Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Hèhè, ik werd wakker om half twee en toen maar uit bed gestapt. Te wakker en zonder afleiding voel je alles. 

De temperatuur is nu ook op zijn hoogst.

Broodjebrie schreef op 09-03-2024 om 21:32:

ik erger me aan mezelf. Gisteren een fietser aangereden, gelukkig reed ik niet hard en was de fietser oké. Snel mijn auto gecheckt maar ik zag zo snel geen schade. Ik had voorrang overigens, fietser excuseert zich gelijk.
Afijn omdat ik zo op het eerste zicht geen schade zag hebben we geen gegevens uitgewisseld. Had ik dat maar wel gedaan want toen ik gisteren thuiskwam en nogmaals mijn auto checkte zag ik wel degelijk een beschadiging.. zo kut dit.

Wat is het nou verleidelijk om  flauwe opmerkingen te gaan maken  :🙊🤐 

Anyway jammer van je auto maar gelukkig is de fietser in orde.

Wat balen broodjebrie.  Leermomentje, altijd  nummers  uitwisselen.

rionyriony schreef op 09-03-2024 om 17:15:

[..]

Sterkte! Een medicijn wat bij mij lijkt te werken om te kunnen hoesten, schrapen en kuchen is broomhexine. In ieder geval bij de drogisterij verkrijgbaar maar mogelijk ook bij de supermarkt.

O dankjewel voor de tip!

Ik erger me aan het aanvallend gedrag op het forum, iemand komt met een probleem en gelijk veel posten met verwijten. Ook op een toon dat deTO's  niet meer terug komen op het forum. Niet behulpzaam.

Moosey schreef op 09-03-2024 om 23:58:

Nou, over het algemeen ben je als gemotoriseerde bestuurder toch aansprakelijk voor de gevolgen van een aanrijding met een niet-gemotoriseerde verkeersdeelnemer, ook als die een fout maakte. D kans dat je je schade vergoed had gekregen is dus klein. Hoef je jezelf dat ook niet meer kwalijk te nemen

Ik weet het... 

OperaQueen schreef op 10-03-2024 om 07:20:

[..]

Wat is het nou verleidelijk om flauwe opmerkingen te gaan maken :🙊🤐  

Te flauw dus heb de rest weggehaald. 

OperaQueen schreef op 10-03-2024 om 08:58:

[..]

[Quote verwijderd]

Ik reed een keer naast een bus (bus was tegenligger), toen  er een puber op de fiets achter de bus de weg overstak (was fietspad naast de weg, dus de fietser mocht daar sowieso niet zijn). Dus ineens kwam deze fietser onverwacht achter de grote bus vandaan, en reed tegen mijn auto.
Daar kun je totaal niet op anticiperen, en zo heb je nog duizenden voorbeelden waarop je niet had kunnen anticiperen.

Ja, de auto thuis laten staan en gaan lopen.

Loulou39 schreef op 10-03-2024 om 09:03:

[..]

Ik reed een keer naast een bus (bus was tegenligger), toen er een puber op de fiets achter de bus de weg overstak (was fietspad naast de weg, dus de fietser mocht daar sowieso niet zijn). Dus ineens kwam deze fietser onverwacht achter de grote bus vandaan, en reed tegen mijn auto.
Daar kun je totaal niet op anticiperen, en zo heb je nog duizenden voorbeelden waarop je niet had kunnen anticiperen.

Ja, de auto thuis laten staan en gaan lopen.

Precies dit, deze meneer stak ook plots over terwijl hij dat niet had moeten doen. En dan had hij nog heel veel geluk (en ik ook) dat ik zachtjes reed en geen 80 reed.


Mama-Inge schreef op 09-03-2024 om 19:02:

[..]

Ik denk dat jouw bezorger nooit op zijn/haar wijklijst kijkt, die krijg je als bezorger elke dag bij je stapel kranten. Daarop staan ook klachten, nieuwe abonnementen en opzeggingen. En aangezien de kranten tussen 4 en 7 uur bezorgd moeten zijn, lig jij waarschijnlijk nog in bed als de krant in je brievenbus valt, zodat je deze persoon ook nooit ziet

Mijn vriend heeft ook al een tijdje zijn abonnement opgezegd maar krijgt bijna dagelijks nog een willekeur aan kranten in zijn brievenbus 🤣. Dan een volkskrant, een Telegraaf, FD enz. 

SuzyQFive schreef op 10-03-2024 om 09:19:

[..]

Mijn vriend heeft ook al een tijdje zijn abonnement opgezegd maar krijgt bijna dagelijks nog een willekeur aan kranten in zijn brievenbus 🤣. Dan een volkskrant, een Telegraaf, FD enz.

Er zijn bezorgers bij  die het totaal niet interesseert. Je hebt een krant, klaar.

Ik kwam hier klagen over dat ik bijna was aangereden op fiets 🤣 

Ik fietste op een rotonde, heel netjes op de fietsstrook, mijn twaalfjarige dochter fietste achter mij. Ineens komt er auto best hard de rotonde oprijden en knalt bijna tegen mij aan bij het afslaan. De bestuurder, oudere man, die schrok wel maar zijn vrouw die ernaast zat begon mij uit te schelden. Echt zo’n rotwijf met een doorrookte verschrompelde kop incl. anusmond. Zo’n volksbuurttype. Ze had duidelijk geen idee van de voorrangregels want ze vond dat zij voorrang hadden op het afslaan 🤪. 
Ik word helemaal niet snel boos maar nu had ik echt zin om haar uit die auto te trekken. 

SuzyQFive schreef op 10-03-2024 om 09:29:

Ik kwam hier klagen over dat ik bijna was aangereden op fiets 🤣

Ik fietste op een rotonde, heel netjes op de fietsstrook, mijn twaalfjarige dochter fietste achter mij. Ineens komt er auto best hard de rotonde oprijden en knalt bijna tegen mij aan bij het afslaan. De bestuurder, oudere man, die schrok wel maar zijn vrouw die ernaast zat begon mij uit te schelden. Echt zo’n rotwijf met een doorrookte verschrompelde kop incl. anusmond. Zo’n volksbuurttype. Ze had duidelijk geen idee van de voorrangregels want ze vond dat zij voorrang hadden op het afslaan 🤪.
Ik word helemaal niet snel boos maar nu had ik echt zin om haar uit die auto te trekken.

Toch fijn dat het een rotonde was, bij een kruising met rechte wegen was de snelheid van de auto veel hoger geweest en als het dan mis gaat... "Haaientanden" en voorrangsborden zijn kennelijk slecht te begrijpen.

Auwereel schreef op 10-03-2024 om 09:39:

[..]

Toch fijn dat het een rotonde was, bij een kruising met rechte wegen was de snelheid van de auto veel hoger geweest en als het dan mis gaat... "Haaientanden" en voorrangsborden zijn kennelijk slecht te begrijpen.

Van mijn huis naar het werk kom ik zo'n 4 rotondes tegen waar ik als fietser voorrang heb. Nou ik lig wekelijks wel bijna onder een auto. Mensen kijken echt niet dus ik stop bijna altijd,

Ik voel me als fietser zijnde ook niet veilig op rotondes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.