Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Bailey26 schreef op 10-04-2024 om 08:34:

[..]

Zelfs daar niet, maar op vinted staan er wel een paar  

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Ik heb net een zeeuwse boluscake gemaakt, staat al in de oven......ben ik het vanille-extract vergeten toe te voegen     Heeft iemand nog tips om de smaak na het bakken op te krikken?

Het is nu dus zelfrijzend bakmeel, eieren, boter, bruine suiker met kaneel rondom en in het midden en een snuf zout.

Herfstappeltaart schreef op 10-04-2024 om 10:59:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Ik heb net een zeeuwse boluscake gemaakt, staat al in de oven......ben ik het vanille-extract vergeten toe te voegen Heeft iemand nog tips om de smaak na het bakken op te krikken?

Het is nu dus zelfrijzend bakmeel, eieren, boter, bruine suiker met kaneel rondom en in het midden en een snuf zout.

lijkt me ook zonder die vanille prima te eten. 

nlies schreef op 10-04-2024 om 11:08:

[..]

lijkt me ook zonder die vanille prima te eten.

Ik hoop het 

Herfstappeltaart schreef op 10-04-2024 om 11:10:

[..]

Ik hoop het

Ja hoor kaneel en bruine suiker geeft ook smaak. 😜

Bakblik schreef op 10-04-2024 om 11:36:

[..]

Ja hoor kaneel en bruine suiker geeft ook smaak. 😜

🤞Ik vind het anders ook zo zonde van het werk en de ingrediënten.

Yumi schreef op 09-04-2024 om 21:42:

[..]

Ik heb nooit een onderzoek gehad zonder roesje, dus daar kan ik ook niets over vertellen. Vanmiddag appte ze dat maagpijn minder is en het onderzoek niet wil Tja waar maak ik me eigenlijk druk/zorgen over, elke keer als ze ergens last van heeft moet er echt iets aan gedaan worden, zakt het dan laat ze het gaan...

Nou ja, op een gegeven moment houdt het op. Jij hebt in ieder geval je best gedaan.

Herfstappeltaart schreef op 10-04-2024 om 10:59:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Ik heb net een zeeuwse boluscake gemaakt, staat al in de oven......ben ik het vanille-extract vergeten toe te voegen Heeft iemand nog tips om de smaak na het bakken op te krikken?

Het is nu dus zelfrijzend bakmeel, eieren, boter, bruine suiker met kaneel rondom en in het midden en een snuf zout.

Mag ik jouw recept van de boluscake? Lijkt mij leuk om eens te maken.

8.45 in de ochtend ga ik op de fiets naar mijn werk, rijd ik langs diverse bollenvelden staan er al toeristen in de velden foto's te maken! 
Loop niet tussen de bloembedden door,  je vertrapt de boel en als je nu tussen de tulpen staat en over een kwartier tussen de narcissen breng je ziektes van het ene naar het andere veld!
Die bollen worden gekweekt voor de handel, dat is het inkomen van die kwekers. 
Zo raar dat toeristen alles doen voor de mooie foto's.  In de supermarkt ga je toch ook niet midden tussen de bananen staan voor de mooie foto! 
Op de terugweg weer Engelstlige toeristen op gehuurde fietsen die geen tempo hebben en je een grote mond geven als je er langs wilt.  Ja ik "enjoy the flowers" echt wel en soms "relax" ik ook wel maar vandaag heb ik meer te doen dan relax and enjoy. Rot op!
Echt was het maar weer half mei, dan is Keukenhof dicht en is het fietspad weer van de locals.

Magnoliatakje schreef op 10-04-2024 om 13:03:

[..]

Mag ik jouw recept van de boluscake? Lijkt mij leuk om eens te maken.

Ja hoor. Ik zal het op korte termijn even posten.

nlies schreef op 10-04-2024 om 11:08:

[..]

lijkt me ook zonder die vanille prima te eten.

Denk het ook, ik wil wel proeven, jij ook? 

Overtypen is nogal een werk maar het recept staat op OhMyFoodness.nl
Zeeuwse boluscake. Ik heb het zelf van Pinterest.
Ik heb alleen voor het suiker-met-kaneelgedeelte wat in het midden met een satéprikker door het beslag moet worden "geswirled" nog niet de helft gebruikt anders werd het me veel te suikerig.
Enne....vergeet het vanille-extract niet 

Loulou39 schreef op 10-04-2024 om 12:24:

[..]

Nou ja, op een gegeven moment houdt het op. Jij hebt in ieder geval je best gedaan.

Zo voel ik het ook, heb wel nog benadrukt dat het beter is om wel te doen....  Ze is het type struisvogel, waardoor ze al eens door het oog van de naald is gekropen. Helaas heeft ze er niets van geleerd.

Bakblik schreef op 10-04-2024 om 14:06:

8.45 in de ochtend ga ik op de fiets naar mijn werk, rijd ik langs diverse bollenvelden staan er al toeristen in de velden foto's te maken!
Loop niet tussen de bloembedden door, je vertrapt de boel en als je nu tussen de tulpen staat en over een kwartier tussen de narcissen breng je ziektes van het ene naar het andere veld!
Die bollen worden gekweekt voor de handel, dat is het inkomen van die kwekers.
Zo raar dat toeristen alles doen voor de mooie foto's. In de supermarkt ga je toch ook niet midden tussen de bananen staan voor de mooie foto!
Op de terugweg weer Engelstlige toeristen op gehuurde fietsen die geen tempo hebben en je een grote mond geven als je er langs wilt. Ja ik "enjoy the flowers" echt wel en soms "relax" ik ook wel maar vandaag heb ik meer te doen dan relax and enjoy. Rot op!
Echt was het maar weer half mei, dan is Keukenhof dicht en is het fietspad weer van de locals.

Dat tussen de bloemen staan en ze vertrappen vind ik ook enorm irritant. Alles voor een mooie foto voor de socials. Doe normaal!

Herfstappeltaart schreef op 10-04-2024 om 15:26:

[..]

Dat tussen de bloemen staan en ze vertrappen vind ik ook enorm irritant. Alles voor een mooie foto voor de socials. Doe normaal!

Bij mij stapelt het dan een beetje.  Die mensen in de velden, volk op het fietspad dat nergens meer op let voor de goede foto, mensen die niet kunnen fietsen waardoor ik 35 minuten doe over een ritje dat met 25 minuten klaar kan zijn als ik op snelheid kan blijven. 

Ik ben weleens het gesprek aangegaan en dan is de verbazing groot dat wij op de fiets gaan werken. Mensen die serieus denken dat alle fietsers toeristen zijn die enjoy the flowers.

Met de auto kunnen we nog net soepel heen maar terug is dan niet meer te doen.  9 km in 45 minuten als je pech hebt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.