Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


rionyriony schreef op 09-03-2024 om 15:41:

Ik ben al een poos ziekjes; maandag dacht ik, begonnen en na twee dagen leek er nog steeds niets dramatisch te gebeuren, maar hoewel ik verwacht had dat het over zou gaan, werd ik 's morgens telkens toch weer duidelijk ziek en gammel wakker. Vannacht spande de kroon: vanaf half twee wakker en vanaf half vier zit ik op want ik kon niet meer slapen. Vijfde dag dus. Daarnet vond ik ein-de-lijk mijn koortsthermometer achterin het badkamerbakje en die gaf toch een verhoging aan: 38,3. Ik had dat niet gevoeld.

Geen idee wat ik heb maar vermoedelijk een virus. Het Coronavirus schijnt nu ook een regulier virus te zijn geworden dus dat zou dan mijn eerste Coronainfectie zijn.

Ik ben ook totaal niet lekker. Barstende koppijn, hoesten, hoesten, hoesten, snotkop....bah.

En ik krijg ook nog twee kleintjes te logeren vannacht. Geen beste timing 

Ben zooveel aangekomen laatste jaar. Oa door stoppen met roken maar ook stuk minder gaan bewegen omdat ik heel dichtbij ben gaan werken. Dus voortaan weer overal de trap en weer op mn eten letten. 

Herfstappeltaart schreef op 09-03-2024 om 16:01:

[..]

Ik ben ook totaal niet lekker. Barstende koppijn, hoesten, hoesten, hoesten, snotkop....bah.

En ik krijg ook nog twee kleintjes te logeren vannacht. Geen beste timing

Sterkte! Een medicijn wat bij mij lijkt te werken om te kunnen hoesten, schrapen en kuchen is broomhexine. In ieder geval bij de drogisterij verkrijgbaar maar mogelijk ook bij de supermarkt.

Wat hebben mensen toch met het ophangen van felle lampen die ze zelf niet zien?
Zowel voor als achter nu een schijnwerper op ons huis gericht. Nu de overburen met een mega felle lamp naast de voordeur. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Regendrup. schreef op 09-03-2024 om 17:37:

Wat hebben mensen toch met het ophangen van felle lampen die ze zelf niet zien?
Zowel voor als achter nu een schijnwerper op ons huis gericht. Nu de overburen met een mega felle lamp naast de voordeur. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Lijkt me heel vervelend voor je.

Ik denk dat de reden meestal is inbraakbeveiliging.

Tinydancer schreef op 09-03-2024 om 17:39:

[..]

Lijkt me heel vervelend voor je.

Ik denk dat de reden meestal is inbraakbeveiliging.

Dat is denk ik ook de reden 

Tinydancer schreef op 09-03-2024 om 17:39:

[..]

Lijkt me heel vervelend voor je.

Ik denk dat de reden meestal is inbraakbeveiliging.

Ja ik snap wel waarom ze een lamp ophangen. Maar ik snap niet waarom die zo fel moet zijn én echt gericht is op ons raam. 

Doe dan een minder fel lampje dat een beetje een kapje erop heeft ofzo. Heeft ook niemand er last van. 

OperaQueen schreef op 09-03-2024 om 08:32:

Ik moet even een hele vreemde ergenis kwijt. Krantenabonnement is sinds januari afgelopen. (Ik had 6 dagen online en op zaterdag de fysieke krant)
Echter de bezorger blijft hem gewoon brengen. Ik heb dit al 3 x aan de krant gemeld maar zonder resultaat want hij blijft hem gewoon brengen. (En het is een rare ergenis i.m.o omdat ik nu een gratis krant krijg )
Ik ben overigens gestopt het de krant te melden, het is hun probleem en ik blijf niet aan de gang.

Romir: herkenbaar, die ergenis aan jezelf.

Ik denk dat jouw bezorger nooit op zijn/haar wijklijst kijkt, die krijg je als bezorger elke dag bij je stapel kranten. Daarop staan ook klachten, nieuwe abonnementen en opzeggingen. En aangezien de kranten tussen 4 en 7 uur bezorgd moeten zijn, lig jij waarschijnlijk nog in bed als de krant in je brievenbus valt, zodat je deze persoon ook nooit ziet

Netherfield schreef op 08-03-2024 om 19:23:

Dat op de literatuurlijst voor Duits bij dochter boeken staan om uit te kiezen, die er 30 jaar geleden bij mij ook al op stonden. Kunnen ze niks beters verzinnen als Kristiane F enzo… Pfff. Als ik mijn boekverslag had bewaard had ze hem zo in kunnen leveren.

Jeetje zeg, dat boek was toen ook al niet om door te komen en stond toch alleen maar op de lijst om ons van de heroïne af te houden?

De laatste variant van Corona, de Pirola-variant, heeft als symptomen:

-loop- en verstopte neus, (ja)
-smaak- en reukverlies, (nee)
-luchtwegklachten, hoofdpijn, spierpijn, koorts en vermoeidheid (ja)
-diarree, uitslag en tranende ogen (nee, wel de tranende ogen maar da's niet raar)
-buikkrampen, diarree en overgeven (nee zeker niet; ik lust wel een hapje)

Vermoedelijk geen Pirola dus. De naam is leuk in ieder geval.

Uit eten, wat was het slecht English pie, weinig smaak was hoofdzakelijk droog deeg gevuld met een beetje kool. Toen ik de vraag kreeg of het smaakte, zei ik eerlijk, nee sorry en vertelde wat ik er van vond. Krijg ik het antwoord, ja maar dat komt omdat we nu 2 vegetarische gerechten op de kaart hebben. Ik zei verbaast, dat ik elke dag vegetarisch eet en dat probleem niet zie. Krijg een ohh echt als antwoord en ze liep weg Dus niet alleen het eten was slecht....

Yumi schreef op 09-03-2024 om 20:09:

Uit eten, wat was het slecht English pie, weinig smaak was hoofdzakelijk droog deeg gevuld met een beetje kool. Toen ik de vraag kreeg of het smaakte, zei ik eerlijk, nee sorry en vertelde wat ik er van vond. Krijg ik het antwoord, ja maar dat komt omdat we nu 2 vegetarische gerechten op de kaart hebben. Ik zei verbaast, dat ik elke dag vegetarisch eet en dat probleem niet zie. Krijg een ohh echt als antwoord en ze liep weg Dus niet alleen het eten was slecht....

Wat een raar antwoord. Een dikke droge korst is nou niet inherent aan een vegetarische pie. Tenzij je gewend bent een korst met reuzel te maken, ofzo, een korst is vegetarisch en een nette pie korst kunnen maken toch een basiskunst, wat je er ook in stopt.

Auwereel schreef op 09-03-2024 om 20:26:

[..]

Wat een raar antwoord. Een dikke droge korst is nou niet inherent aan een vegetarische pie. Tenzij je gewend bent een korst met reuzel te maken, ofzo, een korst is vegetarisch en een nette pie korst kunnen maken toch een basiskunst, wat je er ook in stopt.

Tja ik begreep dat antwoord ook niet, gaat nergens over en dan ook nog weglopen. 

ik erger me aan mezelf. Gisteren een fietser aangereden, gelukkig reed ik niet hard en was de fietser oké.  Snel mijn auto gecheckt maar ik zag zo snel geen schade. Ik had voorrang overigens, fietser excuseert zich gelijk.
Afijn omdat ik zo op het eerste zicht geen schade zag hebben we geen gegevens uitgewisseld. Had ik dat maar wel gedaan want toen ik gisteren thuiskwam en nogmaals mijn auto checkte zag ik wel degelijk een beschadiging.. zo kut dit.

Nou, over het algemeen ben je als gemotoriseerde bestuurder toch aansprakelijk voor de gevolgen van een aanrijding met een niet-gemotoriseerde verkeersdeelnemer, ook als die een fout maakte. D kans dat je je schade vergoed had gekregen is dus klein. Hoef je jezelf dat ook niet meer kwalijk te nemen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.