Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Herfstappeltaart schreef op 27-05-2024 om 18:31:

[..]

Bewaar je ze wel in de koelkast? Ik heb daar winterwortels wel weken liggen voor ik ze gebruik.

Afgelopen winter van de groentenman op de markt geleerd dat zandpeen langer te bewaren is dan gewassen peen. Meestal heeft hij zandpeen maar toen een keer niet.  Hij vertelde er toen bij dat ik dat minder lang kon bewaren.

Ik heb de zandpeen altijd in 2 over elkaar geschoven papieren zaken in de koelkast om het zand niet te erg door de la te laten gaan.  Helemaal geen lid zand in de la lukt niet maar zo is het aanvaardbaar. Het is dan weken te bewaren. 

Bakblik schreef op 27-05-2024 om 19:13:

[..]

Afgelopen winter van de groentenman op de markt geleerd dat zandpeen langer te bewaren is dan gewassen peen. Meestal heeft hij zandpeen maar toen een keer niet. Hij vertelde er toen bij dat ik dat minder lang kon bewaren.

Ik heb de zandpeen altijd in 2 over elkaar geschoven papieren zaken in de koelkast om het zand niet te erg door de la te laten gaan. Helemaal geen lid zand in de la lukt niet maar zo is het aanvaardbaar. Het is dan weken te bewaren.

Ik koop altijd een zak biologische winterwortels bij Lidl. Meestal gaan die in de koelkast wel 2 à 3 weken mee. Ik wist dit verschil niet.

Zelfs in de magnetron liggen kattenharen

Verkeerde afslag genomen en toen moest Google Maps mij weer eens redden. En dat in mijn eigen woonplaats 😳

Verder is het grof vuil hier slecht geregeld.
Moet 60 euro betalen voor ophalen.
En het laten heenbrengen door een bedrijf nu opeens ook al aan banden gelegd
Tja, dan weet ik het ook niet meer.
Denk dat er nu weer meer gedumpt gaat worden in het park verderop.

Herfstappeltaart schreef op 27-05-2024 om 19:17:

[..]

Ik koop altijd een zak biologische winterwortels bij Lidl. Meestal gaan die in de koelkast wel 2 à 3 weken mee. Ik wist dit verschil niet.

Ik ook niet.  Ik had al wel gemerkt dat een aangesneden peen uit de supermarkt geen week meer goed bleef in de groentela. Een zandpeen van de markt redde het net een stuk eraf gerust nog 4 weken.  Dikke plak eraf die uitgedroogd was en het volgende stuk ging in de soep/goulash/stoofvlees.

Ik ben moe, verga van de pijn in m'n rug en ik reageer super geïrriteerd op alles! Echt geen leuk persoon ben ik op het moment   

Ook nog totaal geen zicht op een afspraak bij mijn fysio, dat vind ik ook echt irritant. Ik wil weten waar ik aan toe ben op mijn vrije dag 

HAHA!wait..what schreef op 27-05-2024 om 20:38:

Ik ben moe, verga van de pijn in m'n rug en ik reageer super geïrriteerd op alles! Echt geen leuk persoon ben ik op het moment

Ook nog totaal geen zicht op een afspraak bij mijn fysio, dat vind ik ook echt irritant. Ik wil weten waar ik aan toe ben op mijn vrije dag

Heb je een warmtelamp in huis, edat wil soms verlichting geven. Of het tegenovergestelde een cooling gel? 

Sterkte!

Waarom is mijn dochter weer eens veel te laat aan iets voor school begonnen?!?

Waar is mijn keukenschaar? Grr, ben hem een paar dagen kwijt, zo onhandig zonder.

rionyriony schreef op 27-05-2024 om 17:55:

[..]

Je bent kennelijk gebonden aan een bepaalde volgorde. Als ik mijn bed wil verschonen is het enige wat er toe doet: ligt er een schone set klaar? Als dat zo is kwak ik de gebruikte set richting badkamer en maak het bed op. Daarna doe ik wat ik dan wil doen. Misschien moet ik dan over de berg beddengoed in de hal springen, maar dat doet er niet toe: het bed is klaar!

Of begrijp ik het niet goed en wou je je beddengoed eerst wassen, drogen en dan weer op het bed leggen? Als dat zo is haal ik alles uit de machine wat erin zit, leg het ernaast, erop of ervoor, en doe dat beddengoed erin.

Misschien hoef je alleen maar te investeren in een grote extra plastic bak.

Je begreep me goed, door mijn systeem ben ik gebonden aan een volgorde. Het gevolg van het systeem is wel dat ik altijd schoon beddengoed op voorraad heb en nooit om een berg vies beddengoed hier heen te manoeuvreren Daar heb ik e ergernis van vandaag dan toch wel weer voor over, even doorbijten en nu is alles weer netjes (genoeg)

Yumi schreef op 27-05-2024 om 21:31:

[..]

Heb je een warmtelamp in huis, edat wil soms verlichting geven. Of het tegenovergestelde een cooling gel?

Sterkte!

Nee, beide niet 😅 Dankjewel, komt vast wel weer goed! 

Kan niet slapen. Ben normaal absoluut geen piekeraar maar m'n hoofd wil niet uit vanavond en komende week wordt super druk. 

Dat de tijd zo lang duurt vandaag.

Dat ik mijn tijd beter kan gebruiken, heb nog niets gedaan, nou ja gegeten.... 

aan alle wegafsluitingen. 

Netherfield schreef op 27-05-2024 om 21:36:

Waarom is mijn dochter weer eens veel te laat aan iets voor school begonnen?!?

Omdat het (waarschijnlijk) een puber is, die zich over een X-aantal jaren ook weer ergert aan haar kind dat te laat met huiswerk is begonnen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.