Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Rooiekater, Loulou, Herftsappeltaart, Poezel_en_wip, en Broodjebrie bedankt voor de beterschapswensen! 

Herfstappeltaart schreef op 01-06-2024 om 13:40:

[..]

Nah, ik wilde vanmorgen mijn favo appel kopen bij de boer (Elstar): op.

Meestal is Elstar in de helft van de supermarkten te koop tot aan de nieuwe oogst. Een enkel jaar moet ik overschakelen op Jonagold, die ruimer op voorraad blijft.

rionyriony schreef op 02-06-2024 om 16:08:

[..]

Meestal is Elstar in de helft van de supermarkten te koop tot aan de nieuwe oogst. Een enkel jaar moet ik overschakelen op Jonagold, die ruimer op voorraad blijft.

Ja ik heb ze vanmorgen nog bij Lidl gevonden. Maar ik koop eigenlijk altijd appels bij de boer. Daar waren ze weg.

Vandaag op de boot van een Waddeneiland weer naar het vaste land zaten er een aantal dames begin 50 de hele trip vreselijk stom te ouwehoeren en dat deden ze niet erg zacht. Gelukkig ben ik kampioen in slaap vallen (zeker als het gesprek wat ik aan moet horen nergens over gaat), ik was moe dus zeker een halfuur geslapen dus heb er maar een paar minuten last van gehad maar goed ben ik nou een zeikerd als ik dan denk 'hallo je bent niet alleen, houdt een beetje rekening met anderen'?

OperaQueen schreef op 02-06-2024 om 20:31:

Vandaag op de boot van een Waddeneiland weer naar het vaste land zaten er een aantal dames begin 50 de hele trip vreselijk stom te ouwehoeren en dat deden ze niet erg zacht. Gelukkig ben ik kampioen in slaap vallen (zeker als het gesprek wat ik aan moet horen nergens over gaat), ik was moe dus zeker een halfuur geslapen dus heb er maar een paar minuten last van gehad maar goed ben ik nou een zeikerd als ik dan denk 'hallo je bent niet alleen, houdt een beetje rekening met anderen'?

Weet je wat ook erg is? Als je onderdeel uitmaakt van zo'n groep, je rotschaamt, probeert de groep wat tot stilte te manen, maar dat ze dat heel erg lachen vinden. Dat had ik toen ik eens met een groep dames op stap ging, met de trein, tjonge, wat voelde ik me opgelaten..

OperaQueen schreef op 02-06-2024 om 20:31:

Vandaag op de boot van een Waddeneiland weer naar het vaste land zaten er een aantal dames begin 50 de hele trip vreselijk stom te ouwehoeren en dat deden ze niet erg zacht. Gelukkig ben ik kampioen in slaap vallen (zeker als het gesprek wat ik aan moet horen nergens over gaat), ik was moe dus zeker een halfuur geslapen dus heb er maar een paar minuten last van gehad maar goed ben ik nou een zeikerd als ik dan denk 'hallo je bent niet alleen, houdt een beetje rekening met anderen'?

Als het gewoon overdag is vind ik je wel een zeikerd. Die dames hadden lol met elkaar en slapen doe je normaal gesproken 's nachts dus ze deden niets verkeerd. 

OperaQueen schreef op 02-06-2024 om 20:31:

Vandaag op de boot van een Waddeneiland weer naar het vaste land zaten er een aantal dames begin 50 de hele trip vreselijk stom te ouwehoeren en dat deden ze niet erg zacht. Gelukkig ben ik kampioen in slaap vallen (zeker als het gesprek wat ik aan moet horen nergens over gaat), ik was moe dus zeker een halfuur geslapen dus heb er maar een paar minuten last van gehad maar goed ben ik nou een zeikerd als ik dan denk 'hallo je bent niet alleen, houdt een beetje rekening met anderen'?

Poezie schreef op 02-06-2024 om 20:51:

[..]

Als het gewoon overdag is vind ik je wel een zeikerd. Die dames hadden lol met elkaar en slapen doe je normaal gesproken 's nachts dus ze deden niets verkeerd.

Het gaat er toch niet over dat Opera Queen niet kon slapen door het geluid?  Ze kon zich afsluiten door te slapen dat is iets heel anders. 

Als je met meerderen op reis bent hoeft niet de hele boot/bus/trein te horen dat je lol hebt.  2 jaar geleden reisde ik met ov naar en van een begrafenis dan ben ik niet in de stemming om de lol van anderen te verdragen. 

Als reiziger weet je niet wat je medereizigers gaan doen die dag, daarom kan je best een beetje rekening houden met anderen.

Bakblik schreef op 02-06-2024 om 22:03:

[..]

[..]

Het gaat er toch niet over dat Opera Queen niet kon slapen door het geluid? Ze kon zich afsluiten door te slapen dat is iets heel anders.

Als je met meerderen op reis bent hoeft niet de hele boot/bus/trein te horen dat je lol hebt. 2 jaar geleden reisde ik met ov naar en van een begrafenis dan ben ik niet in de stemming om de lol van anderen te verdragen.

Als reiziger weet je niet wat je medereizigers gaan doen die dag, daarom kan je best een beetje rekening houden met anderen.

Dit dus. Mijn slaaptalent heeft mijn ergenis juist minder gemaakt.. Ik vroeg me tijdens de boottocht enkel af of mijn ergenis terecht was of niet.
Auwereel: ik snap je, ik persoonlijk vind het niet heel erg netjes om in het openbaar erg luidruchtig lol zit te maken zonder te bedenken dat er misschien mensen last van je hebben.....(Zeker geen dames van middelbare leeftijd zoals vanmiddag, kijk als het nou pubers zijn, dan kan het natuurlijk ook niet maar goed die moeten dat nog leren)

Hoe lang moet ik nog op antwoord wachten? Ik word er gewoon zenuwachtig van. Ik wil gewoon weten hoe jij je voelt!
(Gevoelens geuit naar iemand en ik weet 95% zeker dat ik het antwoord al weet, maar ja)

OperaQueen schreef op 02-06-2024 om 20:31:

Vandaag op de boot van een Waddeneiland weer naar het vaste land zaten er een aantal dames begin 50 de hele trip vreselijk stom te ouwehoeren en dat deden ze niet erg zacht. Gelukkig ben ik kampioen in slaap vallen (zeker als het gesprek wat ik aan moet horen nergens over gaat), ik was moe dus zeker een halfuur geslapen dus heb er maar een paar minuten last van gehad maar goed ben ik nou een zeikerd als ik dan denk 'hallo je bent niet alleen, houdt een beetje rekening met anderen'?

Dan had je niet een week geleden op de boot van Ameland moeten zijn 😂. Na de grote tournooien op Klein Vaarwater heb je dit massaal. 

SuzyQFive schreef op 03-06-2024 om 07:09:

[..]

Dan had je niet een week geleden op de boot van Ameland moeten zijn 😂. Na de grote tournooien op Klein Vaarwater heb je dit massaal.

Ik was niet op Ameland! Meer naar links (gezien vanaf het vaste land dan) 

ik erger me er aan, dat ik al weer zo vroeg wakker ben en ik ook slecht geslapen heb. Heb de hele dag vrij en om kwart voor 7 al van bed. Nou ja, de eerste was zit al in de machine

Aan mezelf. Op advies van huisarts, poh-ggz en werk zelf mezelf ziek gemeld.
En ik kan alleen maar denken dat ik iedereen in de steek laat. Terwijl ik mezelf nu in de steek laat.

DGHK schreef op 03-06-2024 om 10:49:

Aan mezelf. Op advies van huisarts, poh-ggz en werk zelf mezelf ziek gemeld.
En ik kan alleen maar denken dat ik iedereen in de steek laat. Terwijl ik mezelf nu in de steek laat.

Dat klinkt alsof je, jezelf tekort doet.... 

Zaterdag gaf de Hap het advies om vandaag naar de huisarts te gaan, maar een spoedplek is tegenwoordig de volgende dag... druk, druk. Ik vind het oké, zal het wel overleven maar het geeft wel nog langer onrust. 
Deze huisartsenpraktijk is veel te druk, een normale afspraak duurt tussen de 2 en 3 weken, overstappen is ook niet mogelijk overal is er een stop op nieuwe patiënten.
Ben bang, dat dit niet meer gaat veranderen en dit het nieuwe normaal is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.