Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


SuzyQFive schreef op 09-04-2024 om 11:43:

[..]

Ik zou het niet eerst spelden.


Ik liet ze altijd van haken, zomen en naden voorzien waar ik ze kocht; bij Hema of Kwantum. Maar slechts zelden had het gordijn precies de goede lengte (1cm vanaf de vloer) omdat er altijd een bepaald verschil is tussen afstand plafond-vloer op bepaalde punten. Dus ik trok dan de zoom los, hing de gordijnen gewoon op en daar werd met veiligheidsspelden de zoom op precies de goede lengte gecorrigeerd.

Daarna werd het gordijn van de rail gehaald en op de vloer werd alles naaiklaar gemaakt. Daarna onder de naaimachine of met een flanelsteek op de hand (als het heel mooi moest zijn).

Waarom gaan zoveel jongens in joggingbroek of trainingsbroek naar school? Ik vind het geen gezicht. 

Netherfield schreef op 09-04-2024 om 16:56:

Waarom gaan zoveel jongens in joggingbroek of trainingsbroek naar school? Ik vind het geen gezicht.

Dat valt mij ook al een tijd ook op (Ook meisjes) en ik snap daar echt geen fluit van.

mut

mut

09-04-2024 om 17:56

In België ( ieg op 1 van mijn scholen) krijgen ze een "nota" (een opmerking in het dossier, nota's leveren straf op) of worden ze naar huis gestuurd om iets netters aan te doen.

mut schreef op 09-04-2024 om 17:56:

In België ( ieg op 1 van mijn scholen) krijgen ze een "nota" (een opmerking in het dossier, nota's leveren straf op) of worden ze naar huis gestuurd om iets netters aan te doen.

Die regel thuis omkleden heeft de school waar mijn kinderen zaten ook. Gemiste uren waren ongeoorloofd verzuim. 

Daar ging en preventieve werking van uit.  Heb puber die het erop waagde en dan tig km moest fietsen om even iets anders aan te doen. Met mijn kinderen altijd de regel gehad dat dat eigen risico was, ik ging ze niet met de auto brengen om minder ongeoorloofd verzuim te hebben. 

rionyriony schreef op 09-04-2024 om 14:30:

[..]

Ik liet ze altijd van haken, zomen en naden voorzien waar ik ze kocht; bij Hema of Kwantum. Maar slechts zelden had het gordijn precies de goede lengte (1cm vanaf de vloer) omdat er altijd een bepaald verschil is tussen afstand plafond-vloer op bepaalde punten. Dus ik trok dan de zoom los, hing de gordijnen gewoon op en daar werd met veiligheidsspelden de zoom op precies de goede lengte gecorrigeerd.

Daarna werd het gordijn van de rail gehaald en op de vloer werd alles naaiklaar gemaakt. Daarna onder de naaimachine of met een flanelsteek op de hand (als het heel mooi moest zijn).

Daarom zijn de haken ook verstelbaar, en kan je dit op bepaalde punten hoger of lager zetten. Net nieuwe gordijnen gekocht, ik meet afhankelijk van de grote... het raam op meerdere punten. Deze keer liep de vloer in de hoek een paar cm omhoog. Dus op dat punt de haken een stukje verschoven, en klaar  Ik begrijp overigens niet dat je de gordijnen laat zomen als je ze toch weer los haalt? Bij mijn verduisteringsgordijnen zou je dat blijven zien, omdat daar een laagje achter zit en je gaatjes krijgt.

Netherfield schreef op 09-04-2024 om 16:56:

Waarom gaan zoveel jongens in joggingbroek of trainingsbroek naar school? Ik vind het geen gezicht.

Over kleding van scholieren  :  ik zie regelmatig tienermeisjes met ultrakorte rokjes. Het staat ze leuk, maar volgens mij kunnen ze niet bukken of zitten zónder dat hun onderbroek zichtbaar wordt...

Yumi schreef op 09-04-2024 om 10:15:

Vriendin zegt vrijdag, na het weekend te horen of ze een verwijzing krijgt voor een maagonderzoek. Zelf heb ik dit 2 keer gehad en geef haar het advies liever iets langer te wachten, dan naar kliniek X te gaan vanwege een rotervaring. Ze wou alleen naar het ziekenhuis en liet zich niet naar een kliniek sturen. Vanmorgen appt ze, ben doorverwezen naar die kliniek en wil mijn ervaring weten. Weet niet meer wat ik terug moet appen, wil haar niet bang maken, maar wil ook geen leugens vertellen 🤔

Ik heb nu vijf keer een maagonderzoek gehad, de ene keer gaat het beter dan de andere keer.

Ik zou je vriendin vertellen dat het een vervelend onderzoek is, dat je continue kokhalsneigingen hebt (en dit niet onderdrukken, laat maar gaan) en als je probeert zo rustig mogelijk te blijven, dan is het sneller voorbij.

Overigens heb ik geen verdoving gekregen (iemand zei dat hier, maar dat doen ze bij onze ziekenhuizen niet (meer?)), en ik heb altijd een roesje afgeslagen, omdat ik me dan de hele verdere dag (en soms de volgende dag ook nog) rot, kapot moe en verward voel. Dat onderzoek is ook rot, maar na afloop voel je alleen een droge keel, maar verder niets meer.

Ik heb ooit gehoord dat de keel verdoofd werd, maar dat is misschien verleden tijd.
Wel nog roesjes.

Beterlaat2021! schreef op 09-04-2024 om 19:32:

Ik heb ooit gehoord dat de keel verdoofd werd, maar dat is misschien verleden tijd.
Wel nog roesjes.

Klopt, met een soort bananensmaak-spray. Vond ik heel lekker, maar de laatste twee keer deden ze dat niet meer, ondanks dat ik er om vroeg. Maar dit is bij de twee ziekenhuizen bij mij in de buurt, misschien doen ze dit bij andere ziekenhuizen nog wel hoor.

En roesjes doen ze hier inderdaad standaard, maar dat wil ik zelf dus liever niet.

Loulou39 schreef op 09-04-2024 om 19:30:

[..]

Ik heb nu vijf keer een maagonderzoek gehad, de ene keer gaat het beter dan de andere keer.

Ik zou je vriendin vertellen dat het een vervelend onderzoek is, dat je continue kokhalsneigingen hebt (en dit niet onderdrukken, laat maar gaan) en als je probeert zo rustig mogelijk te blijven, dan is het sneller voorbij.

Overigens heb ik geen verdoving gekregen (iemand zei dat hier, maar dat doen ze bij onze ziekenhuizen niet (meer?)), en ik heb altijd een roesje afgeslagen, omdat ik me dan de hele verdere dag (en soms de volgende dag ook nog) rot, kapot moe en verward voel. Dat onderzoek is ook rot, maar na afloop voel je alleen een droge keel, maar verder niets meer.

Ik heb nooit een onderzoek gehad zonder roesje, dus daar kan ik ook niets over vertellen. Vanmiddag appte ze dat maagpijn minder is en het onderzoek niet wil  Tja waar maak ik me eigenlijk druk/zorgen over, elke keer als ze ergens last van heeft moet er echt iets aan gedaan worden, zakt het dan laat ze het gaan... 

Netherfield schreef op 09-04-2024 om 16:56:

Waarom gaan zoveel jongens in joggingbroek of trainingsbroek naar school? Ik vind het geen gezicht.

Ik heb geen probleem met joggingbroek of trainingsbroek. Zolang die broeken niet afzakken en ondergoed zichtbaar is (was een tijd een trend). Ik houd ook niet van te blote kleding. Mijn dochter mag niet in blote-buiken shirts lopen (ze is 11 en draagt er vooralsnog braaf een hemdje onder).

Ik werk in het VO en er komen hier alleen geen korte rokjes voorbij. 

Maar heel veel joggingbroeken, (zit toch lekker, weet je)

Broeken op half zeven, daar hebben ze dan een short onder en daaronder weer een onderbroek 🤪. We zijn nog op zoek naar My Little Pony riemen. 
Naveltruitjes 
Als ze een reepje buik laten zien is het prima, half naakt, dan zeg ik er wat van en verzoek ze de volgende dag wat anders aan te doen en leg uit waarom. 

Hele vakantie in Curaçao amper verbrand, was er bijzonder trots op. Vandaag boottocht en snorkelen, factor 50 gesmeerd en ik gloed aan alle kanten.. Knalrood! Mn billen ook verbrand, wordt lekker vliegen morgen! 

SuzyQFive schreef op 09-04-2024 om 23:43:

Ik werk in het VO en er komen hier alleen geen korte rokjes voorbij.

Maar heel veel joggingbroeken, (zit toch lekker, weet je)

Stiekem hebben ze hier wel gelijk in. Als het kon ging ik ook in mijn pyama of huispak naar het werk 😂


Broeken op half zeven, daar hebben ze dan een short onder en daaronder weer een onderbroek 🤪. We zijn nog op zoek naar My Little Pony riemen.

Ik denk dat je die riemen alleen op temu en shein en dergelijke vind. Geen creatieve collega? Of anders een afstudeeropdracht van maken. Ik wil heel graag een vlieg op de muur zijn als de riemen worden uitgedeeld.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.