Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Zit nog steeds in de nasleep van de griep (zo noem ik het maar eufemistisch). Vandaag veel gesuft en geslapen. Hoewel ik nog steeds aanneem dat dit de laatste stuiptrekking is van het verslagen virus, is het toch een dompertje dat het toch weer opkomt. Maar anders zal het morgen wel een stuk beter zijn. Dan heb ik een week volgemaakt.

Ik kan ook niet meer typen overigens. Elk woord drie fouten.

Mama-Inge schreef op 10-03-2024 om 15:50:

[..]

Op zich wel, maak je te veel fouten binnen een bepaalde tijd of met een bepaald adres, dan word de bezorger gebeld. Maar er zijn helaas een aantal bezorgers die heel laks zijn in dit soort dingen. Weet er helaas alles van, want in het dorp waar wij bezorgen zijn nog 2 andere bezorgers, die er ook met de pet naar gooien en veel fouten maken. Wij staan net een stapje boven hen, maar ze willen van ons niets aan nemen en wij moeten hun fouten oplossen

Toch nog maar een keer melden dan?

OperaQueen schreef op 10-03-2024 om 18:20:

[..]

Toch nog maar een keer melden dan?

Zou je kunnen doen, maar of het helpt? 

Krantenbezorgers hebben ook een werktelefoon waar hun hele wijk in staat, maar veel bezorgers willen er niet mee werken. Ik vind het juist heel fijn, want je hebt je hele route erin met alle adressen en ziet gelijk wie welke krant moet hebben en ook daar zie je gelijk of er een nieuw abonnee is of dat iemand eraf is. Vooral dat laatste, want dan sta je ook niet meer in de lijst

Yumi schreef op 10-03-2024 om 16:12:

[..]

Dank voor je begrip Audrey, klinkt raar maar ik schiet vol bij jou bericht Blijkbaar zit het me hoger als ik dacht.

Het gaat inderdaad de Viva kant op, en ik heb al een paar keer gedacht ik schrijf me uit. En dan hoeft het niet speciaal naar mij gericht te zijn, maar die sfeer en de manier van antwoorden of vraagstelling ik kan er steeds minder tegen.

Begrijp ik het goed dat het Viva verleden je tegenhoudt om er meer over te zeggen? Dan is het nog erger dan ik dacht...

 

Lijkt mij vreselijk als een Viva verleden je tegenhoudt om je hier ook al uit te spreken. Reikt die lange arm dan zo ver? Jezelf zijn en je veilig voelen moet niet gereduceerd worden tot enkel ergernis over de gebrekkige danwel ruwe omgangsvormen van andere mensen. Die veiligheid moet je allereerst uit jezelf leren halen.

Kom op Yumi. Blijf anderen inspireren met je verfijnde en doordachte posts. Misschien kun je eventueel de moderatie waarschuwen voordat het te laat is ...

ik persoonlijk vind het wel prettig om aangesproken te worden als iemand vindt dat ik te ver ga. Dus hierbij een verzoek om dat te doen. Ik kan vanaf hier niet zien hoe iets aankomt en ben soms wat kortaf. 
Ik vind het in discussie topics minder storend dan in kwetsbare privé situatie topics. Dan schrijven mensen iets en 12 uur later zijn er 5 pagina’s met de heftigste verwijten bij gekomen. Dan kan ik me voorstellen dat dat overweldigend is en je niet meer verder wil schrijven als TO. Dat vind ik soms wel pijnlijk om te zien. 

rionyriony schreef op 10-03-2024 om 18:06:

Zit nog steeds in de nasleep van de griep (zo noem ik het maar eufemistisch). Vandaag veel gesuft en geslapen. Hoewel ik nog steeds aanneem dat dit de laatste stuiptrekking is van het verslagen virus, is het toch een dompertje dat het toch weer opkomt. Maar anders zal het morgen wel een stuk beter zijn. Dan heb ik een week volgemaakt.

Ik kan ook niet meer typen overigens. Elk woord drie fouten.

Zit duidelijk op de goede weg nu. Ik zie gunstige tekenen. Je zal zien: volgende maand weer zo goed als nieuw en als het meezit eerder!

Ik ga maar wat hobbyen; dat weerhoudt me van het klunzen en lummelen.

Doemijdieglazenbol schreef op 11-03-2024 om 08:57:

ik persoonlijk vind het wel prettig om aangesproken te worden als iemand vindt dat ik te ver ga. Dus hierbij een verzoek om dat te doen. Ik kan vanaf hier niet zien hoe iets aankomt en ben soms wat kortaf.
Ik vind het in discussie topics minder storend dan in kwetsbare privé situatie topics. Dan schrijven mensen iets en 12 uur later zijn er 5 pagina’s met de heftigste verwijten bij gekomen. Dan kan ik me voorstellen dat dat overweldigend is en je niet meer verder wil schrijven als TO. Dat vind ik soms wel pijnlijk om te zien.

Precies dat!

Ik heb in mijn verleden weleens vragen gesteld op fora maar ik stoorde me aan niets of niemand. Iedereen doet op haar manier haar best. Ik ging vrij snel door de reacties en las eigenlijk alleen de reacties waar ik wat aan had, dus geen onuitvoerbare adviezen. De lieve reacties trokken het meeste mijn aandacht en er waren ook ego-reacties bij waar men ongetwijfeld trots op was. Net of ik dergelijke oplossingen niet zelf kon bedenken. Ook de reacties met verwijten erin of die vermoedelijk bedoeld waren om me een rotgevoel te geven, daarvan dacht ik: niet van toepassing. Overstuur raakte ik nooit. Ik dacht: je hebt gelijk of je hebt geen gelijk. Even goede vrienden. Je moet je impact niet overschatten.

Ik vind hier meestal niet veel onaardig bedoelde antwoorden. Veel mensen die zich goed kunnen verwoorden.

Maar ik ga nu weer verder herstellen. Niet dat ik erg ziek was. Onverwachts deed een plant raar.

Ik was vorige week ziek en ben opgeknapt maar ik blijf maar de hele dag door kuchen en heb nog steeds wat last van mijn longen Ik word er gek van. 

Dat ik dankzij puber wel 2 uurtjes geslapen heb vannacht 
En moet zo werken 

Mijn arme plant moest flink teruggesnoeid. Eenvierde is weg. En dat is nooit leuk als je dat niet van plan was. Maar ik zie nu weer duidelijk herstel. En anders heb ik nog een noodplan wat altijd werkt maar liever niet.

Kwam op een moment waarop ik liep te tollen van vermoeidheid.

JtM

JtM

12-03-2024 om 09:56 Topicstarter

Ik weet niet wat het de laatste tijd is met de gekookte eieren... ieder ei dat ik wil pellen is slecht te pellen, zo irritant.

JtM schreef op 12-03-2024 om 09:56:

Ik weet niet wat het de laatste tijd is met de gekookte eieren... ieder ei dat ik wil pellen is slecht te pellen, zo irritant.

Gaatje prikken en na het koken laten schrikken dan laat de schil makkelijk los

VastDunlin22

VastDunlin22

12-03-2024 om 10:29

Yumi schreef op 12-03-2024 om 10:26:

[..]

Gaatje prikken en na het koken laten schrikken dan laat de schil makkelijk los

Dat zou je zeggen. Ik had laatst plakeieren (de schil leek te kleven) waarvan de schil flinterdun was en in ministukjes uiteen craqueleerde. 

JtM

JtM

12-03-2024 om 10:41 Topicstarter

Yumi schreef op 12-03-2024 om 10:26:

[..]

Gaatje prikken en na het koken laten schrikken dan laat de schil makkelijk los

Ik laat de eieren altijd schrikken na het koken, wel of geen gaatje maakt geen verschil

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.