Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


en kou

Aan puberkind die niet kan slapen. En mij dan roept. Je bent 14! Los het zelf op!

Auwereel schreef op 10-06-2024 om 22:28:

en kou

Vorig jaar op 10 juni was ik op vakantie in Winterswijk.  Het was 30 graden en er werd geklaagd over de droogte.

Dorestad schreef op 10-06-2024 om 23:06:

[..]

Vorig jaar op 10 juni was ik op vakantie in Winterswijk. Het was 30 graden en er werd geklaagd over de droogte.

Ja wij zaten deze datum vorig jaar op de camping bij Landgraaf vanwege het concert van Bruce Springsteen. Bloedheet maar ik heb dat 100 keer liever dan dit.

En nu gaan we morgen ook kamperen.. 

Ja gatver. Gister drie keer doorweekt geraakt. Neem nu voor de zekerheid maar een droge broek mee want geen idee waar mn regenbroek is 

mut

mut

11-06-2024 om 08:38

Voor alle scholieren en studenten die met examens zitten is dit weer wel fijner dan in bloedhete lokalen moeten zitten en in de warmte moeten blokken. In België beginnen nu de examens op de middelbare scholen (denk meer aan extra grote proefwerkweken als aan examens zoals in NL). Net iets warmer en iets droger is genoeg voor mij.
Ergernis: dat ik weer toiletrollen moet aanvullen. Waarom haalt diegene die de laatste rol ophing nu geen nieuwe lading uit de garage?

Net 2 afleveringen van Meisjes van de goede herder zitten bingen.
Kom op zusters en directeur van die verrotte organisatie, het is 2024! Na alle misstanden die al in de katholieke kerk aan het licht zijn gekomen kan je toch gewoon erkennen dat de hele troep niet deugde.  Waarom nog zo voorzichtig en steeds maar zeggen dat de zusters naar eer en geweten juist gehandeld hebben en over de verhalen van de meisjes zeggen: Dat is hun waarheid....... en je moet het bekijken in de geest van die tijd
Jezus!  Ik schaam mij dood om te moeten toegeven dat ik in een katholiek nest geboren ben. 
Wat heeft de katholieke kerk er in naam van God een klote zooi van gemaakt. 

slecht geslapen door het carpaal tunnel syndroom. Het wordt steeds erger, de tintelingen gaan over in pijn en één vinger voelde alsof hij af wilde sterven. Snachts in de weer met warm water over de hand, proberen de doorstroming te bevorderen. Kan geen vuist meer maken.  

Ik was wel boos maar dubbel was niet nodig. 

Moederkareltje schreef op 11-06-2024 om 09:08:

slecht geslapen door het carpaal tunnel syndroom. Het wordt steeds erger, de tintelingen gaan over in pijn en één vinger voelde alsof hij af wilde sterven. Snachts in de weer met warm water over de hand, proberen de doorstroming te bevorderen. Kan geen vuist meer maken.

Dat is operatief te verhelpen, heb je al een afspraak?

Gisteravond oponthoud in de stadsbus omdat de chauffeur een jongedame niet gratis wilde meenemen omdat er niet genoeg saldo op haar OVpas stond. Dagkaart kopen kon ze niet, onvoldoende op saldo op bankpas.  Het meisje had wel dure gemanicuurde nagels, wimperverlenging en was van top tot teen in merkkleding gekleed.  Kwestie van prioriteiten?   

Moet zo de deur uit en het lijkt wel herfst, kijk of het nog droog word vandaag. Het gaat rond 12uur regenen, het stort al meer dan 'n uur  Wat is dat toch met die weersvoorspelling, tegenwoordig? 

Yumi schreef op 11-06-2024 om 09:43:

Moet zo de deur uit en het lijkt wel herfst, kijk of het nog droog word vandaag. Het gaat rond 12uur regenen, het stort al meer dan 'n uur Wat is dat toch met die weersvoorspelling, tegenwoordig?

Ik denk dat ze mensen niet te veel willen teleurstellen met de juiste voorspelling, namelijk;  alleen maar regen 

Dat ik door het weer (koud/redelijk aangenaam/nat/droog) niet weet wat ik aan moet trekken 
Ene keer loop ik te zweten, want wat dikkere jas aan, andere keer rillen van de kou, want te dunne kleding 

Yumi schreef op 11-06-2024 om 09:43:

Moet zo de deur uit en het lijkt wel herfst, kijk of het nog droog word vandaag. Het gaat rond 12uur regenen, het stort al meer dan 'n uur Wat is dat toch met die weersvoorspelling, tegenwoordig?

Weersmodellen zijn gemaakt met kennis van het klimaat en temperatuur die niet past bij de klimaatverandering. Er zullen modellen ontwikkeld moeten worden die daar wel bij passen. Buien waren bovendien altijd al lastig te voorspellen met de weermodellen. Wel dat er buien gaan vallen, maar waar, hoeveel en precieze tijdstip is veel lastiger dan een algemener weerbeeld als "regen", "zonneschijn".

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.