Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Netherfield schreef op 11-07-2024 om 23:17:

Mijn man hoest enorm en is er ‘s nachts ook benauwd van tijdens een hoestbui. Broer van collega had kinkhoest. Bloedtest bij de huisarts, vandaag uitslag: kinkhoest. Zo’n vaccin van de DKTP prik werkt dus maar 6 jaar. Dus er gaat ook kinkhoest rond.
Dochter heeft met teamleidster gesproken. Omdat ze de afgelopen paar weken haar targets niet heeft gehaald, is ze ontslagen en hoefde ook meteen niet meer te werken. In de winkelstraat stonden haar collega’s nieuwe collega’s te werven. Collega en zijn teamleider vonden het raar hoe het gegaan was en ze geen traject heeft gehad om zich te verbeteren. Short story: aangenomen bij team Lepra op de dag dat ze was ontslagen bij team zielige kindjes. Het zal allemaal wel. Ze zegt zelf, als het toch niet lukt heb ik mooi weer een maand geld verdient! Bijzonder bedrijf…

Collega van mij, docent dus, heeft ook kinkhoest. Mijn vriend heeft in het najaar vier maanden gehoest. Toen dacht ik ook aan kinkhoest. Maar we waren ivm zijn slaapapneu bij de longarts en die zei dat ze ook in zijn bloed verhoogde waarden hadden gezien van een stofje dat bij astmapatienten ook verhoogd is en dat het waarschijnlijk astma in de herfst is. (Hij heeft al een paar jaar dat ie last heeft in de herfst maar dit jaar was veel extremer. 

Dktp moet je stapelen (daarom krijgen ze er meerdere kort na elkaar), dan werkt het ongeveer 15 jaar. Mijn dochter heeft als peuter kinkhoest gehad. Dat gun je niemand, wat een ellende… beterschap voor je man. 

Mayosate schreef op 11-07-2024 om 11:10:

mijn kat is 2 jaar geleden overleden op deze dag, heel traumatisch op mijn schoot. Gebeurde uit het niets. Anyway, ik zei dat ik soms nog best wel eens mijn kat miste. Waarop ik als antwoord kreeg dat ik het nou wel eens los mocht gaan laten. Ja daar ergerde ik me wel aan.

Misschien konden ze er zich niet in verplaatsen; tal van mensen houden niet speciaal van huisdieren of je moet ze kunnen eten. 

Misschien dachten ze wel oprecht dat je je aan verdriet vasthield om het heden niet te hoeven beleven. Het is echt een gok hoe je moet reageren, maar ik denk in geval van twijfel, iets algemeens van deelneming antwoorden is meestal het beste. Hoewel de persoon dan weer niet weet of het oprecht is.

Van alle huisdieren weet ik nog wel hoe ze aan hun einde zijn gekomen, soms lange tijd al verwacht, soms onverwachts. Het ergste vond ik toen ik geen nieuw huisdier meer kon nemen want er is een rol te vervullen ook al doen ze dat allemaal op een andere manier. Dus het laatste afscheid had het meeste impact toen zij, op normale leeftijd, verschijnselen van een doorgemaakte beroerte kreeg. De dierenarts moest een einde aan haar leven maken anders werd het toch wel erg akelig voor haar. Het is een gok als je probeert te begrijpen hoe het leven nog is voor het dier want praten kunnen ze niet.

Ik erger me de laatste tijd aan de lange rijen voor maar twee kassa's bij Lidl. Bij de zelfscankassa's staan geen rijen; de mensen doen het daar ook veel langzamer dan een caissière het kan. De taken zijn dan verdeeld; jij pakt alles alvast in en dat kan dan tegelijkertijd. Dus iedereen die komt aanlopen voegt zich bij de rijen. Mijd je AH om die reden, dan brengt Lidl niet veel soelaas meer.

Ze zijn daar ook gaan denken dat je je privacy wil opgeven voor twee dubbeltjes. Kennelijk is daar een nieuw beleid gekomen.

rionyriony schreef op 12-07-2024 om 08:35:

Ik erger me de laatste tijd aan de lange rijen voor maar twee kassa's bij Lidl. Bij de zelfscankassa's staan geen rijen; de mensen doen het daar ook veel langzamer dan een caissière het kan. Dus iedereen die komt aanlopen voegt zich bij de rijen. Mijd je AH om die reden, dan brengt Lidl niet veel soelaas meer.

Onze Lidl vliegt sowieso achteruit. Ik kwam daar vanaf de opening graag omdat ze 

-geen A-merken hadden, 

-niet aan allerlei vervelende spaaracties deden,

- goede kwaliteit spullen hadden voor een huismerkprijs,

- hele goede kwaliteit groente en fruit verkochten.

Van dit hele rijtje is alleen nog over dat ik de huismerken (jam, hagelslag, biol.kaas e.d.) erg goed vind.

rionyriony schreef op 12-07-2024 om 08:35:

Ik erger me de laatste tijd aan de lange rijen voor maar twee kassa's bij Lidl. Bij de zelfscankassa's staan geen rijen; de mensen doen het daar ook veel langzamer dan een caissière het kan. Dus iedereen die komt aanlopen voegt zich bij de rijen. Mijd je AH om die reden, dan brengt Lidl niet veel soelaas meer.

 Bij een zelfscankassa mag het wat mij betreft verplicht worden om een scanner te gebruiken in de winkel. Afrekenen en gaan. Hordes mensen die daar aan de kassa hun producten staan te scannen, karren vol,  waarom??? Dat is echt mijn boodschappenergernis nummer 1. Dan heb je  het gewoon niet begrepen...

Daarmee bedoel ik jou niet hè riony,  je bericht triggerde een  ergernis bij me die niet over jou gaat 😉

Ik erger me aan Biden. Poetin zeggen tegen Zelensky. Dan heb je echt niet meer door waar je het over hebt. Ziet zijn partij niet dat hij niet nog vier jaar door kan? Wat ze trouwens hadden moeten bedenken toen ze een nieuwe kandidaat moesten hebben. En dan krijgen we Trump zeker. Kan er niet een maximum leeftijd aan presidentschap daar? Rare Amerikanen.  

Netherfield schreef op 12-07-2024 om 08:55:

Ik erger me aan Biden. Poetin zeggen tegen Zelensky. Dan heb je echt niet meer door waar je het over hebt. Ziet zijn partij niet dat hij niet nog vier jaar door kan? Wat ze trouwens hadden moeten bedenken toen ze een nieuwe kandidaat moesten hebben. En dan krijgen we Trump zeker. Kan er niet een maximum leeftijd aan presidentschap daar? Rare Amerikanen.

De partij is toch allang bezig hem ervan te overtuigen dat hij opzij moet stappen? Ik heb eerder medelijden met de man dan ergernis.

Herfstappeltaart schreef op 12-07-2024 om 08:39:

[..]

Onze Lidl vliegt sowieso achteruit. Ik kwam daar vanaf de opening graag omdat ze

-geen A-merken hadden,

-niet aan allerlei vervelende spaaracties deden,

- goede kwaliteit spullen hadden voor een huismerkprijs,

- hele goede kwaliteit groente en fruit verkochten.

Van dit hele rijtje is alleen nog over dat ik de huismerken (jam, hagelslag, biol.kaas e.d.) erg goed vind.

Ik kom zelden bij de Lidl.  Altijd een zootje.  De ene keer staan de tissues bijv. links middenin de winkel. Een week later op een heel andere plek. Veel zuivel artikelen steeds uitverkocht.  En de aanvoer van fruit en groente is slecht. Laatst geen witlof, groene paprika's en trostomaten meer.  

Zo'n lange rij voor de zelfscan had ik gisteren, stonden ook mensen met heel veel dingen in hun kar, alles nog moeten scannen 
Van mij mogen ze de caissière die standaard daar staat voor hulp en controle, zulke mensen doorsturen naar de gewone kassa.
En een max aan losse boodschappen,  wat je mag scannen instellen (bijvoorbeeld niet meer dan 10 dingen)
naast de zelfscanner 

Over de Lidl bij mij ben ik heel erg tevreden. Ik kan alles goed vinden. Mijn boodschappenbriefje staat op volgorde hoe alles in de winkel staat. Volop verse groente en fruit. Hier is de Jumbo erg slecht, vooral met groente en fruit en veel dingen niet verkrijgbaar. Bij ons is het bij de Lidl ook drukker dan bij de Jumbo ( zitten vlak bij elkaar) dus vaak wel lange rijen bij de kassa maar ik stoor me daar niet aan want tijd zat.

Broodjebrie schreef op 12-07-2024 om 07:15:

[..]

Kon je man haar niet halen? Jij hebt het al druk genoeg

Nee. Daar gaat het helaas niet zo goed mee.

Wieder schreef op 12-07-2024 om 08:41:

[..]

Bij een zelfscankassa mag het wat mij betreft verplicht worden om een scanner te gebruiken in de winkel. Afrekenen en gaan. Hordes mensen die daar aan de kassa hun producten staan te scannen, karren vol, waarom??? Dat is echt mijn boodschappenergernis nummer 1. Dan heb je het gewoon niet begrepen...

Daarmee bedoel ik jou niet hè riony, je bericht triggerde een ergernis bij me die niet over jou gaat 😉

Ik gebruik hoe dan ook nooit een zelfscan omdat ik dat liever een ander wil laten doen. Zelf scannen zie ik als "werken". Iets gedachtenloos op de band mikken kost geen moeite. Je hoeft niet alert te blijven. Je kan je gedachten naar andere dingen laten gaan.

Bedoel je de handscanner? Kan me voorstellen dat mensen geen zin hebben om daarmee in de aanslag rond te lopen. Met de ene hand moet je toch al je kar duwen of trekken dus die ben je kwijt. Als de andere ook al bezet is door de scanner kom je handen te kort.


Herfstappeltaart schreef op 12-07-2024 om 08:39:

[..]

Onze Lidl vliegt sowieso achteruit. Ik kwam daar vanaf de opening graag omdat ze

-geen A-merken hadden,

-niet aan allerlei vervelende spaaracties deden,

- goede kwaliteit spullen hadden voor een huismerkprijs,

- hele goede kwaliteit groente en fruit verkochten.

Van dit hele rijtje is alleen nog over dat ik de huismerken (jam, hagelslag, biol.kaas e.d.) erg goed vind.

Ik vond die thema weekacties altijd erg spannend vroeger. Geen enkele andere supermarkt deed dat. Toen het een kleinere rommelige Aldi-style winkel was vond ik het avontuurlijker. Je hoefde daar ook geen afstanden te lopen toen.

Waarom iets voorbij gaat kan je toch soms niet precies benoemen. Want die thema's zijn er nog steeds. Alleen de meeste artikelen heb je al vaker gekocht en dan gaat het vervelen.

Ik denk dat ik het daar minder begon te vinden toen ze op de groten wilden lijken. Toen kreeg je daar een soortgelijke sfeer van "grote winkel met onafzienbare rijen eentonige rekken" als elders.

lientje69 schreef op 12-07-2024 om 09:36:

[..]

Nee. Daar gaat het helaas niet zo goed mee.

Maar zo blijf jij het druk houden 

Net thuis, het stort regent zo hard dat het door mijn paraplu ging, droge kleren aangedaan en ik kijk in de spiegel 🙀Ik zei nog tegen de kapper dat föhnen geen nut heeft, mijn haar is ontploft  De volgende keer weiger ik, jammer van het geld.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.