Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


SuzyQFive schreef op 27-01-2024 om 15:14:

[..]

Volgens mij heb ik hier nog nooit een winterkoninkje gezien


Vanmorgen twee groenlingen, meerdere koolmeesjes, twee dikke duiven, Vlaamse Gaai

Een groenling (moest ik opzoeken) heb ik hier nog nooit gespot. Hier zitten vooral koolmeesjes en huismussen; regelmatig een duif en soms een merel of een boomklever. Vorig jaar ook enkele malen een reiger, maar die is weer vertrokken toen hij de vissen uit de waterpartij had opgegeten. 

Edit: net gezien dat er een topic over is. 

Vandaag mn moeder verhuisd na een relatiebreuk. Alles is alleen zoooooo goor, stinkt of is vettig. Haar ex is ook zo vies en die twee bij elkaar, brr. Overal lagen stof, vette laag in de keuken, eten dat weken in keuken blijft liggen.

Ben benieuwd of ze dit huis schoner gaat houden. 

Koettie schreef op 27-01-2024 om 15:40:

Vandaag mn moeder verhuisd na een relatiebreuk. Alles is alleen zoooooo goor, stinkt of is vettig. Haar ex is ook zo vies en die twee bij elkaar, brr. Overal lagen stof, vette laag in de keuken, eten dat weken in keuken blijft liggen.

Ben benieuwd of ze dit huis schoner gaat houden.

Hoe was het voeger thuis? 

HAHA!wait..what schreef op 27-01-2024 om 10:34:

Jeetje Yumi, wat een rare buurman! Wat stom. Ben je mooi klaar mee!

Awh en sterkte met je cavia inderdaad, Auwereel.. Sneu!

Ik heb de hele week al slecht geslapen. Ik kan geen fijne houding vinden met mijn heup, doet best veel pijn.
Blijkt nu een slijmbeursontsteking te zijn (fysiotherapeut had even een echo gemaakt). Zo stom, helemaal de manier waarop ik dat (waarschijnlijk) gekregen heb; gewoon verstapt toen ik dreigde te struikelen

Vandaag was hij er weer niet, maar kwam zijn vrouw tegen bij de supermarkt. Ze begon zelf over het behang probleem. Ergens koffie gaan drinken, ze wist gelukkig welke afspraken wij hadden gemaakt en het was haar al op gevallen dat er iets niet klopte. Blijkt dat ze zich zorgen maakt, denkt aan beginnende dementie. Voorgesteld om het allemaal te laten gaan omdat ik hun niet wil belasten, maar ze vindt dat ik hem aan de afspraken moet houden. We gaan nog 'n keer met zijn drieën in gesprek, dus je hebt gelijk HaHa!wait..wait, ik ben er nog niet klaar mee Vond het allemaal heel naar om te horen, dit was wel het laatste wat ik verwachtte. 

Ohh pijnlijk die slijmbeursontsteking, hoop dat je er snel minder last van hebt. Ik dacht dat zo'n ontsteking kwam door overbelasting? Maar ik had 'm in mijn schouder, misschien is dat anders. Sterkte en rustig aan!

Dat is wel een heel apart vervolg van je verhaal Yumi, wat naar voor de buurvrouw.

Ik las laatst een verhaal over een vrouw met een man met dementie en haar grootste zorg was, toen ze besefte dat ze het niet meer "in huis" kon houden en dat andere mensen dan zijzelf er ook last van zou gaan krijgen, bijvoorbeeld toen haar man in verwarring 112 belde.

Dolfje schreef op 27-01-2024 om 16:02:

[..]

Hoe was het voeger thuis?

Mijn vader maakte neurotisch schoon en mijn moeder deed niets. Dus bekend beeld maar haar ex had dat ook dus was nooit graag in hun huis.

Auwereel schreef op 27-01-2024 om 16:46:

Dat is wel een heel apart vervolg van je verhaal Yumi, wat naar voor de buurvrouw.

Ik las laatst een verhaal over een vrouw met een man met dementie en haar grootste zorg was, toen ze besefte dat ze het niet meer "in huis" kon houden en dat andere mensen dan zijzelf er ook last van zou gaan krijgen, bijvoorbeeld toen haar man in verwarring 112 belde.

Ik ben er ook echt van geschrokken, ik zag wat dit met haar doet en vind het zo sneu. op internet zag ik dat verandering van omgeving een trigger kan zijn, dat zou kunnen ze wonen er nog niet zo lang.

Hoe gaat het met je cavia, werkt de antibiotica al een beetje? 

Yumi schreef op 27-01-2024 om 16:56:

[..]

Ik ben er ook echt van geschrokken, ik zag wat dit met haar doet en vind het zo sneu. op internet zag ik dat verandering van omgeving een trigger kan zijn, dat zou kunnen ze wonen er nog niet zo lang.

Hoe gaat het met je cavia, werkt de antibiotica al een beetje?

Ik geloof dat de krampjes en diarree al minder zijn, maar bij dit beestje is dat moeilijk te zeggen. Meestal gaan cavia's stil in een hoekje liggen als ze ziek zijn, en eten ze minder, deze eet goed en hupt vrolijk rond, tot ze opeens vermoeid door de pootjes zakt. Maar ze staat dan onmiddellijk weer op als er eten in aantocht is. Heel verwarrend voor mij, maar het was wel duidelijk dat ze donderdagavond van pijn zat te piepen, ze slaakte toe echte gilletjes. Dat hoor ik nu niet meer, gelukkig.

Koettie schreef op 27-01-2024 om 16:52:

[..]

Mijn vader maakte neurotisch schoon en mijn moeder deed niets. Dus bekend beeld maar haar ex had dat ook dus was nooit graag in hun huis.

Dan zal het waarschijnlijk niet veranderen.

Goh Yumi, dat verwachtte ik ook niet na je vorige verhaal.. Wat enorm sneu voor ze! 
Mijn lichaam is een beetje raar (spierziekte)  dus ik zit al snel in de overbelasting en ook snel (langdurende) blessures dus het verbaast me niet echt allemaal

HAHA!wait..what schreef op 27-01-2024 om 19:31:

Goh Yumi, dat verwachtte ik ook niet na je vorige verhaal.. Wat enorm sneu voor ze!
Mijn lichaam is een beetje raar (spierziekte) dus ik zit al snel in de overbelasting en ook snel (langdurende) blessures dus het verbaast me niet echt allemaal

 Jou lichaam een beetje raar? Als ik het zo lees dan lijkt het mij vooral pijnlijk, hoop dat er zicht is op beter, sterkte! 

De bios, het zal nooit echt mijn ding worden.

Gisteren weer eens geweest met een groepje, was ook echt gezellig en een leuke film.
Maar waar ik me altijd aan erg is dat het nooit exact op de genoemde tijd begint, je eerst reclames hebt die 10 minuten lijken te duren (viel gisteren wel mee) en je bij een film van 1.5 uur een kwartier tot 20 minuten pauze hebt. Hoeft voor mij niet echt persé

noas_1993 schreef op 28-01-2024 om 08:52:

De bios, het zal nooit echt mijn ding worden.

Gisteren weer eens geweest met een groepje, was ook echt gezellig en een leuke film.
Maar waar ik me altijd aan erg is dat het nooit exact op de genoemde tijd begint, je eerst reclames hebt die 10 minuten lijken te duren (viel gisteren wel mee) en je bij een film van 1.5 uur een kwartier tot 20 minuten pauze hebt. Hoeft voor mij niet echt persé

Andere bioscoop zoeken. Wij hebben er een die altijd precies op tijd begint en geen pauze. Eten en drinken kun je bestellen via je telefoon of met een knop. Ik vind het ideaal.

ik heb een blaasontsteking 

Dolfje schreef op 28-01-2024 om 09:05:

[..]

Andere bioscoop zoeken. Wij hebben er een die altijd precies op tijd begint en geen pauze. Eten en drinken kun je bestellen via je telefoon of met een knop. Ik vind het ideaal.

Bios van een keten? Dat drinken en eten bestellen lijkt me ideaal ❤️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.