Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


kerst schreef op 25-03-2024 om 19:42:

Ik vind mijn vandaag opgehaalde multifocale bril prima, behalve bij tv kijken. Maarja advies was minstens 14 dagen bril dragen.

Heb je voor het eerst een bril? Ik heb de eerste keer ook enorm moeten wennen. In het begin leken tijdschriften de vorm van een wiebertje te hebben i.p.v. gewoon een beetje langwerpig. Ik stapte ook steeds bijna een trede verkeerd op de trap. Maar het is allemaal goed gekomen. Inderdaad volhouden.

kerst schreef op 25-03-2024 om 19:42:

Ik vind mijn vandaag opgehaalde multifocale bril prima, behalve bij tv kijken. Maarja advies was minstens 14 dagen bril dragen.

Volhouden inderdaad het heeft even tijd nodig. Opzetten als je uit bed komt binnen een uur na het wakker worden zei mijn opticien in het begin.  Steeds afzetten en langzaam wennen is niet de manier voor een multifocale bril. 

mut

mut

25-03-2024 om 20:40

Ik heb weinig moeite gehad bij het wennen, alleen boodschappen doen was even wennen. Niet te snel om je heen kijken, dit pakken, dan 2 rijen erboven iets anders, vlug achterom kijken waar stond ook alweer ...enz., rustig aan doen.
Aan mijn tweede kon ik niet wennen, geen wonder. De glazen zaten er verkeerd in. Daarna geen probleem

Herfstappeltaart schreef op 25-03-2024 om 19:44:

[..]

Heb je voor het eerst een bril? Ik heb de eerste keer ook enorm moeten wennen. In het begin leken tijdschriften de vorm van een wiebertje te hebben i.p.v. gewoon een beetje langwerpig. Ik stapte ook steeds bijna een trede verkeerd op de trap. Maar het is allemaal goed gekomen. Inderdaad volhouden.

Nee, het is mijn tweede multifocale bril, maar die eerste droeg ik alleen buitenshuis😉

Ik zie de eetborden ook niet helemaal rond. 

Yumi schreef op 25-03-2024 om 11:15:

[..]

Waar zit je nu bij Audrey? Ik wou eigenlijk overstappen naar KPN maar die heeft dezelfde problemen met het geluid bij een tv+ pakket.

Blijkbaar gaat het overschakelen tussen dolby en stereo niet goed, op de next mini. Dolby is normaal ook iets zachter maar nu moet ik de tv echt veel harder zetten en stereo is bij overschakelen zo gigantisch hard, dat ik van de bank geblazen word en op stand 1 nog steeds niet te verdragen is. Dat gebeurd gelukkig niet continu maar door een paar keer te pauzeren of te switchen tussen Neflix, opnames of de live uitzending.

Dan zou ik toch denken dat het aan je tv lag. De Next Mini zendt het beeld en geluid standaard naar HDMI1 maar je kan hem in elke van de 4 HDMi-ingangen steken. Heb je problemen met het geluid dan zou ik bij de geluidsinstellingen van je tv kijken. Kan je Dolby niet uitschakelen in je Opties Menu?

Je moet overigens niet denken dat ik veel verstand van de materie heb. Bij mij is juist het beeld drie klassen minder. Het geluid is goed.

Ik heb het beeld wel wat beter weten te krijgen maar nog steeds is er een duidelijk kwaliteitsverschil.

rionyriony schreef op 25-03-2024 om 21:34:

[..]

Dan zou ik toch denken dat het aan je tv lag. De Next Mini zendt het beeld en geluid standaard naar HDMI1 maar je kan hem in elke van de 4 HDMi-ingangen steken. Heb je problemen met het geluid dan zou ik bij de geluidsinstellingen van je tv kijken. Kan je Dolby niet uitschakelen in je Opties Menu?

Je moet overigens niet denken dat ik veel verstand van de materie heb. Bij mij is juist het beeld drie klassen minder. Het geluid is goed.

Ik heb het beeld wel wat beter weten te krijgen maar nog steeds is er een duidelijk kwaliteitsverschil.

Ik heb dit probleem al langer en dacht dat het aan mijn oude tv lag, maar een nieuwe  was niet de oplossing . Op internet zijn er meer mensen die schrijven dat het probleem ligt bij de next mini en KPN+. De monteur heeft naar de geluidstinstellingen gekeken, die staan goed. Vanmiddag langs geweest bij winkel waar ik tv heb gekocht, die kennen het probleem. Ook die zeggen dat het ligt aan de next mini.
Het beeld is hier goed, maar dat ligt aan de TP link versterkers, daarvoor was het bagger.

kerst schreef op 25-03-2024 om 20:43:

[..]

Nee, het is mijn tweede multifocale bril, maar die eerste droeg ik alleen buitenshuis😉

Ik zie de eetborden ook niet helemaal rond.

Oke. Ik denk echt dat het goed komt hoor. Inderdaad niet steeds tussendoor afzetten, gewoon ophouden, dan went het 't snelst.

Medicijnen niet leverbaar 

JtM

JtM

26-03-2024 om 10:19 Topicstarter

Mijn lichaam 'haat' mij. Ik werd zondagochtend wakker met een beginnende koortslip, meteen voorzorgsmaatregelen genomen om de koortslip zo minimaal te houden. Dat lukt aardig geloof ik. 
Word ik vanochtend wakker.... met nog een koortslip, maar dan op mijn bovenlip Dus weer flink in de weer om deze ook zo klein mogelijk te houden. Ik heb zaterdag een feestje en hoop er dan fatsoenlijk uit te zien, pff.

Vannacht ziek geworden, lag te klappertanden, zo koud had ik het. Tegen gloeiende man aan gekropen, die ook ziek is. 's Ochtends weer ontzettend warm en nu hang ik van lamlendigheid op de bank.

Yumi schreef op 25-03-2024 om 18:15:

[..]

Ik heb Ziggo laten weten dat ik binnen een paar weken een oplossing wil, en anders weg ga.

Denk niet dat ze daar ook maar één traan om laten. 

Bellebelle schreef op 26-03-2024 om 10:53:

Vannacht ziek geworden, lag te klappertanden, zo koud had ik het. Tegen gloeiende man aan gekropen, die ook ziek is. 's Ochtends weer ontzettend warm en nu hang ik van lamlendigheid op de bank.

Beterschap!

SuzyQFive schreef op 26-03-2024 om 11:04:

[..]

Denk niet dat ze daar ook maar één traan om laten.

Dat vraag ik toch ook niet? 

Ik heb al maanden een probleem met het geluid, en geef ze een redelijke termijn om tot een oplossing te komen. Uit ervaring weet ik dat ze dit wel kunnen waarderen.

Aan Google cherry picking en jezelf dan enorm slim vinden wanneer je dat gaat nablaten. Hou toch 's op zeg 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.