Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Man heeft het systeem van de koelkast nog steeds niet door. In de deur staat een open pak melk en een open pak yoghurt. De stapel dichte pakken onderin de koelkast is voorraad. Man blijft willekeurig pakken opentrekken zet ze willekeurig terug in de koelkast waardoor er meerdere pakken open staan. Sommige gaan dan over datum omdat hij te lui is de laatste rest eruit te duwen of weg te gooien. Ik vraag het man het blijkt hij vind de laatste rest vies en pakt weer een nieuw pak of heeft het pak in de deur niet gezien.. zo gigantisch is de koelkast niet. 

Moederkareltje schreef op 08-06-2024 om 08:12:

Man heeft het systeem van de koelkast nog steeds niet door. In de deur staat een open pak melk en een open pak yoghurt. De stapel dichte pakken onderin de koelkast is voorraad. Man blijft willekeurig pakken opentrekken zet ze willekeurig terug in de koelkast waardoor er meerdere pakken open staan. Sommige gaan dan over datum omdat hij te lui is de laatste rest eruit te duwen of weg te gooien. Ik vraag het man het blijkt hij vind de laatste rest vies en pakt weer een nieuw pak of heeft het pak in de deur niet gezien.. zo gigantisch is de koelkast niet.

Had ik ook last van, driedubbel eigenlijk. 2 toen nog pubers die ook hun eigen pak open maakten.  Nu zet ik met een merkstift een O van open op de dop en de datum van open maken erbij.  Pas als er geen pak met O meer is mag er een nieuwe open. En dan nog........ o had ik niet gezien!  Maar het is wel minder. 

JtM

JtM

08-06-2024 om 11:51 Topicstarter

Hooikoorts. Vriend en zoon hebben samen de voor- en achtertuin gemaaid en ik word weer gek van de hooikoorts. Komt altijd door de medicatie heen.

rionyriony schreef op 07-06-2024 om 18:18:

[..]

Dat zal het zijn!

Ik erger me aan ING, omdat ik nu vier uur moet wachten voordat ze een bedrag, hoger dan mijn limiet, overboeken. Net of ik niet weet wat ik doe.

Dat is gewoon een veiligheidsmaatregel. Ik vind dat wel een prettig idee. Stel dat iemand je rekening heeft gehackt en daar in een keer een groot bedrag van afhaalt? 

oudmaarnognietkoud schreef op 08-06-2024 om 15:08:

[..]

Dat is gewoon een veiligheidsmaatregel. Ik vind dat wel een prettig idee. Stel dat iemand je rekening heeft gehackt en daar in een keer een groot bedrag van afhaalt?

Ik vind dat zoiets vrijwillig afgesproken kan worden en niet zomaar, dat als ik vlug mijn belasting wil betalen of een bankstel wil kopen, dit gewoon onverwachts niet mogelijk blijkt te zijn.

Dit gaat er ook niet om om mij te beschermen maar om claims aan de bank tegen te gaan.


Ik erger me ook een beetje aan mijn tandenborstel. Die dingen zijn allemaal gaan denken, maar dat blijken ze niet goed te kunnen dus dat kunnen ze beter laten.

Je drukt de knop in en dan zou hij gewoon moeten doen wat hij de laatste keer heeft gedaan, maar eerst doet hij niks en na nog eens drukken springt hij naar stand 1. Dus aan al de intelligentie van die dingen heb je niks behalve ergernis.

Aan de enorme geluidsoverlast van meerdere festivals, feesten, etc. vandaag in de buurt. 
En het gaat nog uren door 😫 ik dacht een rustig avondje na hectische week, maar komt boven tv/netflix uit….

Ik heb vanmiddag meteen een noice cancelling koptelefoon gekocht: die wilde ik al, maar nu werd het spoed (die staat nu op de lader). De vloeren trillen gewoon.

En nu ben ik benieuwd of rionyriony hier ook last van heeft, want dan zijn we echt buren 😁

Loulou39 schreef op 08-06-2024 om 18:52:

Aan de enorme geluidsoverlast van meerdere festivals, feesten, etc. vandaag in de buurt.
En het gaat nog uren door 😫 ik dacht een rustig avondje na hectische week, maar komt boven tv/netflix uit….

Ik heb vanmiddag meteen een noice cancelling koptelefoon gekocht: die wilde ik al, maar nu werd het spoed (die staat nu op de lader). De vloeren trillen gewoon.

En nu ben ik benieuwd of rionyriony hier ook last van heeft, want dan zijn we echt buren 😁

Haha, nee, het is voor een keer stil in de buurt. Ellendig hoor, geluidsoverlast.

hier sprong de kachel aan vanmorgen. Het is juni!!

Dat mijn dekbedhoezen in de wasmachine altijd van binnenstebuiten naar buitenstebinnen gaan. Hoe dan?!?!

Loulou39 schreef op 09-06-2024 om 12:20:

Dat mijn dekbedhoezen in de wasmachine altijd van binnenstebuiten naar buitenstebinnen gaan. Hoe dan?!?!

Simpele oplossing: afgehaald beddengoed in de lengte naast elkaar leggen en dan ongeveer in het midden een platte knoop maken zodat ze aan elkaar zitten. 

Helpt ook om te voorkomen dat de hele zooi in elkaar kruipt en dan niet goed kan centrifugeren en je wasmachine staat te bonken. 

Blauwbekken in het buitenzwembad.
Niet mijn idee van zomer.

Loulou39 schreef op 09-06-2024 om 12:20:

Dat mijn dekbedhoezen in de wasmachine altijd van binnenstebuiten naar buitenstebinnen gaan. Hoe dan?!?!

Bedankt dit herinnert me eraan dat ik vanmorgen een was had aangezet, dacht vroeg te zijn 

Loulou39 schreef op 09-06-2024 om 12:20:

Dat mijn dekbedhoezen in de wasmachine altijd van binnenstebuiten naar buitenstebinnen gaan. Hoe dan?!?!

Dat vroeg ik mij vanmorgen dus ook af toen ik de was vouwde.

Yumi schreef op 09-06-2024 om 15:38:

[..]

Bedankt dit herinnert me eraan dat ik vanmorgen een was had aangezet, dacht vroeg te zijn

😂

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.