Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


ik had online iets besteld voor man eind mei al voor vaderdag. Nu lees ik online dat het een oplichtingssite is en ik ernaar kan fluiten. Volgende keer wat meer research doen van te voren waar ik iets bestel. Ik heb geen energie om het fysiek te gaan halen nog in de winkel buiten dat het zonde van het geld is. Ben al blij als ik dagelijks de supermarkt hier in de straat red. Kind heeft wel "een tekening" gemaakt vandaag. 

Ach, dat is balen, Moederkareltje! Die nepsites worden ook steeds beter, soms niet meer van echt te onderscheiden. Meld het wel bij je bank, en controleer wat bij jouw bank de procedure is voor interneroplichting. Misschien zijn er al meldingen over het “bedrijf” (check het LMIO-register) en lopen er al aangiftes van andere klanten. 

Natuurlijk niet verplicht! Vooral niet als je de energie er niet voor hebt.  

Ik heb me vandaag geërgerd aan de taxichauffeur die is besteld voor moeder en mij. Moeder moet naar de bedrijfsarts wegens post-COVID, maar gezien dat ruim een uur rijden is en mijn moeder dat gewoon niet redt (naar de supermarkt rijden is al een uitdaging, en dat is hooguit 3 minuten), heeft haar werk een taxi geboekt. Moeder heeft deze expres 30 minuten eerder geboekt zodat er wat speling is in het geval dat er oponthoud is op de weg, komt die chauffeur gewoon bijna een halfuur te laat. Geen excuses, niets. Vervolgens hebben ze ook nog het verkeerde adres! 

Wel één voordeel: hopelijk ziet de bedrijfsarts nu in dat m’n moeder gewoon écht niet meer kan werken. Ze is al dood als we straks in Utrecht aankomen, en dan rijdt ze niet eens zelf. Ik ben mee als emotional support animal ( ) en ben bang dat ik straks heel veel moet gaan aanvullen. Hopelijk krijgt die vent het eindelijk door z’n botte harses dat post-COVID serieus is. 

Wat betreft de bruiloft: 
Officieel is het gemeentelijk huwelijk openbaar als het een door de gemeente aangewezen trouwlocatie is. Daar mag iedereen heen. 
Verder: jullie huwelijk dus jullie bepalen. 

SuzyQFive schreef op 12-06-2024 om 16:23:

Wat betreft de bruiloft:
Officieel is het gemeentelijk huwelijk openbaar als het een door de gemeente aangewezen trouwlocatie is. Daar mag iedereen heen.
Verder: jullie huwelijk dus jullie bepalen.

Ik weet niet of dat helemaal klopt. Hier mag je op de 'gratis' dag in het gemeentehuis maar 10 mensen meenemen, betekent zelfs soms dat je eigen kinderen niet mee naar binnen mogen als je bv. getuigen en ouders al binnen hebt. 

Daarnaast kan zo',n externe gelegenheid flinke boetes krijgen als ze het maximum gasten overschrijden dus snap dat vol gewoon echt vol kan zijn. 

IK vind overigens ook dat de mensen die trouwen bepalen en de rest niet zo moet zeiken. Hoezo dring je jezelf op als gast. 

Miekje6 schreef op 12-06-2024 om 16:42:

[..]

Ik weet niet of dat helemaal klopt. Hier mag je op de 'gratis' dag in het gemeentehuis maar 10 mensen meenemen, 

Openbaar is niet hetzelfde als ongelimiteerde capaciteit. De eigenaar van de locatie kan best (vanwege brand of andere redenen) zeggen dat er niet meer dan X aantal personen binnen mogen. 
Er zijn genoeg aangelegenheden openbaar. maar dat wil niet zeggen dat je hutje mutje mag stapelen. 

Wat een vervelende situatie Mayosate, de voorbereiding naar je bruiloft zou eigenlijk ook een feestje moeten zijn. Maar helaas hoor je het wel vaker dat de genodigden het ergens niet mee eens zijn, waardoor wrijving ontstaat. Je hebt uitgelegd waarom het niet mogelijk is, en verder hoop ik dat je er buiten kunt blijven. Laat de voorpret niet bederven, en richt je op de leukere dingen.

Ik wens je alvast een supermooie dag toe, en een liefdevol leven samen! 

die klote slakken  

Ik had zin in Milka chocolade met caramel erin, van dat vloeibare caramel. Heeft mijn Jumbo dat dus niet meer. Binnenkort maar eens kijken of de AH het nog heeft. 

Erger me aan de hele avond een beetje scrollen op mijn telefoon. De avond is alweer bijna om. 
Had ook een serie aan kunnen zetten, daar heb ik meestal veel meer voldoening van.
En ik kan er ontzettend tegenaan hikken om dingen te vragen. Ik heb nog tig overuren staan en wil eigenlijk vrijdag wel vrij, maar ben (ik denk onterecht) bang dat het te kort dag is en ik commentaar krijg. Of dat klant niet blij is, maar die moppert sowieso wel, meestal op anderen,maar nu zal ik het dan wel zijn. Wil veel liever vrij zijn op mijn verjaardag.
En wil ook nog vrij voor de zomervakantie van de kinderen. Heb overuren die ik op wil maken voor ik naar een andere functie ga, maar ow ow, bang om afgewezen te worden.
Wel de aanvraag voor vrijdag ingediend  

Vies vuil klote schijtweer. Blijven ook eens een paar dagen in Nederland op de camping ( Texel) toen ik dit vorige week boekte zou het vandaag 20 graden en droog zijn hier deze dagen. Zitten gvd in een stortbui van heb ik jou daar.

Dolfje schreef op 13-06-2024 om 08:38:

Vies vuil klote schijtweer. Blijven ook eens een paar dagen in Nederland op de camping ( Texel) toen ik dit vorige week boekte zou het vandaag 20 graden en droog zijn hier deze dagen. Zitten gvd in een stortbui van heb ik jou daar.

Vervelend Dolfje, ik hoop dat de zon snel tevoorschijn komt en je nog een paar mooie dagen krijgt.

Ik had een heel goeie plek voor mijn weerstation (binnen- en buitentemperatuur) gevonden maar het licht reflecteert erop en dus kan ik vanuit mijn stoel niets van het display zien.

Dat mijn pakket is verstuurd, binnen een uur na bestellen👍️
Dat dit 4 dagen geleden is en dat de dhl/postnl/dpd of wie het dan ook gaat bezorgen nog niks van zich laat horen wanneer het bezorgd gaat worden.
De track en trace van de website maar eens bekeken net.  Pakket is verstuurd maar postnl die zal gaan bezorgen heeft nog niks ontvangen. Waar is mijn pakket? Ik heb het nodig!  

Aan die kattenharen, zelfs op kleren die ik nog niet eens gedragen heb. 
Komende zaterdag heb ik een begrafenis. Dat betekent pas bij de voordeur mijn zwarte tuniek met zwarte legging aan en hopen dat de schade meevalt 

Aan (gelukkig maar weinig!) sommige patiënten op het werk (fysiopraktijk). Die denken dat alles om hun persoonlijk draait.. 
Dingen zeggen als; ik ben het! Dus therapeut kan wel even vanuit behandeling met andere patiënt naar de balie komen om met mij te praten 
Of; mijn man is nu bij die therapeut, wil je als hij klaar is even zeggen dat hij op z'n telefoon kijkt? 
Er werken 10 therapeuten en de helft van de kamers zit achter mij.. Ik kan echt niet alles in de gaten houden hoor   
Of mensen die boos worden en kwaad weglopen omdat het 10 minuten uitloopt.. Is ook vervelend hoor maar dat is niet omdat ze gezellig zitten te kletsen ofzo! 

Ik verbaas me iedere dag nog.. Misschien is ergeren ook niet het goede woord maar past verwonderen beter 😅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.