Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Erger me vreselijk over de dikke taaie mist,die alweer 3dagen blijft hangen... Boven 700 meter schijnt de zon,en wij wonen werken er net onder....Bah

Een docent van 1 van mijn kinderen die een lijstje richtlijnen voor het komende tentamen heeft gestuurd over leesbaar schrijven,  de specificaties van de rekenmachine die gebruikt mag worden en wel of niet eten in de tentamenzaal.
Hij had er nog een bijlage bij die HÉÉL belangrijk was een toevoeging/uitleg van de tentamenstof.  Een foto van een met de hand uitgewerkte opgave op wit papier met een lichtgrijs potlood en een onleesbaar handschrift. 
Practice what you preach!!!
Inmiddels hebben er hier thuis 3 volwassenen maar gekeken maar de vlek waar de flits het meest weerkaatste op het papier krijgen we niet ontcijferd.
Het betreft echt vak inhoudelijke stof van een opleiding in het wo. Geen middelbare school kennis die nog wel  door ons begrepen zou kunnen worden. Alle trucs al geprobeerd maar wij komen er niet uit. 

Luxe probleem: kan niet kiezen wat ik wil met kerstpakket. Teveel  dingfn. En yoen had ik eindelijk  besloten , en bleek dat item niet meer leverbaar  te zijn ( teveel gekozen dus op )

Oude combimagnetron stuk, telefonisch contact met de winkel of ze oude apparaat meenemen. Dat kan, onze bezorger neemt die mee terug. Helaas krijg ik rond 23u een mailtje uw bestelling is verstuurd met PostNL. Vanmorgen weer gebeld, Postnl doet dat niet u mag hem wel naar de winkel brengen. Geen vervoer, ze zitten midden in het centrum en het ding weegt ongeveer 25 kilo. Zit ik straks met 2 zware apparaten die ik niet kan tillen, heb zin om te gillen 

Yumi schreef op 18-12-2023 om 18:33:

Oude combimagnetron stuk, telefonisch contact met de winkel of ze oude apparaat meenemen. Dat kan, onze bezorger neemt die mee terug. Helaas krijg ik rond 23u een mailtje uw bestelling is verstuurd met PostNL. Vanmorgen weer gebeld, Postnl doet dat niet u mag hem wel naar de winkel brengen. Geen vervoer, ze zitten midden in het centrum en het ding weegt ongeveer 25 kilo. Zit ik straks met 2 zware apparaten die ik niet kan tillen, heb zin om te gillen

Geen kringloopwinkel die aan reparatie doet en langs wil komen?

Dit geeft Coolblue aan: https://www.coolblue.nl/advies/hoe-geef-ik-mijn-oude-apparaat-mee-aan-postnl.html

Misschien zit er een beter bereikbaar PostNL-punt ergens?

Bah, ik was 2 weken geleden een kleine week ziek met koorts en alles.. Nu net weer een week zo goed als beter en nu heb ik weer keelpijn, duizelig, verkouden en super moe. Echt geen zin in (nouja, wie/wanneer wel  ) om weer weer ziek te worden 🤔

Bakblik schreef op 18-12-2023 om 18:04:

Een docent van 1 van mijn kinderen die een lijstje richtlijnen voor het komende tentamen heeft gestuurd over leesbaar schrijven, de specificaties van de rekenmachine die gebruikt mag worden en wel of niet eten in de tentamenzaal.
Hij had er nog een bijlage bij die HÉÉL belangrijk was een toevoeging/uitleg van de tentamenstof. Een foto van een met de hand uitgewerkte opgave op wit papier met een lichtgrijs potlood en een onleesbaar handschrift.
Practice what you preach!!!
Inmiddels hebben er hier thuis 3 volwassenen maar gekeken maar de vlek waar de flits het meest weerkaatste op het papier krijgen we niet ontcijferd.
Het betreft echt vak inhoudelijke stof van een opleiding in het wo. Geen middelbare school kennis die nog wel door ons begrepen zou kunnen worden. Alle trucs al geprobeerd maar wij komen er niet uit.

Ook al in negatief gezet? 

HAHA!wait..what schreef op 18-12-2023 om 20:35:

Bah, ik was 2 weken geleden een kleine week ziek met koorts en alles.. Nu net weer een week zo goed als beter en nu heb ik weer keelpijn, duizelig, verkouden en super moe. Echt geen zin in (nouja, wie/wanneer wel ) om weer weer ziek te worden 🤔

Corona? Ik hoor het om me heen ook veel.

Broodjebrie schreef op 18-12-2023 om 21:42:

[..]

Corona? Ik hoor het om me heen ook veel.

klopt, bij mij in de omgeving ook heel veel. Ook veel van onze clienten. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

18-12-2023 om 21:45

Broodjebrie schreef op 18-12-2023 om 21:42:

[..]

Corona? Ik hoor het om me heen ook veel.

/Meldt zich.

Ik ergerde me vandaag aan hoe lamlendig ik me voelde en dat er niets uit mijn handen kwam, maar nu snap ik het wel. Stomme corona.

SuzyQFive schreef op 18-12-2023 om 21:39:

[..]

Ook al in negatief gezet?

Nee die nog niet.  Wel een print gemaakt en geprobeerd iets aan het contrast te doen. Ze ligt nu in bed en kan morgen nog een hele dag studeren en opgaven oefenen.  Ik geef hem door! Bedankt! 

Broodjebrie schreef op 18-12-2023 om 21:42:

[..]

Corona? Ik hoor het om me heen ook veel.

Geen idee.. Volgens mij heb ik nog wel een test liggen! 

Maar klopt wel ja, ik hoor het ook veel om me heen! Man heeft dezelfde klachten, nu al een week. Het zal maar zo kunnen dus

Wandelvrouwtje schreef op 18-12-2023 om 21:45:

[..]

/Meldt zich.

Ik ergerde me vandaag aan hoe lamlendig ik me voelde en dat er niets uit mijn handen kwam, maar nu snap ik het wel. Stomme corona.

Veel beterschap! Hopelijk snel weer fitter

Auwereel schreef op 18-12-2023 om 18:46:

[..]

Geen kringloopwinkel die aan reparatie doet en langs wil komen?

Dit geeft Coolblue aan: https://www.coolblue.nl/advies/hoe-geef-ik-mijn-oude-apparaat-mee-aan-postnl.html

Misschien zit er een beter bereikbaar PostNL-punt ergens?

Repareren kon niet meer volgens de winkel.

Tja Coolblue daar komt de nieuwe vandaan Die houden geen rekening met de bezorgers van Postnl, mag al blij zijn als ze aanbellen, ze weigeren naar boven te komen en gooien het meestal in de centrale hal. Deze keer riep hij door de intercom het pakket staat in de lift. En nu is het echt feest, moet terug is beschadigt

Post NL punt is 10 minuten lopen, dat is niet te doen met één pakket van 25 kilo, en ik heb er nu 2 

Wandelvrouwtje schreef op 18-12-2023 om 21:45:

[..]

/Meldt zich.

Ik ergerde me vandaag aan hoe lamlendig ik me voelde en dat er niets uit mijn handen kwam, maar nu snap ik het wel. Stomme corona.

Beterschap!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.