Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Aan de gemeente met hun ondoorzichtige/inconsequente schema voor afval ophalen. Je hebt verdorie een app nodig om te weten welke bak je op welke dag aan de weg moet zetten. Nu had de app gisteren geen signaal gegeven maar komen ze wel vuil ophalen.  Het GFT. Toen ik ze hoorde ben ik nog hard naar de weg gerend met bak maar toen waren ze al weer door.  Er stond maar 1 bak😭
Hoe wist de eigenaar van die bak welke bak er vandaag aan de weg moest?!

Aan het feit dat ik moet werken. Heb er zo totaal geen zin in. Stom, saai, betekenisloos gedoe.

Aan de kou. Ik zit gewoon te rillen van de kou bij 21 graden binnentemperatuur. Ga ik naar buiten dan krijg ik dooie plekjes aan mijn vingers.

Bakblik schreef op 27-05-2024 om 11:25:

Aan de gemeente met hun ondoorzichtige/inconsequente schema voor afval ophalen.  😭
Hoe wist de eigenaar van die bak welke bak er vandaag aan de weg moest?!

Bij ons is er een afvalkalender die je kunt vinden op de site van de gemeentereiniging. Als er een vrije dag in de week zit wordt er soms zelfs  op zaterdag vuil op gehaald.

Ik vind het wel komisch om te zien;    als iemand zich vergist en op een verkeerde dag een bak buiten zet, volgen er soms meer.  Als er één schaap over de dam is.....

Beterlaat2021! schreef op 27-05-2024 om 15:01:

[..]

Bij ons is er een afvalkalender die je kunt vinden op de site van de gemeentereiniging. Als er een vrije dag in de week zit wordt er soms zelfs op zaterdag vuil op gehaald.

Ik vind het wel komisch om te zien; als iemand zich vergist en op een verkeerde dag een bak buiten zet, volgen er soms meer. Als er één schaap over de dam is.....

Ja in de app zit ook een kalender die je kunt raadplegen alleen worden daar om de klipklap wijzigingen in aangebracht. Normaal schrijf ik de ophaaldagen, iedere 2 weken ongeveer, over op de familyplanner in de keuken. Dinsdag is bij ons gft-dag. De avond vantevoren geeft de app een ping dat er morgen een bak aan de weg moet. Gisteren dus niet en halen ze vandaag wel gft op op de "verkeerde dag".

Zonder app en regelmatig de kalendercheck doen zou ik nog meer ophaaldagen missen en mijn buren ook. 

Vroeger was er een waterdicht systeem.  Iedere dinsdag een bak, ene week gft andere week rest.  Vrijdag ene week pmd in zak of de andere week papier in doos. Met een feestdag in de week schoof je ophaaldag 1 dag verder. Voor ons dus de woensdag en vrijdag ging naar maandag. Dat heeft meer dan 20 jaar feilloos gewerkt.

Sinds 2020 heeft er een pipo dit huidige systeem uitgerold en het is zo onregelmatig en onlogisch dat er minstens iedere maand wel wat fout gaat. In april was dat het textiel,  in maart het restafval en in februari papier. In april met dat textiel gaf de app de melding of je bij regen je zak weer binnen wilde halen, met nat textiel kunnen ze het allemaal bij restafval kiepen dat kan niet gerecycled. Mijn zakken heb ik toen uit de berg gehaald maar voor de andere 12 zakken heb ik geen plek.  Dan komt het op inwoners aan om dat weer weg te laten halen voordat de zakken stuk gaan en alles door de wijk gewaaid wordt.

Dat ik meestal kramp krijg in mijn bovenbeen als ik links kniel.

Aan klussen die in elkaar overlopen. Ik wil het bed verschonen. Maar dan moet eerst de was uit de machine in de droger (want ik was het beddengoed meteen) Maar er zit nog een was in de droger, én de mand voor schone was zit ook vol. Dus die moet opgevouwen. Maar op de tafel waar ik dat altijd doe staanrommeltjes, dus die wil ik eerst opruimen. Die gaan deels naar de keuken, waar het ook rommelig is, dus daar toch ook nog opruimen. En een doekje over de tafel. En het aanrecht. Argh. En eigenlijk wil ik liever gewoon in de tuin rommelen. 
de enige meevaller is dat de vaatwasser niet vol met schone vaat zit. 

Moosey schreef op 27-05-2024 om 16:37:

Aan klussen die in elkaar overlopen. Ik wil het bed verschonen. Maar dan moet eerst de was uit de machine in de droger (want ik was het beddengoed meteen) Maar er zit nog een was in de droger, én de mand voor schone was zit ook vol. Dus die moet opgevouwen. Maar op de tafel waar ik dat altijd doe staanrommeltjes, dus die wil ik eerst opruimen. Die gaan deels naar de keuken, waar het ook rommelig is, dus daar toch ook nog opruimen. En een doekje over de tafel. En het aanrecht. Argh. En eigenlijk wil ik liever gewoon in de tuin rommelen.
de enige meevaller is dat de vaatwasser niet vol met schone vaat zit.

O ja, herkenbaar: zo irritant, dan heb je meteen geen zin meer 😝

Ik heb woensdag een paar winterpenen gekocht en die zijn nu al helemaal verschrompeld. Sowieso vind ik dat fruit en groente steeds sneller slecht wordt.

Dolfje schreef op 27-05-2024 om 17:21:

Ik heb woensdag een paar winterpenen gekocht en die zijn nu al helemaal verschrompeld. Sowieso vind ik dat fruit en groente steeds sneller slecht wordt.

Tijdje in bak met koud water leggen in de koelkast wil nog wel eens helpen.

Moosey schreef op 27-05-2024 om 16:37:

Aan klussen die in elkaar overlopen. Ik wil het bed verschonen. Maar dan moet eerst de was uit de machine in de droger (want ik was het beddengoed meteen) Maar er zit nog een was in de droger, én de mand voor schone was zit ook vol. Dus die moet opgevouwen. Maar op de tafel waar ik dat altijd doe staanrommeltjes, dus die wil ik eerst opruimen. Die gaan deels naar de keuken, waar het ook rommelig is, dus daar toch ook nog opruimen. En een doekje over de tafel. En het aanrecht. Argh. En eigenlijk wil ik liever gewoon in de tuin rommelen.
de enige meevaller is dat de vaatwasser niet vol met schone vaat zit.

Je bent kennelijk gebonden aan een bepaalde volgorde. Als ik mijn bed wil verschonen is het enige wat er toe doet: ligt er een schone set klaar? Als dat zo is kwak ik de gebruikte set richting badkamer en maak het bed op. Daarna doe ik wat ik dan wil doen. Misschien moet ik dan over de berg beddengoed in de hal springen, maar dat doet er niet toe: het bed is klaar!

Of begrijp ik het niet goed en wou je je beddengoed eerst wassen, drogen en dan weer op het bed leggen? Als dat zo is haal ik alles uit de machine wat erin zit, leg het ernaast, erop of ervoor,  en doe dat beddengoed erin.

Misschien hoef je alleen maar te investeren in een grote extra plastic bak.

Dolfje schreef op 27-05-2024 om 17:21:

Ik heb woensdag een paar winterpenen gekocht en die zijn nu al helemaal verschrompeld. Sowieso vind ik dat fruit en groente steeds sneller slecht wordt.

Bewaar je ze wel in de koelkast? Ik heb daar winterwortels wel weken liggen voor ik ze gebruik.

Herfstappeltaart schreef op 27-05-2024 om 18:31:

[..]

Bewaar je ze wel in de koelkast? Ik heb daar winterwortels wel weken liggen voor ik ze gebruik.

Ja zeker. 

Dolfje schreef op 27-05-2024 om 18:32:

[..]

Ja zeker.

He jammer zeg. Dan waren ze vast niet vers toen je ze kreeg.

Herfstappeltaart schreef op 27-05-2024 om 18:33:

[..]

He jammer zeg. Dan waren ze vast niet vers toen je ze kreeg.

Ja dat moet wel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.