Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


OperaQueen schreef op 30-05-2024 om 22:22:

Plaatsvervangende ergenis voor mijn moeder die op haar vakantieadres (in Nederland) gevallen is en nu rolt van de rugpijn. Ze is eerder naar huis gekomen, probeerde de huisarts al twee dagen te bereiken. Die moet je s'ochtends bellen, wat ze dus ook twee dagen geprobeerd heeft. Vandaag belde ze smiddags in de hoop wel contact te krijgen maar toen kreeg ze te horen dat ze s'ochtends moest bellen, wat ze dus al twee dagen probeerde. Ze is toen wel even uit haar slof geschoten. Volkomen begrijpelijk...

Kan ze de spoeddienst niet bellen dan? Die zullen tenminste toch wel advies geven als ze haar daar geen kandidaat voor vinden?

Vanmorgen werd ik met een geheel nieuw soort pijn wakker, die ik gisteren ook al af en toe voelde. Ben benieuwd wat er nu weer is. En of het met de stille trom vertrekt of dat er een nieuwe chronische pijnvariant is begonnen.

oudmaarnognietkoud schreef op 31-05-2024 om 05:36:

[..]

dat is niet een ergernis maar een GROOT probleem

(maar hoe raak je zoiets kwijt?)

ADD hebben en een enorme rommelkont zijn.  

lientje69 schreef op 30-05-2024 om 22:06:

[..]

Dochter is volwassen én betaalt mee..

Man en ik zouden in eerste instantie samen gaan maar nu gaat zij ook mee door omstandigheden. Daar sta ik op zich achter. Maar de keuze van land en huisje niet.

Ik heb liever een ander land en geen huisje maar hotel.

Ik zou van de vijf afgelopen vakanties uitpluizen hoe ze tot stand zijn gekomen en of jij in een derde van de gevallen genoeg je zin hebt gekregen. En daar vriendelijk aandacht voor vragen.

Ben toe aan vakantie maar is pas in september. 

Je krijgt het wel voor je kiezen, rionyriony...

Auwereel schreef op 31-05-2024 om 07:50:

Je krijgt het wel voor je kiezen, rionyriony...

Ja, het is wel vreemd. Ik kan diverse dingen niet meer makkelijk doen. Ik besteed er een flink deel van de dag aan om uit te vogelen wat ik mogelijk heb gedaan wat het heeft uitgelokt en dat te vermijden. Denk dat het ouder worden van de cellen me niet erg helpt.

Er zijn ook wel dingen, bewegingen, waar vergeleken bij afgelopen jaren een licht stijgende lijn in zit. Ook daar denk ik over na.

Koettie schreef op 31-05-2024 om 07:46:

Ben toe aan vakantie maar is pas in september.

Ja ik ook, gelukkig wel over 2 weken een 4 tal dagen vrij.

rionyriony schreef op 31-05-2024 om 07:27:

[..]

Kan ze de spoeddienst niet bellen dan? Die zullen tenminste toch wel advies geven als ze haar daar geen kandidaat voor vinden?

Ze heeft ze inmiddels gesproken hoor maar haar terecht wijzen dat ze sochtends moet bellen terwijl ze dat al 2 dagen gedaan heeft is niet helemaal fair. (Daar ging mijn plaatsvervangende ergenis over)

@rionyriony, ben je in de overgang?  Dat kan allerlei ellende geven, heb ik gemerkt.
Gelukkig is daar tegenwoordig wat meer informatie over te vinden:  https://www.nporadio1.nl/podcasts/opvliegers

Ik erger me aan het gebrek aan besef van avg van mensen. Eerst in de kleedkamer twee (ik denk) vrijwilligers die het over een mevrouw hadden, met naam erbij. Zelfs Bep deed mee met bloemschikken, normaal, bla bla... Ik had er wat van moeten zeggen eigenlijk, want het had zomaar mijn moeder kunnen zijn.
En een collega die klusjes op kantoor doet en ook haar mond niet houdt. Roept ook info over straat die ze weet van collega, maar wat collega eigenlijk helemaal niet openbaar wil hebben.

Vaak is een kleine gemeenschap fijn, maar dit kan echt niet in mijn ogen...

Evaluna schreef op 31-05-2024 om 10:59:

Ik erger me aan het gebrek aan besef van avg van mensen. Eerst in de kleedkamer twee (ik denk) vrijwilligers die het over een mevrouw hadden, met naam erbij. Zelfs Bep deed mee met bloemschikken, normaal, bla bla... Ik had er wat van moeten zeggen eigenlijk, want het had zomaar mijn moeder kunnen zijn.
En een collega die klusjes op kantoor doet en ook haar mond niet houdt. Roept ook info over straat die ze weet van collega, maar wat collega eigenlijk helemaal niet openbaar wil hebben.

Vaak is een kleine gemeenschap fijn, maar dit kan echt niet in mijn ogen...

Serieus, slaan we niet een beetje door?
Als je al niet meer mag zeggen dat Pietje ook meedeed met iets, kom op zeg!

Corona. En goed ook. 🤒😑

Poezel_en_Wip schreef op 31-05-2024 om 11:30:

Corona. En goed ook. 🤒😑

Oh nee! Beterschap 🌷

Poezel_en_Wip schreef op 31-05-2024 om 11:30:

Corona. En goed ook. 🤒😑

Oh bah! Heel veel beterschap 🤒

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.