Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Yumi schreef op 03-06-2024 om 11:24:

Zaterdag gaf de Hap het advies om vandaag naar de huisarts te gaan, maar een spoedplek is tegenwoordig de volgende dag... druk, druk. Ik vind het oké, zal het wel overleven maar het geeft wel nog langer onrust.
Deze huisartsenpraktijk is veel te druk, een normale afspraak duurt tussen de 2 en 3 weken, overstappen is ook niet mogelijk overal is er een stop op nieuwe patiënten.
Ben bang, dat dit niet meer gaat veranderen en dit het nieuwe normaal is.

Als je zegt tegen de assistente dat de hap heeft gezegd dat je vandaag gezien moet worden dan moeten ze dat toch doen?  Als het goed is krijgt iedere huisartsenpraktijk een overdracht van de hap van wie er in het weekend is geweest en of er spoed dingen bij zitten.  Tenminste dat was een jaar of 6 geleden hier nog protocol toen wij voor het laatst op de hap zijn geweest. 

DGHK schreef op 03-06-2024 om 10:49:

Aan mezelf. Op advies van huisarts, poh-ggz en werk zelf mezelf ziek gemeld.
En ik kan alleen maar denken dat ik iedereen in de steek laat. Terwijl ik mezelf nu in de steek laat.

Je laat niemand in de steek, je moet eerst aan jezelf denken. De wereld/het werk gaat ook zonder jouw aanwezigheid door. Het lost zich op.  

Aan de afval ophaal dienst. Van het weekend werd er nieuwe software uitgerold. Dat was ieder geval de melding vrijdag en dat daardoor het klantcontactcentrum niet bereikbaar was. In de app en op de website kon ik ook de afvalkalender niet meer zien. Maandag zou het opgelost moeten zijn, maar dat is het dus niet. Geen idee dus wanneer de bakken geleegd gaan worden en de papierbak zit helemaal vol. Als we het legen missen dan moeten we een maand wachten tot die weer geleegd word. Op de website en in de app staat nu de melding dat het druk is bij het klantcontactcentrum. Ik snap wel waarom. Ik ga maar niet bellen. Waarschijnlijk erger ik mij dan alleen nog meer.

Ik vind het koud.

rionyriony schreef op 03-06-2024 om 12:28:

Ik vind het koud.

Hier nog een.  Probeerde met de keukendeur open wat te poetsen in de keuken, nu de deur naar weer dicht.  Ga eerst lunchen met een hete beker thee. Beetje warm worden. 

Bakblik schreef op 03-06-2024 om 11:28:

[..]

Als je zegt tegen de assistente dat de hap heeft gezegd dat je vandaag gezien moet worden dan moeten ze dat toch doen? Als het goed is krijgt iedere huisartsenpraktijk een overdracht van de hap van wie er in het weekend is geweest en of er spoed dingen bij zitten. Tenminste dat was een jaar of 6 geleden hier nog protocol toen wij voor het laatst op de hap zijn geweest.

Ik weet ook niet beter en het verbaasde mij ook, ze kunnen blijkbaar niet anders. Ik sta nog wel op een lijstje, mocht er iemand uitvallen kan ik alsnog komen. 

Yumi schreef op 03-06-2024 om 12:45:

[..]

Ik weet ook niet beter en het verbaasde mij ook, ze kunnen blijkbaar niet anders. Ik sta nog wel op een lijstje, mocht er iemand uitvallen kan ik alsnog komen.

Ja als diegene netjes ruim op tijd afbelt. Als mw Jansen niet op komt dagen dan kan jij er nooit zijn voordat mw de Vries aan de beurt is. 

Erger mijn nog steeds aan dat invoeren van marktwerking in de zorg. Dat heeft zoveel processen in de zorg de verkeerde kant op geduwd. 

Een stomme ergernis is dat de laatste tijd elke keer wanneer ik online iets koop of reserveer het altijd op de betaling blijft hangen. Of het nu theaterkaartjes zijn of een reis bij Tui of net als vandaag het reserveren van een camping of iets koop bij Zalando. 
Reizen etc betaal ik altijd met de credit card en nu bleef het weer hangen. Bij de bank is het er dan af maar de reservering staat dan “ betaling nog niet voldaan “. Dus dan kan ik weer bellen. Kreeg net ook al “ ja we weten ervan , komt goed anders bel morgen maar terug”
Of dat nu aan de ING ligt of wat dan ook ik weet het niet.

Bakblik schreef op 03-06-2024 om 13:19:

[..]

Ja als diegene netjes ruim op tijd afbelt. Als mw Jansen niet op komt dagen dan kan jij er nooit zijn voordat mw de Vries aan de beurt is.

Erger mijn nog steeds aan dat invoeren van marktwerking in de zorg. Dat heeft zoveel processen in de zorg de verkeerde kant op geduwd.

Ben het met je eens, er zijn vast voordelen aan het invoeren van marktwerking maar in de praktijk kom ik ze niet tegen.

Ik verwacht ook niet dat ze bellen

Te druk op werk maar prioriteren lukt niet meer goed want de dingen die nu over blijven zijn allemaal vrij accuut nodig om te regelen. Gedoe

Iemand die langs komt om te vragen hoe het met mij is.
En vervolgens de hele tijd aan het woord is.

Dat iemand (ik vermoed een slak) toen ik even niet keek een hap uit de stengel van mijn mooiste, met veel liefde opgekweekte, tomatillo-plantje heeft genomen! Alleen maar een hapje uit de stengel, geen blaadje opgegeten niks, en dat op klaarlichte dag. Hele plantje omgeknakt, dat komt niet meer goed

Moosey schreef op 03-06-2024 om 16:08:

Dat iemand (ik vermoed een slak) toen ik even niet keek een hap uit de stengel van mijn mooiste, met veel liefde opgekweekte, tomatillo-plantje heeft genomen! Alleen maar een hapje uit de stengel, geen blaadje opgegeten niks, en dat op klaarlichte dag. Hele plantje omgeknakt, dat komt niet meer goed

Misschien als je hem terugsnoeit? Of is hij helemaal beneden beschadigd?

Ik ergerde me groen en geel aan de grote groepen mensen met kinderen die hun kinderen rustig op de andere fietspad helft lieten fietsen terwijl ik ze in tegen kwam. 
Toen ik "houd die kinderen bij je" riep moest ik niet zo chagrijnig doen.

Dat ik hier in huis aan het opruimen ben omdat we willen behangen 
Man is bij schoonouders die gaan verhuizen en steeds met spullen thuis komt, die ik niet nodig heb/ niet wil hebben// lelijk vind/ naar de kringloop of stort mogen van mij.
Zo komt er niets van behangen, want ik weet echt niet waar ik die zooi neer moet zetten 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.