Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Hè Lientje, daar zit je ook niet op te wachten zeg!

Ik probeer  me maar niet te druk te maken maar het zijn allemaal  dingen en kosten waar je idd niet echt  op zit te wachten. Enige pluspunt is, een aantal jaren terug hadden we het echt heel arm, inmiddels  gaat het voorspoedig  en kunnen  we het financieel  dragen. Maar ik blijf het rot vinden, let nog steeds ook erg op de kleintjes en aanbiedingen  , ben nog steeds bang weer zo arm te worden. Gaat niet mer gebeuren  , maar die angst zit er diep ingeworteld. ( kom ook uit een jeugd met deurwaarders dus zit een soort trauma  daarin )
Heb dus een niet al te dure nieuwe wasmachine  uitgekozen,  en twijfel dan later weer. Zou hij wel goed zijn? Had ik niet beter wat extra geld   kunnen uitgeven?
Pfff.
Ik ben moeilijk.

Goedkoop is vaak duurkoop Lientje. 

lientje69 schreef op 23-12-2023 om 18:30:

Ik probeer me maar niet te druk te maken maar het zijn allemaal dingen en kosten waar je idd niet echt op zit te wachten. Enige pluspunt is, een aantal jaren terug hadden we het echt heel arm, inmiddels gaat het voorspoedig en kunnen we het financieel dragen. Maar ik blijf het rot vinden, let nog steeds ook erg op de kleintjes en aanbiedingen , ben nog steeds bang weer zo arm te worden. Gaat niet mer gebeuren , maar die angst zit er diep ingeworteld. ( kom ook uit een jeugd met deurwaarders dus zit een soort trauma daarin )
Heb dus een niet al te dure nieuwe wasmachine uitgekozen, en twijfel dan later weer. Zou hij wel goed zijn? Had ik niet beter wat extra geld kunnen uitgeven?
Pfff.
Ik ben moeilijk.

Als ik twijfel over een grote aankoop, lees ik eerst de recensies. Misschien een tip?

Broodjebrie schreef op 23-12-2023 om 18:37:

[..]

Als ik twijfel over een grote aankoop, lees ik eerst de recensies. Misschien een tip?

Heb ik gedaan. 95 procent  was goed. Dus besteld. Maar dan denk ik later aan die 5 procent  en ga ik toch weer twijfelen. 

Koettie schreef op 23-12-2023 om 11:42:

[..]

Gelukkig veel steun uit de omgeving. Blijft toch gek, vanmorgen lag ze niet te wachten op de bank.

Fijn dat je veel steun hebt!🌷

Maar oh, wat zijn dat soort vertrouwde momenten moeilijk! Ik leef zo met je mee: heel veel sterkte 💕

lientje, wat vervelend al die kapotte dingen en de kosten die het mee brengt.  

En voor een voor degenen die hun huisdieren moeten missen.  

watertoren schreef op 23-12-2023 om 18:32:

Goedkoop is vaak duurkoop Lientje.

Ik heb al 10 jaar een wasmachine van 350 euro. Doet het nog prima. 

Het kan dus wel! 

ik wil in winterslaap. En dan word ik wel wakker als het niet meer regent en langer licht is.

Netherfield schreef op 24-12-2023 om 00:00:

ik wil in winterslaap. En dan word ik wel wakker als het niet meer regent en langer licht is.

Ik ga met je meedoen. Na kerst ga ik slapen tot het lente wordt en de zon schijnt. 

_Audrey schreef op 24-12-2023 om 00:02:

[..]

Ik ga met je meedoen. Na kerst ga ik slapen tot het lente wordt en de zon schijnt.

Helemaal mee eens! Eerst een vetlaagje/reserve kweken met het eten met kerst en dan heel lang slapen Ik ben voor 😁

het gehoest van dochter. Ze kan er niks aan doen dus ik erger me niet aan haar, maar dat gehoest al een week lang, vooral in de nacht (als ze ligt dus). We slapen allebei slecht daardoor dus overdag ook moe wat het niet echt gezelliger maakt ofzo. 
Ze is er zelf ook zo klaar mee dat ze af en toe huilend bij me komt om te zeggen dat ze er niet meer tegen kan. Zo sneu

MellowTurkey78

MellowTurkey78

24-12-2023 om 07:04

Koettie schreef op 23-12-2023 om 11:42:

[..]

Nou ik dus ook.

Nu is t helemaal geen kattenmens en kent hij de katten niet want allergisch en was er de dag ervoor heel pragmatisch over want lijden was ook geen optie. Maar een berichtje succes of hoe was het was wel het miste wat hij even kon doen. Gelukkig veel steun uit de omgeving. Blijft toch gek, vanmorgen lag ze niet te wachten op de bank.

Zo herkenbaar.... Zoals ik al schreef heb ik in maart mijn lievelingskat die 14 jaar bij mij was en met wie ik dikke maatjes wat in heb moeten slapen.. Op het moment zelf was ik rustig, ook toen we haar begroeven maar de volgende ochtend kwam ik in de woonkamer, waar ze altijd naar me toe kwam als ik net uit bed kwam en toen kwam ze niet meer en toen heb ik de hele ochtend zitten janken... 
Dit zijn echt kl*tekeuzes die je moet maken over je huisdier, maar idd voor het diertje is het wel het beste maar oww wat blijft het pijnlijk.... (Ook voor iemand die zoals ik haar hele leven al dieren heeft en dit veel vaker mee heeft gemaakt...)
Anyway ik leef ook heel erg met je mee. Hoop dat je toch een beetje leuke kerstdagen hebt Koettie!

_Audrey schreef op 24-12-2023 om 00:02:

[..]

Ik ga met je meedoen. Na kerst ga ik slapen tot het lente wordt en de zon schijnt.

Als ik mijn eigen dekentje meeneem, mag ik er dan ook bij?

MellowTurkey78

MellowTurkey78

24-12-2023 om 07:10

Ik vind van mijzelf dat ik dit niet mag schrijven maar ik doe het toch want ik moet het even kwijt.
Ik verbaas mij en ik erger mij ook aan de vele medische vragen die er op het forum gesteld worden. Als je een medische kwestie hebt dan ga je dat toch niet op een forum zetten?! Wat heeft dat nou voor zin denk ik dan...
Misschien ben ik raar hoor maar de huisarts bellen lijkt mij zinvoller maar goed het zal wel...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.