Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


kerst schreef op 08-04-2024 om 21:44:

De afvoer van de keuken zit verstopt. Soda, baking soda en azijn al geprobeerd. Ik vrees dat de verstopping dieper zit.
Afvoer uit elkaar schroeven was vorige keer geen succes. Toen kreeg ik lekkende afvoerpijp, dus kon ik alsnog prof. bellen.
Waarom is er geen cursus keukenafvoer uit elkaar schroeven zonder lekkage achteraf?

Niet mogelijk om de sifon zelf los te schroeven zonder alles uit elkaar te halen?
Zou zeggen ik kom even langs (zelf mijn keuken en badkamer gebouwd), maar daarvoor ga je te ver wonen. 

Mijn achterbuur vrouw had (of heeft) de slechte gewoonte om alle vuiligheid gewoon door de afvoer te duwen en bij haar is de afvoer gewoon uit de muur geschoten door de opgestapelde druk.

rionyriony schreef op 08-04-2024 om 21:06:

Er was vandaag niks op de tv dus ik dacht ik kijk een film terug die gisteren op SBS9 draaide, terug met de Ziggo Next Mini. Dus ik starten. Gaat hij iets heel anders afspelen. Viaplay staat er rechts boven in beeld. Dat was vorige keer ook zo alleen bij SBS9 alleen snap ik niet dat ze de film niet draaien die ik geselecteerd heb. Ik dacht nog even: misschien is de vorige film uitgelopen maar dat ging me gewoon te lang duren. Bovendien zit je naar onzin te kijken die ik helemaal niet wil zien.

Dus maar weer uitgegooid en nu zit ik met een zee van tijd. Ga maar winkelen.

SBS9 is tegenwoordig VIAplay geworden, er wordt o.a. veel sport uitgezonden, zoals Formule1 (niet rechtstreeks, maar een paar uur later)!

Vriendin zegt vrijdag, na het weekend te horen of ze een verwijzing krijgt voor een maagonderzoek. Zelf heb ik dit 2 keer gehad en geef haar het advies liever iets langer te wachten, dan naar kliniek X te gaan vanwege een rotervaring. Ze wou alleen naar het ziekenhuis en liet zich niet naar een kliniek sturen. Vanmorgen appt ze, ben doorverwezen naar die kliniek en wil mijn ervaring weten.  Weet niet meer wat ik terug moet appen, wil haar niet bang maken, maar wil ook geen leugens vertellen 🤔

Koettie schreef op 09-04-2024 om 04:51:

[..]

Een ssri wordt vaker voorgesteld bij pms hoor. En dan alleen een bepaald deel van je cyclus.

Ik ben daar bekend mee maar ik hoef het niet. 

Beterlaat2021! schreef op 09-04-2024 om 08:21:

[..]

SBS9 is tegenwoordig VIAplay geworden, er wordt o.a. veel sport uitgezonden, zoals Formule1 (niet rechtstreeks, maar een paar uur later)!

Oh werkelijk? Ik dacht dat ze beide op andere kanalen werden uitgezonden. Kennelijk zijn ze allebei stervende dan. Ik wist dat het niet goed ging met Viaplay en dat distributeurs gestopt waren met doorgifte maar dat ze nu een kanaal delen wist ik niet. Ik zal er maar niet meer op vertrouwen dat ik SBS9 kan terugkijken dan. Jammer want ze hadden af en toe wel iets.

Eerst zat National Geographic op een kanaal onder de 20 (ik dacht 18)  maar toen kwam er een ander op die plek waar ik nooit naar kijk, nu Natgeo een nieuw kanaal heeft gekregen moet je die toetsen echt indrukken (27) en ik merk dat ik hem dan vergeet als kijkoptie.

Ik moet wat gordijnen korter maken en ik krijg het gewoon niet voor elkaar.  zo moeilijk kan dat toch niet zijn, alleen maar een randje eraf. 

_Audrey schreef op 09-04-2024 om 10:51:

Ik moet wat gordijnen korter maken en ik krijg het gewoon niet voor elkaar. zo moeilijk kan dat toch niet zijn, alleen maar een randje eraf.

Eerst spelden als proef? Als het teveel er nog aan zit zal hij wat meer naar beneden trekken. Overigens is gordijnen naaien vervelend werk. Is plakken geen optie? Ik weet niet of Hema textiellijm voor dat doel goed werkt. Ik zou dat niet gebruiken als het een wit gordijn is want het droogt gelig op.

rionyriony schreef op 09-04-2024 om 11:00:

[..]

Eerst spelden als proef? Als het teveel er nog aan zit zal hij wat meer naar beneden trekken. Overigens is gordijnen naaien vervelend werk. Is plakken geen optie? Ik weet niet of Hema textiellijm voor dat doel goed werkt. Ik zou dat niet gebruiken als het een wit gordijn is want het droogt gelig op.

Ik had van dat textiel-strijkband gekocht, dat leek me wel makkelijk, maar bij het spelden lukt het al niet om het goed te krijgen. Zucht... Misschien toch maar aan iemand anders vragen het te doen, wat een geklooi zo. 

Yumi schreef op 09-04-2024 om 10:15:

Vriendin zegt vrijdag, na het weekend te horen of ze een verwijzing krijgt voor een maagonderzoek. Zelf heb ik dit 2 keer gehad en geef haar het advies liever iets langer te wachten, dan naar kliniek X te gaan vanwege een rotervaring. Ze wou alleen naar het ziekenhuis en liet zich niet naar een kliniek sturen. Vanmorgen appt ze, ben doorverwezen naar die kliniek en wil mijn ervaring weten. Weet niet meer wat ik terug moet appen, wil haar niet bang maken, maar wil ook geen leugens vertellen 🤔

Bedoel je een maagscopie?   Dan zou ik  zeggen dat het met  een verdoving en een roesje gebeurt.  En evt. aanbieden haar op  te halen.  Jouw  negatieve ervaring heeft ze niets aan, dan wordt ze alleen maar bang en gespannen.

_Audrey schreef op 09-04-2024 om 11:03:

[..]

Ik had van dat textiel-strijkband gekocht, dat leek me wel makkelijk, maar bij het spelden lukt het al niet om het goed te krijgen. Zucht... Misschien toch maar aan iemand anders vragen het te doen, wat een geklooi zo.

Ik zou het niet eerst spelden. 

Eerst de onderkant van het gordijn strijken (evt bij delicate stof met een theedoek ertussen). Dan de onderkant  omstrijken op de gewenste lengte (dat kan stukje bij stukje) en dan het strijkband ertussen stoppen en vaststrijken. 

SuzyQFive schreef op 09-04-2024 om 11:43:

[..]

Ik zou het niet eerst spelden.

Eerst de onderkant van het gordijn strijken (evt bij delicate stof met een theedoek ertussen). Dan de onderkant omstrijken op de gewenste lengte (dat kan stukje bij stukje) en dan het strijkband ertussen stoppen en vaststrijken.

Oh, dat is een goed idee! Ik ga het zo meteen uitproberen op deze manier 

Beterlaat2021! schreef op 09-04-2024 om 11:32:

[..]

Bedoel je een maagscopie? Dan zou ik zeggen dat het met een verdoving en een roesje gebeurt. En evt. aanbieden haar op te halen. Jouw negatieve ervaring heeft ze niets aan, dan wordt ze alleen maar bang en gespannen.

Ze kent mijn ervaring, omdat ik helemaal over de zeik was toen ik uit die kliniek kwam, en we hebben het er vrijdag ook over gehad.... omdat ze beweerde alleen naar een bepaald ziekenhuis te willen.... anders had ik mijn mond gehouden. Ze wil geen roesje omdat ze dan langer moet wachten. Zei dat ik het stoer vind en dat ze daardoor sneller met het onderzoek klaar is. Daarnaast heb ik aangeboden om mee te gaan.

Ik wil haar niet uiteraard niet bang maken, maar moet ik nu doen alsof mijn verhaal van na het onderzoek en van 4 dagen geleden, verandert is?

Yumi schreef op 09-04-2024 om 13:03:

[..]

Ze kent mijn ervaring, omdat ik helemaal over de zeik was toen ik uit die kliniek kwam, en we hebben het er vrijdag ook over gehad.... omdat ze beweerde alleen naar een bepaald ziekenhuis te willen.... anders had ik mijn mond gehouden. Ze wil geen roesje omdat ze dan langer moet wachten. Zei dat ik het stoer vind en dat ze daardoor sneller met het onderzoek klaar is. Daarnaast heb ik aangeboden om mee te gaan.

Ik wil haar niet uiteraard niet bang maken, maar moet ik nu doen alsof mijn verhaal van na het onderzoek en van 4 dagen geleden, verandert is?

Nee zou ik niet doen. Je hebt al aangegeven dat jouw ervaringen niet zo best waren. Ik zou proberen om haar wat aandachtspunten mee te geven zodat ze haar voordeel kan doen met jouw ervaring.

He gisteren ging ik naar bed en ik had wat buikpijn en ik verwachtte dat het over zou zijn als ik zou gaan liggen, maar mispoes, het werd juist erger dus al gauw zat ik aangekleed en wel in mijn huiskamer. Tenslotte toch weer naar bed gegaan en vermoedelijk ingeslapen, of half ingeslapen, en toen ik opstond leek de pijn weg.

Maar dat leek alleen maar zo. Ik denk dat ik spiertjes heb verstuikt of overbelast in mijn romp. Ik probeer nu wijs te zijn en niet meer door te drijven.

Dees! schreef op 09-04-2024 om 13:22:

[..]

Nee zou ik niet doen. Je hebt al aangegeven dat jouw ervaringen niet zo best waren. Ik zou proberen om haar wat aandachtspunten mee te geven zodat ze haar voordeel kan doen met jouw ervaring.

Dank je Dees, ik had haar voor al geappt dat ik haar vraag lastig vind, na ons gesprek van vrijdag. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.