Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Heb me geergerd aan mijn wasmachine: hij is er mee opgehouden...En altijd  als je een beetje knap bij kas zit.....

Beterlaat2021! schreef op 11-06-2024 om 09:28:

[..]

Dat is operatief te verhelpen, heb je al een afspraak?

Ja dat zei man ook meteen maar ze zeggen dat het meestal vanzelf weer overgaat na de bevalling als al het overtollige vocht weer weg ebt.

Moederkareltje schreef op 11-06-2024 om 14:08:

[..]

Ja dat zei man ook meteen maar ze zeggen dat het meestal vanzelf weer overgaat na de bevalling als al het overtollige vocht weer weg ebt.

Ja ik heb dat bij meerdere mensen gehoord, irritant dat het het uit moet zitten!

Beterlaat2021! schreef op 11-06-2024 om 09:28:

[..]

Dat is operatief te verhelpen, heb je al een afspraak?

Een brace kan ook helpen, een operatie is niet altijd permanent afdoende. 

Poezie schreef op 11-06-2024 om 14:34:

[..]

Een brace kan ook helpen, een operatie is niet altijd permanent afdoende.

Ik had juist veel meer last door de brace. Maar ken ook mensen waarbij de operatie niet hielp. Die van mij was een uitkomst. 

ja tijdens de zwangerschap opereren ze het over het algemeen niet. Ik heb dat ook met een brace uit moeten zitten toen.

Besluiteloosheid  van iemand nabij. Ja nee ja nee. Make up your mind!!! Zó irritant.

Moet binnenkort naar het ziekenhuis voor een onderzoek. Bellen ze 1 keer om de afspraak in te plannen, kunnen me niet bereiken en daarna 1 van mijn kinderen. Die mij ook weer probeert te bellen, maar ik heb ook weleens wat anders te doen.... zoals nu zat verdikkeme bij de tandarts. Moest meteen terugbellen, maar het antwoordapparaat gaf de boodschap we zijn momenteel niet bereikbaar, u kunt bellen tussen 9 en 16.30 uur..... ik heb vandaag nog 3 pogingen gedaan, en allemaal tussen 9 en 16.30u  

het is niet eens ergeren maar eigenlijk gewoon woede. 
Maar ik moet het echt van me afschrijven, in een neutrale omgeving waar niemand nog een mening heeft over de situatie. 
Het is als volgt: 
Partner en ik gaan trouwen, we houden het klein. We hebben besloten om alleen familie (en aangetrouwde aanhang) en de getuigen (plus aanhang van getuigen) als daggast uit te nodigen. Close vrienden zijn wel bij de ceremonie maar sluiten dan later pas aan bij het feest.
Op de uitnodiging voor de daggast hebben we ook duidelijk gezegd dat een plus 1 mee nemen niet mogelijk is. Ook hebben we op de uitnodiging duidelijk geschreven wie uitgenodigd zijn  
Tot zo ver, niks geks.
vervolgens krijgen we een appje van een familielid, die na een paar jaar durende break weer samen is met diens ex, dat ze met zijn tweeën komen. Ondanks dat ik die persoon nog nooit gezien heb, en mijn partner ook al jaren niet en nooit contact mee gehad heeft. We wisten niet eens dat ze weer samen waren. We voelde ons voor het blok gezet en hadden eigenlijk (stom genoeg) niet gereageerd. 
Ik was nog aan het wachten op reactie van familie in het buitenland of zij konden komen. Dit kan gelukkig! En daardoor hebben we nu exact de aantal toegestane mensen bij de ceremonie. Maar door die ex van familielid, die ineens geen ex meer is, hebben we 1 persoon teveel.
daarom hebben we een bericht terug gestuurd dat het niet mogelijk is dat zij bij de ceremonie is maar ze wel mee mag eten met de familie na de ceremonie en bij het feest is ze ook welkom. 

Wij vinden dit echt heel erg coulant, want eigenlijk willen we haar helemaal nergens bij hebben.
Nou familie vindt dit dus niet coulant en vind dat zij gewoon bij de ceremonie mag zijn en we haar niet mogen buitensluiten. Ik sta gewoon perplex? 
We hebben uitgelegd waarom ze niet bij de ceremonie kan zijn en die reden vinden wij heel erg redelijk (want genodigden gasten gaan gewoon voor, we gaan geen uitnodiging intrekken!) en we vinden het ook meer dan redelijk dat we haar alsnog mee nemen als zijnde daggast voor de rest van de dag. 
Ppfff heel drama nu en ik ben echt zo boos. Ik snap niet waarom het wordt gezien als een recht dat aanhang maar mag komen… en dat wij nu eigenlijk gedwongen worden om iemand weg te laten bij de ceremonie. Dat kan toch niet? 
Of stel ik me aan…… ik weet het gewoon even niet  

Mayosate schreef op 12-06-2024 om 12:28:


Ppfff heel drama nu en ik ben echt zo boos. Ik snap niet waarom het wordt gezien als een recht dat aanhang maar mag komen… en dat wij nu eigenlijk gedwongen worden om iemand weg te laten bij de ceremonie. Dat kan toch niet?
Of stel ik me aan…… ik weet het gewoon even niet


Je stelt je niet aan, maar ik zou proberen de woede wat te laten zakken.

Traditioneel is een uitnodiging voor een bruiloft 'met partner' en geldt het als niet zo hartelijk om te zeggen dat partner niet welkom is. Zie bv https://www.beatrijs.com/is-mijn-uitnodiging-voor-twee/ . Maar anno nu is het ook niet meer altijd duidelijk wie er tot de vaste aanhang gerekend wordt en wie (nog) niet. Ik geloof dat bv het koningshuis de regel 'no ring, no bring' heeft.

Het staat jou vrij om te zeggen dat de aanhang niet mee kan komen, bijvoorbeeld ivm plaatsgebrek. En als je dat duidelijk gecommuniceerd hebt, hebben mensen zich daar aan te houden. Het is jullie bruiloft en jullie mogen het regelen zoals je wil. Maar het staat hun ook vrij om dan niet te komen of dat niet leuk te vinden.

Ginevra schreef op 12-06-2024 om 12:35:

[..]


Je stelt je niet aan, maar ik zou proberen de woede wat te laten zakken.

Traditioneel is een uitnodiging voor een bruiloft 'met partner' en geldt het als niet zo hartelijk om te zeggen dat partner niet welkom is. Zie bv https://www.beatrijs.com/is-mijn-uitnodiging-voor-twee/ . Maar anno nu is het ook niet meer altijd duidelijk wie er tot de vaste aanhang gerekend wordt en wie (nog) niet. Ik geloof dat bv het koningshuis de regel 'no ring, no bring' heeft.

Het staat jou vrij om te zeggen dat de aanhang niet mee kan komen, bijvoorbeeld ivm plaatsgebrek. En als je dat duidelijk gecommuniceerd hebt, hebben mensen zich daar aan te houden. Het is jullie bruiloft en jullie mogen het regelen zoals je wil. Maar het staat hun ook vrij om dan niet te komen of dat niet leuk te vinden.

Die no ring, no bring hanteren wij ook voor de daggasten maar iets soepeler. Samenwonen vinden we hier ook onder vallen. Zoveel mensen trouwen tegenwoordig niet meer. 
Maar een ex die jarenlang out of the picture is en nu weer de hoek om komt kijken, vinden wij geen aanhan

Even geknipt ivm herkenbaarheid 

Even los van of je een voor jou onbekende er wel of niet bij wilt hebben. Hoezo is er maar een vast aantal mensen wat bij de ceremonie kan zijn? Bij de bruiloften waar ik geweest ben, waaronder mijn eigen, zat daar geen precieze limiet op. Ik wist van te voren niet eens hoeveel mensen en wie er bij de ceremonie zouden zijn. Behalve de daggasten natuurlijk, dat was wel bekend. Een aantal mensen heeft ook moeten staan en kleine kinderen gingen op schoot.
In het eerste deel van je bericht zeg je ook dat familie en getuigen met aanhang uitgenodigd zijn. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Je had alleen bij deze persoon misschien geen aanhang verwacht/meegerekend?
Waar zit voor jou de grootste ergernis? Dat er iemand bij je bruiloft is die je niet kent of dat er ruimtegebrek is? In het laatste geval, kan er echt niet een extra stoel bij?

Uiteindelijk is het natuurlijk jullie bruiloft en beslissen jullie wie er wel of niet bij mag zijn. Ik hoop dat de gemoederen een beetje bedaren en dat jullie een heel fijne en goede dag met elkaar gaan hebben!

Schemerlampje schreef op 12-06-2024 om 12:50:

Even los van of je een voor jou onbekende er wel of niet bij wilt hebben. Hoezo is er maar een vast aantal mensen wat bij de ceremonie kan zijn? Bij de bruiloften waar ik geweest ben, waaronder mijn eigen, zat daar geen precieze limiet op. Ik wist van te voren niet eens hoeveel mensen en wie er bij de ceremonie zouden zijn. Behalve de daggasten natuurlijk, dat was wel bekend. Een aantal mensen heeft ook moeten staan en kleine kinderen gingen op schoot.
In het eerste deel van je bericht zeg je ook dat familie en getuigen met aanhang uitgenodigd zijn. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Je had alleen bij deze persoon misschien geen aanhang verwacht/meegerekend?
Waar zit voor jou de grootste ergernis? Dat er iemand bij je bruiloft is die je niet kent of dat er ruimtegebrek is? In het laatste geval, kan er echt niet een extra stoel bij?

Uiteindelijk is het natuurlijk jullie bruiloft en beslissen jullie wie er wel of niet bij mag zijn. Ik hoop dat de gemoederen een beetje bedaren en dat jullie een heel fijne en goede dag met elkaar gaan hebben!

In de zaal waar de ceremonie gehouden wordt mogen maar X aantal mensen binnen zijn en die is inclusief bruidspaar, fotograaf, ambtenaar enz. Dit is op last van de brandweer. 
ik had al naar de gemeente gebeld om te vragen of 1 persoon extra een probleem was maar dit mag echt niet. 

We hadden al een gastenlijst gemaakt van wie we bij de ceremonie uitnodigen (naast de daggasten) en kwamen precies uit met de maximale aantal personen die zijn toegestaan daar. 

Mijn grootste ergernis zit hem vooral in het feit dat er besloten is dat er iemand mee komt die niet uitgenodigd is, zonder te overleggen of wij dit goed vinden en of het nog kon überhaupt. Voor het eten en het feest denk ik dan maar: het zal wel. Dan die paar tientjes extra boeiend.. maar mbt ceremonie… hebben Wij besloten even de reactie van familie uit het buitenland af te wachten voor we konden besluiten of zij bij de ceremonie kon zijn en helaas kan dit gewoon niet. 


Mayosate schreef op 12-06-2024 om 12:57:

[..]

In de zaal waar de ceremonie gehouden wordt mogen maar X aantal mensen binnen zijn en die is inclusief bruidspaar, fotograaf, ambtenaar enz. Dit is op last van de brandweer.
ik had al naar de gemeente gebeld om te vragen of 1 persoon extra een probleem was maar dit mag echt niet.

We hadden al een gastenlijst gemaakt van wie we bij de ceremonie uitnodigen (naast de daggasten) en kwamen precies uit met de maximale aantal personen die zijn toegestaan daar.

Mijn grootste ergernis zit hem vooral in het feit dat er besloten is dat er iemand mee komt die niet uitgenodigd is, zonder te overleggen of wij dit goed vinden en of het nog kon überhaupt. Voor het eten en het feest denk ik dan maar: het zal wel. Dan die paar tientjes extra boeiend.. maar mbt ceremonie… hebben Wij besloten even de reactie van familie uit het buitenland af te wachten voor we konden besluiten of zij bij de ceremonie kon zijn en helaas kan dit gewoon niet.


Dan is het jammer maar helaas. Ze kan er niet bij zijn. Vooral duidelijk zijn dan en verder uit de discussie blijven. 

Schemerlampje schreef op 12-06-2024 om 13:09:

[..]

Dan is het jammer maar helaas. Ze kan er niet bij zijn. Vooral duidelijk zijn dan en verder uit de discussie blijven.

Ik hoop dat het gaat zakken. 
we hebben ook besloten niet meer te reageren, we hebben ons duidelijk uitgelegd en netjes vind ik. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.