Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


SuzyQFive schreef op 10-03-2024 om 09:29:

Ik kwam hier klagen over dat ik bijna was aangereden op fiets 🤣

Ik fietste op een rotonde, heel netjes op de fietsstrook, mijn twaalfjarige dochter fietste achter mij. Ineens komt er auto best hard de rotonde oprijden en knalt bijna tegen mij aan bij het afslaan. De bestuurder, oudere man, die schrok wel maar zijn vrouw die ernaast zat begon mij uit te schelden. Echt zo’n rotwijf met een doorrookte verschrompelde kop incl. anusmond. Zo’n volksbuurttype. Ze had duidelijk geen idee van de voorrangregels want ze vond dat zij voorrang hadden op het afslaan 🤪.
Ik word helemaal niet snel boos maar nu had ik echt zin om haar uit die auto te trekken.

Ik heb beeld 😂

Ik vertrouw er nooit op dat auto’s niet van een rotonde afgaan als ze hun richtingaanwijzer niet aan hebben. En daar erger ik me aan want ik vind dat iedereen die krengen gewoon moet gebruiken. Zodat ik tenminste weet waar ze heen gaan.

Yumi schreef op 10-03-2024 om 10:08:

[..]

Ik heb beeld 😂

🤣 

SuzyQFive schreef op 10-03-2024 om 09:29:

Ik kwam hier klagen over dat ik bijna was aangereden op fiets 🤣

Ik fietste op een rotonde, heel netjes op de fietsstrook, mijn twaalfjarige dochter fietste achter mij. Ineens komt er auto best hard de rotonde oprijden en knalt bijna tegen mij aan bij het afslaan. De bestuurder, oudere man, die schrok wel maar zijn vrouw die ernaast zat begon mij uit te schelden. Echt zo’n rotwijf met een doorrookte verschrompelde kop incl. anusmond. Zo’n volksbuurttype. Ze had duidelijk geen idee van de voorrangregels want ze vond dat zij voorrang hadden op het afslaan 🤪.
Ik word helemaal niet snel boos maar nu had ik echt zin om haar uit die auto te trekken.

Heb daarover in het verleden eens een praatje over gehad met mijn achterbuurvrouw. Zij moet een soort van lange oprit/wandelweg gebruiken om tot bij de baan te geraken en ze meent dat de situatie veel gevaarlijker geworden is sinds de aanleg van fietspaden. Haar redenering: die fietsers stoppen niet op het fietspad terwijl ze toch kunnen horen dat ik aankom of kunnen zien dat ik ga inslaan, mijn wagen is toch veel groter dan zij. 
Ze is 85 overigens, lieve vrouw maar ook een van de redenen waardoor ik pleit voor herhalingsexamens en medische testen voor autobestuurders. 

Herhalingexamans zijn er niet in Nederland maar ren medische keuring is verplicht vanaf 75 jaar.  Hebben ze zoiets niet in België?

Magnoliatakje schreef op 10-03-2024 om 11:39:

Herhalingexamans zijn er niet in Nederland maar ren medische keuring is verplicht vanaf 75 jaar. Hebben ze zoiets niet in België?

Tenzij ik mij compleet vergis: neen.
Er is wel een verplichte medische keuring voor wanneer je beroepsmatig de baan op bent (personen/vrachtvervoer etc.), waarbij je telkens een rijbewijs krijgt voor vijf jaar.

Enkele jaren geleden heeft mijn vader een motor gekocht (motor gereden toen hij jong was, maar daarna nooit meer, ook geen wagen) en hij kon gewoon het rijbewijs gebruiken dat ze vroeger vrij uitdeelden (heeft dus nooit een rijexamen gedaan). 

Mijn achterbuurvrouw is dus vrijwel doof en kan geen persoon herkennen aan de overzijde van de straat, maar rijd dus nog wel met de wagen.

@ Moirmel ,
Hebben jullie in Belgie ook rijscholen om ook echt te leren rijden of alleen om examen af te leggen/rijden?
En hoe gaat dat met het theoriegedeelte ? 

Dit is echt uit pure belangstelling

Ik weet dat jullie zelf rijles mogen geven mits er op dat moment een bordje met een L op de wagen aanwezig is .

Maar heel eerlijk,wij wonen op 10min van Belgie af maar djeee wat rijden er veel Belgen als kamikazenpiloten  
Zeker als ze de grens met Nederland. En dan maakt het niet uit of het in het dorp is of op de snelweg

Rode-panda schreef op 10-03-2024 om 11:54:

@ Moirmel ,
Hebben jullie in Belgie ook rijscholen om ook echt te leren rijden of alleen om examen af te leggen/rijden?
En hoe gaat dat met het theoriegedeelte ?

Dit is echt uit pure belangstelling

Ik weet dat jullie zelf rijles mogen geven mits er op dat moment een bordje met een L op de wagen aanwezig is .

Maar heel eerlijk,wij wonen op 10min van Belgie af maar djeee wat rijden er veel Belgen als kamikazenpiloten
Zeker als ze de grens met Nederland. En dan maakt het niet uit of het in het dorp is of op de snelweg

Zelf geen rijbewijs, dus zover mijn kennis reikt: ja we hebben rijscholen voor praktijklessen en examen, maar voor de theorie moet je gewoon thuis studeren en een examen gaan afleggen. 
De complete uitleg vind je hier:
https://www.vlaanderen.be/rijbewijs-b/rijbewijs-b-behalen-stap-voor-stap

Ik ben meestal als fietser of passagier op de weg en vrijwel elke rit zie ik wel overtredingen, dus voor mij zou het heel fijn zijn als de criteria voor een rijbewijs wat omhoog gaan.
Ik kruis mijn vingers, ben 42 en nog maar tweemaal een ongeluk gehad: eerste keer negeerde chauffeur een stopbord en tweede maal sloeg een chauffeur rechts in terwijl ik naast hem op het fietspad reed. 

Hey Moirmel ,
Dank voor je reaktie
Je hoort me niet zeggen dat wij Nederlanders geen fouten of niet  aso rijden ,want ook wij kunnen er wat van .
Maar het valt gewoon echt op dat zogauw de Belgen , de grens over zijn als idioten beginnen te rijden.

Gelukkig ben je er nog redelijk goed van af gekomen dus met de ongelukken . Als fietser of voetganger heb je sws al niks te zeggen tegenover auto/bus/vrachtwagen als ze je aanrijden.

Aan de `free free Palestine` bij het nationaal holocaust museum, wat een tuig

Mama-Inge schreef op 09-03-2024 om 19:02:

[..]

Ik denk dat jouw bezorger nooit op zijn/haar wijklijst kijkt, die krijg je als bezorger elke dag bij je stapel kranten. Daarop staan ook klachten, nieuwe abonnementen en opzeggingen. En aangezien de kranten tussen 4 en 7 uur bezorgd moeten zijn, lig jij waarschijnlijk nog in bed als de krant in je brievenbus valt, zodat je deze persoon ook nooit ziet

Ok dan snap ik het. Dan heeft het dus ook geen zin om dat dan tig x aan de krant door te geven...  

Ik zat te denken misschien een briefje op de brievenbus..(hij komt rond 5 u, ik ben een ochtendmens maar dat is zelfs mij te vroeg) Maar eigenlijk is het mijn probleem niet en kost het mij wel extra werk...

Het geleuter op Radio 2
Ik wil muziek horen!

ik heb een allergische reactie op medicijnen die ik nu 2 weken slik. Daar eerst maar mee gestopt, en morgen maar even contact met de arts opnemen. 

Sinds ik in de overgang zit, splijten mijn nagels steeds of gaan stukjes aan het uiteinde van de nagel eruit.
Ik gebruik al nagelolie, nagelverharder en 10.000 mcg biotine per dag, tevergeefs 

Aan mijn man, die zich na de lunch zo snel mogelijk uit de voeten maakt, terwijl de eettafel nog helemaal volstaat.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.