Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Bellebelle schreef op 10-03-2024 om 14:05:

Aan mijn man, die zich na de lunch zo snel mogelijk uit de voeten maakt, terwijl de eettafel nog helemaal volstaat.

Zo laten staan, als ie weer terugkomt hem alsnog laten afruimen   

Mama-Inge schreef op 10-03-2024 om 09:21:

[..]

Er zijn bezorgers bij die het totaal niet interesseert. Je hebt een krant, klaar.

Dan houdt het krantenbedrijf hun medewerkers dus niet goed in de gaten.. Ik heb mn best in ieder geval gedaan 🤷‍♀️

Langzaam zie ik dit forum veranderen, en niet in het voordeel. 
Het gehakketak in sommige topics, ik kom er niet meer... een andere mening is genoeg om de meute over je heen te krijgen.
Sommige blijven (liefst)gezamenlijk doorgaan, tot je denkt laat maar.... Heb je een tegenvraag die lastig is, dan krijg je geen antwoord. Geef je andersom geen antwoord, dan zet men de "achtervolging" in. 
Jammer dat de vriendelijkheid naar de achtergrond verdwijnt en de scherpe randjes steeds meer zichtbaar worden. 
Ik heb nooit meegeschreven op Viva, meelezen was voldoende omdat niet te willen.... ik hoop echt dat het hier niet zo ver komt.

Yumi schreef op 10-03-2024 om 14:43:

Langzaam zie ik dit forum veranderen, en niet in het voordeel.
Het gehakketak in sommige topics, ik kom er niet meer... een andere mening is genoeg om de meute over je heen te krijgen.
Sommige blijven (liefst)gezamenlijk doorgaan, tot je denkt laat maar.... Heb je een tegenvraag die lastig is, dan krijg je geen antwoord. Geef je andersom geen antwoord, dan zet men de "achtervolging" in.
Jammer dat de vriendelijkheid naar de achtergrond verdwijnt en de scherpe randjes steeds meer zichtbaar worden.
Ik heb nooit meegeschreven op Viva, meelezen was voldoende omdat niet te willen.... ik hoop echt dat het hier niet zo ver komt.

Eens. Ik heb het de laatste tijd vaker gedacht: het gaat hier op Viva lijken. Daar ben ik niet voor niets weggegaan en nu houdt het me tegen om nog veel te zeggen.  

Al dat gekat is niet leuk 

OperaQueen schreef op 10-03-2024 om 14:41:

[..]

Dan houdt het krantenbedrijf hun medewerkers dus niet goed in de gaten.. Ik heb mn best in ieder geval gedaan 🤷‍♀️

Op zich wel, maak je te veel fouten binnen een bepaalde tijd of met een bepaald adres, dan word de bezorger gebeld. Maar er zijn helaas een aantal bezorgers die heel laks zijn in dit soort dingen. Weet er helaas alles van, want in het dorp waar wij bezorgen zijn nog 2 andere bezorgers, die er ook met de pet naar gooien en veel fouten maken. Wij staan net een stapje boven hen, maar ze willen van ons niets aan nemen en wij moeten hun fouten oplossen

Auwereel schreef op 10-03-2024 om 08:36:

Ik erger me aan het aanvallend gedrag op het forum, iemand komt met een probleem en gelijk veel posten met verwijten. Ook op een toon dat deTO's niet meer terug komen op het forum. Niet behulpzaam.

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb een reactie getypt en die uiteindelijk niet verzonden omdat ik me dat ineens ook realiseerde. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, enzo.

_Audrey schreef op 10-03-2024 om 15:03:

[..]

Eens. Ik heb het de laatste tijd vaker gedacht: het gaat hier op Viva lijken. Daar ben ik niet voor niets weggegaan en nu houdt het me tegen om nog veel te zeggen.

Al dat gekat is niet leuk

Dank voor je begrip Audrey, klinkt raar maar ik schiet vol bij jou bericht  Blijkbaar zit het me hoger als ik dacht.

Het gaat inderdaad de Viva kant op, en ik heb al een paar keer gedacht ik schrijf me uit. En dan hoeft het niet speciaal naar mij gericht te zijn, maar die sfeer en de manier van antwoorden of vraagstelling ik kan er steeds minder tegen.

Begrijp ik het goed dat het Viva verleden je tegenhoudt om er meer over te zeggen? Dan is het nog erger dan ik dacht...

Ik haak nog even in op de krantenperikelen.
Als ik met vakantie ga, laat ik mijn krant bezorgen bij een buurvrouw.
Dit jaar heb ik me eerst vergist in de datum die ik doorgegeven heb.
Vervolgens in het huisnummer van de buurvrouw.
De datum heb ik op tijd gecorrigeerd,  het huisnummer niet.
Dus de krant is bezorgd bij een mij niet bekende buurman.  Haha.
Eigen schuld. Hopelijk komt hij morgen weer in mijn bus.

Ik herken het niet het 'gekat' hier. In welke topics is dat dan? Ik vind het hier nog steeds heel veel liever en positiever dan op Viva.

watertoren schreef op 10-03-2024 om 16:41:

Ik herken het niet het 'gekat' hier. In welke topics is dat dan? Ik vind het hier nog steeds heel veel liever en positiever dan op Viva.

Ik herken het ook niet echt.

Dolfje schreef op 10-03-2024 om 16:44:

[..]

Ik herken het ook niet echt.

Ik ook niet. Bovendien een beetje pit mag wel vind ik. Al gaat het op het viva forum vaak wel te ver.

De meesten van ons hebben (vast) wel eens een opmerking geplaatst die niet in de categorie “on topic” of “vriendelijk” geplaatst kon worden. Maar om nou te zeggen dat de sfeer op dit (hele) forum nou zo gekelderd is? Dat ervaar ik niet.

Het zijn vooral topics van mensen die voor het eerst wat plaatsen en dan erg aangevallen worden. En zich dan rotschrikken van dat "beetje pit". En vervolgens wegblijven. 

Grindelwald schreef op 10-03-2024 om 16:49:

[..]

Ik ook niet. Bovendien een beetje pit mag wel vind ik. Al gaat het op het viva forum vaak wel te ver.

Inderdaad.

ergeren is een groot woord maar ze kunnen er niks aan doen. Ik had vanmiddag afgesproken met 2 vriendinnen om te borrelen en lekker te eten. Nu blijken ze allebei ziek te zijn. Nu komt er om 7 uur een bezorger van de Griek met 3 vleesschotels. Ik heb al contact gezocht met mijn zoon die morgen komt eten. Ik probeer de rest in de vriezer te krijgen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.