kom je handen te kort.


Ja, ik bedoel de handscanner. Dat ding scheelt me zoveel geld! Dan scan ik iets en dan denk ik, zoals mijn lieve Rotterdamse familie zou zeggen: so, ken je bek niet verder open? En dan leg ik het weer terug terwijl ik het anders zonder acht te slaan op de prijs, in mijn karretje zou stoppen. Mooie uitvinding 🙂

Nuttige idioot die Orban.

Wat Mama-Inge zegt dus, sorry, dat had ik nog niet gelezen

Wieder schreef op 12-07-2024 om 16:11:

[..]

Ja, ik bedoel de handscanner. Dat ding scheelt me zoveel geld! Dan scan ik iets en dan denk ik, zoals mijn lieve Rotterdamse familie zou zeggen: so, ken je bek niet verder open? En dan leg ik het weer terug terwijl ik het anders zonder acht te slaan op de prijs, in mijn karretje zou stoppen. Mooie uitvinding 🙂

Dat is dat een geheel nieuwe functie.

SuzyQFive schreef op 12-07-2024 om 14:21:

[..]

Betaal je extra voor fohnen?

Voor in model föhnen betaal je extra, maar zelfs voor droogmaken betaal je. Aangezien ik lang haar heb is alleen het föhnen € 34,- . Waarom zeg ik dat het geen nut heeft maar laat ik het wel gebeuren? 

Yumi schreef op 12-07-2024 om 16:32:

[..]

Voor in model föhnen betaal je extra, maar zelfs voor droogmaken betaal je. Aangezien ik lang haar heb is alleen het föhnen € 34,- . Waarom zeg ik dat het geen nut heeft maar laat ik het wel gebeuren?

Ik maak altijd online een afspraak voor alleen knippen. Dat staat dan in de computer en krijg je dus geen vragen of je het ook wil laten drogen/föhnen etc. Ik betaal dus altijd alleen het knippen. 

Vorig jaar had ik dat ook gedaan en toen vroeg de kapster of de leerling kapster op mijn hoofd mocht oefenen met modelföhnen. Ik had de tijd en heb het laten gebeuren. 

Mousse erin, haarlak er overheen toen het klaar was ik was helemaal klaar voor een trouwerij die ik niet had. Op de fiets naar huis hopen dat de huisgenoten nou eindelijk eens zouden zien dat ik naar de kapper was geweest. Bijna thuis een stortbui op mijn hoofd niet normaal. Voordat er iemand thuis was had ik alweer mijn haar gewassen want met al die zooi erin droogde het niet prettig meer op.😭😂

Bakblik schreef op 12-07-2024 om 16:55:

[..]

Ik maak altijd online een afspraak voor alleen knippen. Dat staat dan in de computer en krijg je dus geen vragen of je het ook wil laten drogen/föhnen etc. Ik betaal dus altijd alleen het knippen.

Vorig jaar had ik dat ook gedaan en toen vroeg de kapster of de leerling kapster op mijn hoofd mocht oefenen met modelföhnen. Ik had de tijd en heb het laten gebeuren.

Mousse erin, haarlak er overheen toen het klaar was ik was helemaal klaar voor een trouwerij die ik niet had. Op de fiets naar huis hopen dat de huisgenoten nou eindelijk eens zouden zien dat ik naar de kapper was geweest. Bijna thuis een stortbui op mijn hoofd niet normaal. Voordat er iemand thuis was had ik alweer mijn haar gewassen want met al die zooi erin droogde het niet prettig meer op.😭😂

Wat raar dat ze er meteen een feestkapsel van hebben gemaakt, dat wil toch niet iedereen? Of wist je dat van te voren?

Hier kan je wel online een afspraak maken voor wassen en knippen, maar niet voor kleuren. Moet vaker de uitgroei laten doen dan knippen dus kan alleen een telefonische afspraak maken. 

Yumi schreef op 12-07-2024 om 17:11:

[..]

Wat raar dat ze er meteen een feestkapsel van hebben gemaakt, dat wil toch niet iedereen? Of wist je dat van te voren?

Hier kan je wel online een afspraak maken voor wassen en knippen, maar niet voor kleuren. Moet vaker de uitgroei laten doen dan knippen dus kan alleen een telefonische afspraak maken.

Ja de leerling moest leren modelföhnen. Ik wist wat ze gingen doen het kostte alleen mijn tijd geen geld. Ik had echt zo'n kappershoofd waarmee ik gerust naar mijn eigen bruiloft had gedurfd. Vond het wel een keer grappig. 

Als leerlingen op niemand mogen oefenen dan leren ze het niet natuurlijk. De volgende klant had afgebeld dus de bazin van de kapsalon had alle tijd om er naast te gaan staan en aanwijzingen te geven. Thuis gaan stofzuigen kan prima met zo'n opgedirkt hoofd. 

Ik hoop dat meneer werkloos en onrust verderop straks heeeeel langg met vakantie gaat..Helaas komt sowieso de halve flat langs mijn raam. Luidkeels bellend. Grappen makend over de tweede wereldoorlog.
Ik begrijp niet waarom deze jeugd meent daar grappen over te moeten maken.

Het regent, het is donker en ik heb een trui aangetrokken. Ik wil zomer!!!

Netherfield schreef op 12-07-2024 om 17:57:

Het regent, het is donker en ik heb een trui aangetrokken. Ik wil zomer!!!

Het wordt maandag en donderdag wat warmer maar niet zonniger.

rionyriony schreef op 12-07-2024 om 18:17:

[..]

Het wordt maandag en donderdag wat warmer maar niet zonniger.

Hangt er een beetje vanaf waar je woont denk ik, bij mij zijn de voorspellingen wel mooi 😅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.