Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Koettie schreef op 09-07-2024 om 15:22:

[..]

Ja, elke avond/dag. Overdag ook vervelend met mn raam open. Zit naast een kruispunt waar alles remt en optrekt. Scooters zijn het ergst, flinke echo recht mn huis in.

Jeetje, lijkt me vervelend! En een raam open is ook wel zo fijn.

Yumi schreef op 09-07-2024 om 17:12:

[..]

Een tijdelijke oplossing is een piepschuimplaat voor het raam. Het houdt geluid, kou en warmte buiten. Maar misschien heb je erg grote ramen dan is het lastig.

Zit er niet echt op te wachten want enige raam in de buurt van m'n bed maar toch wel goed idee eigenlijk. Eens kijken of ik dat ergens kan vinden 

Netherfield schreef op 08-07-2024 om 18:36:

Dochter wordt ontslagen via whatsapp… ik ben hier te oud voor geloof ik.

Meen je niet… wat onprofi.. 

Dochter gaat morgen naar baantje om met de teamleidster te praten. Had ook eerder nooit gehoord dat het niet goed ging. Dus dat gaat ze ook zeggen en dat ze graag tijd wil om zich te verbeteren. En dat had ze allemaal zelf bedacht dat ze dat gaat zeggen. Ik ben benieuwd. Er zijn baantjes genoeg, maar deze betaald erg goed, €13/uur voor een 16-jarige. 

Het lijkt wel of het tegenwoordig bij het centrum hoort. Overal zitten steeds meer mensen met een bordje voor zich, met de tekst:
I am very hungry - God bless you". 
Eén man had een andere tekst: ik heb honger maar geen zin om te stelen  
Alsof er geen andere manieren zijn om aan eten te komen, met je rug tegen de muur bedelen kom je nergens.
Ik geef overigens geen geld, een broodje of flesje water kunnen ze wel van me krijgen. Dat wil niet iedereen, maar dan heb je ook geen honger.

Wieder schreef op 09-07-2024 om 06:57:

[..]

Yep, en iedere keer als ik er midden in zit verzucht ik: ik neem nooit meer een pup... We hebben er nu eentje, zó stout en niet zindelijk te krijgen. Maar die oogjes 🥰. Het komt uiteindelijk goed, dat weet ik, maar ik ben altijd blij als ze een jaar zijn . Ik heb altijd grote honden gehad, nu kleintjes. Die grote zijn honderd keer makkelijker 😆. Wat voor ras heb je?

Haha ze zijn ook zo schattig he! Hoe oud is de pup nu en welk ras? Hier een havanezer, ook een kleintje dus eten wil ze (bijna) niet. Daar maak ik me wel zorgen over! (Mag ook als ergernis gezien worden toch, om even on topic te blijven )

Netherfield schreef op 10-07-2024 om 09:58:

Dochter gaat morgen naar baantje om met de teamleidster te praten. Had ook eerder nooit gehoord dat het niet goed ging. Dus dat gaat ze ook zeggen en dat ze graag tijd wil om zich te verbeteren. En dat had ze allemaal zelf bedacht dat ze dat gaat zeggen. Ik ben benieuwd. Er zijn baantjes genoeg, maar deze betaald erg goed, €13/uur voor een 16-jarige.

Wat goed van haar! Benieuwd naar de reactie. Vind het echt heel raar.. 

Yumi schreef op 10-07-2024 om 12:18:

Het lijkt wel of het tegenwoordig bij het centrum hoort. Overal zitten steeds meer mensen met een bordje voor zich, met de tekst:
I am very hungry - God bless you".
Eén man had een andere tekst: ik heb honger maar geen zin om te stelen
Alsof er geen andere manieren zijn om aan eten te komen, met je rug tegen de muur bedelen kom je nergens.
Ik geef overigens geen geld, een broodje of flesje water kunnen ze wel van me krijgen. Dat wil niet iedereen, maar dan heb je ook geen honger.

Bedelen is toch verboden in Nederland 🤔😏

Heel triest dit maar ik erger me kapot aan een (nieuwe) collega. 
Ik snap dat ze zich heel graag wil bewijzen maar ik word er zwaar ongemakkelijk van hoe ze zich opstelt. Ze springt op bij elk ding als er iets gedaan moet worden etc..
Ze wil te graag en is opdringerig en ik laat haar veel te veel ruimte innemen als we tegelijkertijd werken.
En daar zit mijn ergernis vooral ook denk ik  

Netherfield schreef op 10-07-2024 om 09:58:

Dochter gaat morgen naar baantje om met de teamleidster te praten. Had ook eerder nooit gehoord dat het niet goed ging. Dus dat gaat ze ook zeggen en dat ze graag tijd wil om zich te verbeteren. En dat had ze allemaal zelf bedacht dat ze dat gaat zeggen. Ik ben benieuwd. Er zijn baantjes genoeg, maar deze betaald erg goed, €13/uur voor een 16-jarige.

Wat voor soort werk doet ze? Mijn, over een week, zestienjarige, werkt nu bij een zorginstelling voor het minimumloon voor een volwassene. Dus 13,68 bruto. 

HAHA!wait..what schreef op 10-07-2024 om 13:53:

Heel triest dit maar ik erger me kapot aan een (nieuwe) collega.
Ik snap dat ze zich heel graag wil bewijzen maar ik word er zwaar ongemakkelijk van hoe ze zich opstelt. Ze springt op bij elk ding als er iets gedaan moet worden etc..
Ze wil te graag en is opdringerig en ik laat haar veel te veel ruimte innemen als we tegelijkertijd werken.
En daar zit mijn ergernis vooral ook denk ik

Soort April van Grey’s Anatomy 😜

SuzyQFive schreef op 10-07-2024 om 14:28:

[..]

Soort April van Grey’s Anatomy 😜

😂 Ja zoiets inderdaad! Ik vind het ook zo stom en kinderachtig van mezelf maar ik trek haar zo slecht 

iemand van de gemeente die al een hele tijd met een bladblazen in de weer is in de straat 👿

Yumi schreef op 10-07-2024 om 12:18:

Het lijkt wel of het tegenwoordig bij het centrum hoort. Overal zitten steeds meer mensen met een bordje voor zich, met de tekst:
I am very hungry - God bless you".
Eén man had een andere tekst: ik heb honger maar geen zin om te stelen
Alsof er geen andere manieren zijn om aan eten te komen, met je rug tegen de muur bedelen kom je nergens.
Ik geef overigens geen geld, een broodje of flesje water kunnen ze wel van me krijgen. Dat wil niet iedereen, maar dan heb je ook geen honger.

Dat is vast niet in Nederland, want daar mag het niet, volgens mij.

Een keertje het verhaal gehoord van een bedelaar met hond en op het bordje  'hungry'.   

Was héél boos toen hij hondenvoer kreeg...! 

Rogue schreef op 10-07-2024 om 13:42:

[..]

Bedelen is toch verboden in Nederland 🤔😏

Nee dat hangt af van de Gemeente, hier is het niet verboden. In het centrum is op het moment een groep Roemenen actief, wat irritatie oproept van de lokale bedelaars. Daarnaast wordt het winkelen extra aantrekkelijk door de opvang van daklozen in het centrum. Om de 3 minuten is er wel iemand die iets van je wil hebben 🤨

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.