Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


lientje69 schreef op 20-02-2024 om 10:19:

[..]

Ja. Hij moet het met HR bespreken. Drie tredes omhoog , wat het meest eerlijk is, gaat hem niet lukken zei hij al. Ik hoop op 2 omhoog dan.

De regels zijn veranderd tussentijds, en dan heb je altijd mensen die tussen wal en schip vallen. En daar ben ik er helaas één van...

Dát is toch een non-reden? Goed moment om het hele salaris gedoe recht te trekken en iedereen gelijk te belonen. 

Sssst Niet verder verspreiden:

Dreigen dat je weg gaat om elders wel in de juiste schaal terecht te komen kan soms helpen als je een goed gewaardeerde kracht bent met de juiste papieren. Zeker nu ze overal zitten te springen om goede krachten ben je zo elders aan het werk.  En als ze je willen houden moeten ze betalen! 

Ergernis : dat er altijd mensen zijn die bij de Lidl de non-food artikelen uit de verpakking halen.  Het wordt er rommelig door.

Bakblik schreef op 20-02-2024 om 10:26:

[..]

Dát is toch een non-reden? Goed moment om het hele salaris gedoe recht te trekken en iedereen gelijk te belonen.

Sssst Niet verder verspreiden:

Dreigen dat je weg gaat om elders wel in de juiste schaal terecht te komen kan soms helpen als je een goed gewaardeerde kracht bent met de juiste papieren. Zeker nu ze overal zitten te springen om goede krachten ben je zo elders aan het werk. En als ze je willen houden moeten ze betalen!

Nou dat! Het kan toch niet zo zijn dan nieuwe collega's hoger worden ingeschaald dan degenen die er al langer werken. 

Ik hoop dat je teamleider eruit komt met HR @Lientje.

Bakblik schreef op 20-02-2024 om 10:26:

[..]

Dát is toch een non-reden? Goed moment om het hele salaris gedoe recht te trekken en iedereen gelijk te belonen.

Sssst Niet verder verspreiden:

Dreigen dat je weg gaat om elders wel in de juiste schaal terecht te komen kan soms helpen als je een goed gewaardeerde kracht bent met de juiste papieren. Zeker nu ze overal zitten te springen om goede krachten ben je zo elders aan het werk. En als ze je willen houden moeten ze betalen!

Heb ik gezegd ja. Dat ik dan wellicht wegga. Maar ja , interimmanager, hij zit daar  niet zo mee natuurlijk... maar zal het hopelijk  wel doorgeven  aan HR vandaag. 

lientje69 schreef op 20-02-2024 om 10:54:

[..]

Heb ik gezegd ja. Dat ik dan wellicht wegga. Maar ja , interimmanager, hij zit daar niet zo mee natuurlijk... maar zal het hopelijk wel doorgeven aan HR vandaag.

Mijn man heeft eerst een soort anti-vertrek premie gekregen, omdat hij echt geen schaal omhoog mocht met zijn 30 jaar geleden gehaalde hts diploma.  Dat mocht maar voor 2 jaar. Nu krijgt hij een "behoud van essentiële kennis" toeslag en dat mag voor 3 jaar, dat loopt ten einde in 2025 dan moet de LG weer een nieuwe titel verzinnen om man te behouden voor de organisatie en een salaris te betalen wat overeenkomt met de anderen op de afdeling. 

Bakblik schreef op 20-02-2024 om 12:00:

[..]

Mijn man heeft eerst een soort anti-vertrek premie gekregen, omdat hij echt geen schaal omhoog mocht met zijn 30 jaar geleden gehaalde hts diploma. Dat mocht maar voor 2 jaar. Nu krijgt hij een "behoud van essentiële kennis" toeslag en dat mag voor 3 jaar, dat loopt ten einde in 2025 dan moet de LG weer een nieuwe titel verzinnen om man te behouden voor de organisatie en een salaris te betalen wat overeenkomt met de anderen op de afdeling.

Ja dat ligt voor  een  verzorgde  IG natuurlijk  iets anders.

Mijn kennis   is vrij algemeen  uiteraard en niet specifiek. 

Dat ik verdorie vanmorgen een uur lekker gesport heb en nu bij een karweitje op zolder mijn rug verdraai. Nu kan ik haast niet meer overeind komen

Een onrustige huid, ben er niet knapper op geworden de afgelopen maanden. 

lientje69 schreef op 20-02-2024 om 13:21:

[..]

Ja dat ligt voor een verzorgde IG natuurlijk iets anders.

Mijn kennis is vrij algemeen uiteraard en niet specifiek.

Nou ja, eerst heette het anti-vertrek premie en dat is geswitcht naar behoud van kennis.  Ze kunnen er elke naam aan geven die ze maar willen. 

Zeker nu je als verzorgende zo elders aan de slag kunt, want overal zijn tekorten. Gewoon vragen ook al is je kennis vrij algemeen kan je toch voor de afdeling/organisatie waardevol zijn. 

Het geleuter op radio 2.
Ik wil muziek horen!

Aan Patty Brard, met haar eeuwige openstaande  mond.
Een dramaserie over haar leven?   Hoe komen ze erop?

Beterlaat2021! schreef op 20-02-2024 om 17:06:

Aan Patty Brard, met haar eeuwige openstaande mond.
Een dramaserie over haar leven? Hoe komen ze erop?

Denk dat het wel een groot drama is, maar vraag is, of we dat willen zien. Vind het ook een verschrikking

Friezinnetje schreef op 19-02-2024 om 20:41:

dat ik steeds zo vreselijk moe ben. Val elke keer in slaap op de bank, terwijl ik bv vanochtend lekker heb uitgeslapen, het niet vreselijk druk heb gehad, en hup 1,5 uur op de bank geslapen.

Vandaag op het werk ook weer erg moe, ben om 14 uur naar huis gegaan. Daarna weer een dik uur op de bank geslapen

Ik klemde mijn duim, toen ik een verrassend zwaar rooster ergens vanaf trok. Mijn duim had ik in het rooster gehaakt om grip te krijgen en die kantelde en viel en ik kon hem amper houden zo zwaar.

Niet alleen mijn nagel is getroffen maar ook het gewrichtje van mijn duim. Is dik, rood en glimt.

JtM schreef op 20-02-2024 om 09:09:

[..]

Ik verbaas me ook iedere keer hoeveel hoofdluis er voorkomt op school. Even afkloppen, maar ik ben heel blij dat zoon het tot nu toe nog nooit mee naar huis heeft genomen.

Kan je helaas zo overkomen. Ik waande me bijna onaantastbaar omdat we bijna door de basisschooltijd zijn. Wij waren dus na de kerstvakantie aan de beurt. Wat een hel! Twee keer behandeld met demiticon en íedere dag uitkammen met die kam. Zijn op die twee weken heel wat flessen conditioner heen gegaan. O, en ik was ook de sjaak want ik heb een knuffelkind. 
Ik hoop eens en nooit meer!


Mensen waren trouwens wel heel begripvol en lief gelukkig. Moeders van klasgenoten vonden het zelfs vreemd dat ons kind naar huis werd gestuurd. Dat vond ik zelf wél een prettig idee. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.