Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Het schijnt dat in de Tour de France ook corona heerst....

Is iedereen weer aan het testen geslagen dan? Ik heb geen test meer in huis. En is de nieuwe variant daarop te zien?

Mayosate schreef op 11-07-2024 om 11:10:

mijn kat is 2 jaar geleden overleden op deze dag, heel traumatisch op mijn schoot. Gebeurde uit het niets. Anyway, ik zei dat ik soms nog best wel eens mijn kat miste. Waarop ik als antwoord kreeg dat ik het nou wel eens los mocht gaan laten. Ja daar ergerde ik me wel aan.

Herfstappeltaart schreef op 11-07-2024 om 18:26:

Is iedereen weer aan het testen geslagen dan? Ik heb geen test meer in huis. En is de nieuwe variant daarop te zien?

Dat vraag ik me ook af. Als ik nu ziek zou worden zou ik me ziek melden maar niet aan corona denken. Of aan testen

duizel schreef op 11-07-2024 om 18:41:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Als ik nu ziek zou worden zou ik me ziek melden maar niet aan corona denken. Of aan testen

Ik heb vorig jaar nog testen gekocht gewoon om in huis te hebben voor het geval ik echt wel weten of het corona is heb namelijk zeer kwetsbare ouderen in mijn omgeving. 

In januari was ik op een evenement geweest en had ik contact gehad met iemand die heel verkouden was.  5 dagen later was ik doodziek hoge koorts verkouden met heel erg hoesten waar ik bijna in stikte.  Toen mijn man de HAP belde vroegen ze of ik getest had op covid.  Dus toen maar een testje die de neus gehaald. En ik was positief😭

Toen ik in april weer bijna stikte in het hoesten weer getest en was ik negatief. 

Dus ja als er aanleiding is,  verkoudheid met hoge koorts of heftig hoesten testen wij hier thuis nog. 

Bakblik schreef op 11-07-2024 om 19:20:

[..]

Ik heb vorig jaar nog testen gekocht Hein in in huis te hebben voor het geval ik echt wel weten of het corona is heb namelijk zeer kwetsbare ouderen in mijn omgeving.

In januari was ik op een evenement geweest en had ik contact gehad met iemand die heel verkouden was. 5 dagen later was ik doodziek hoge koorts verkouden met heel erg hoesten waar ik bijna in stikte. Toen mijn man de HAP belde vroegen ze of ik getest had op covid. Dus toen maar een testje die de neus gehaald. En ik was positief😭

Toen ik in april weer bijna stikte in het hoesten weer getest en was ik negatief.

Dus ja als er aanleiding is, verkoudheid met hoge koorts of heftig hoesten testen wij hier thuis nog.

Ik zal er ook weer eens een paar aanschaffen.

Ik erger me aan een speelboerderij hier in de buurt die aardig hoge horecaprijzen hanteert en nu ook nog eens de pannenkoeken en de poffertjes van de menukaart heeft gehaald. In plaats daarvan hebben ze nu een pizzakaart. Nou het spijt me maar ik ga kinderen van 4 niet met pizza laten lunchen. Mij zijn ze dus kwijt met het middageten. ik bak de pannenkoeken zelf wel.

Vannacht zal ik vermoedelijk in het begin  van de nacht verspreide krampen krijgen waardoor ik niet kan blijven liggen maar eruit moet. Dat is haast altijd zo als ik mijn dag op een bepaalde manier heb doorgebracht.

Dus manmoedig sla ik me erdoor. Schijnt zo te moeten. Gelukkig komt het onder normale omstandigheden veel minder voor.

Jaja, ergernis in de toekomst is dat. Maar nu heb ik een gebakje!

Herfstappeltaart schreef op 11-07-2024 om 19:23:

[..]

Ik zal er ook weer eens een paar aanschaffen.

Ik heb vorige week nog een test gedaan, had al een paar dagen een vreemd gevoel in mijn keel. Was negatief, maar omdat ik bij kwetsbare ouderen kom wil ik toch wel alert blijven.

Broodjebrie schreef op 11-07-2024 om 20:24:

[..]

Ik heb vorige week nog een test gedaan, had al een paar dagen een vreemd gevoel in mijn keel. Was negatief, maar omdat ik bij kwetsbare ouderen kom wil ik toch wel alert blijven.

Ik heb ook nog steeds testen in huis en doe regelmatig een testje als ik ergens heen moet en ik voel me niet lekker. 

Mijn man hoest enorm en is er ‘s nachts ook benauwd van tijdens een hoestbui. Broer van collega had kinkhoest. Bloedtest bij de huisarts, vandaag uitslag: kinkhoest. Zo’n vaccin van de DKTP prik werkt dus maar 6 jaar. Dus er gaat ook kinkhoest rond.
Dochter heeft met teamleidster gesproken. Omdat ze de afgelopen paar weken haar targets niet heeft gehaald, is ze ontslagen en hoefde ook meteen niet meer te werken. In de winkelstraat stonden haar collega’s nieuwe collega’s te werven. Collega en zijn teamleider vonden het raar hoe het gegaan was en ze geen traject heeft gehad om zich te verbeteren. Short story: aangenomen bij team Lepra op de dag dat ze was ontslagen bij team zielige kindjes. Het zal allemaal wel. Ze zegt zelf, als het toch niet lukt heb ik mooi weer een maand geld verdient! Bijzonder bedrijf…

Dochter komt bij het concert van Pink vandaan en heeft grote moeilijkheden om thuis te komen. Nagenoeg  alle treinen zijn uitgevallen.  Ik moet haar als ze een trein kan vinden die rijdt ophalen uit een heel andere plaats hier een half  uur  vandaan en dan nog de halve kop Noord-Holland  door om haar vriendinnen thuis te brengen. Zucht. Wordt een latertje. Als het echt tegenzit moet ik zelfs naar Amsterdam. 

Half Noord-Holland  doorgereden en we zijn  eindelijk thuis.  2 vriendinnen ook nog thuis gebracht. Nu mijn bed maar eens in, heb morgenvroeg  een afspraak. 

Tjeez die Biden. Maar ik denk dat een nieuwe kandidaat nog veel minder stemmen zou trekken. Mensen stemmen niet op een onbekende. Kamela Harris zou zeker niet genoeg stemmen trekken en die vrouw van Clinton heeft vele vijanden. Dus ze hebben niet veel keus en ondanks dat Biden niet goed meer op namen kan komen is het nog steeds de beste optie. Die Democratische Partij had er beter over na moeten denken dat ze goede kandidaten in spe hadden moeten grootbrengen. Nu zitten ze vast.

lientje69 schreef op 12-07-2024 om 00:22:

Dochter komt bij het concert van Pink vandaan en heeft grote moeilijkheden om thuis te komen. Nagenoeg alle treinen zijn uitgevallen. Ik moet haar als ze een trein kan vinden die rijdt ophalen uit een heel andere plaats hier een half uur vandaan en dan nog de halve kop Noord-Holland door om haar vriendinnen thuis te brengen. Zucht. Wordt een latertje. Als het echt tegenzit moet ik zelfs naar Amsterdam.

Kon je man haar niet halen? Jij hebt het al druk genoeg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.