Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Ik loop regelmatig ommetjes en een ommetje naar de buren is niet ver om.

Auwereel schreef op 17-12-2023 om 22:25:

O lientje, ik verwacht dit jaar voor het 25e jaar een verkeerd bezorgde kaart voor 5 huizen verderop, dat is voor mij kersttraditie!

Toen wij halverwege de jaren 90 ons huis kochten hadden de vorige bewoners, vooral de vrouw, nog een enorme band met dit huis. Ze hadden nergens hun adresgegevens gewijzigd, dus heel veel post viel nog op onze mat, ook zakelijke. Ik ben dat steeds retour afzender gaan sturen en om mezelf "te belonen" hield ik ieder jaar in deze tijd een relatiegeschenk dat een gepensioneerde medewerker van een bedrijf kwam brengen. 3 verschillende flessen drank in een kistje/mandje/kratje. Een van die verpakkingen doet nog steeds dienst als lectuurbak. Die beloning is gestopt toen de baas van dat bedrijf een keer zelf de relatiegeschenken rondbracht en mij dus niet herkende als mevrouw K.

Inmiddels zijn beiden overleden en is de stroom post definitief opgedroogd maar het heeft denk ik 15 jaar geduurd voordat ik echt niks meer ontving dat eigenlijk voor de vorige bewoners was.

Oei, Bakblik, dat is wat anders dan die ene kerstkaart van mij! 
Toen we er net woonden, was ik hoogzwanger en de buurvrouw voor wie de kerstkaart elk jaar is, was net bevallen. Dus ik kreeg al een felicitatiekaart "gefeliciteerd met je dochter", dus ik dacht, die weet meer dan ik, want ik wist het geslacht nog niet van de baby in mijn bolle buik. Maar het bleek dus een kaart voor de buurvrouw. Mijn zoon is inmiddels 25.

Zo krijgen wij al ruim 18 jaar post van de oude bewoners. Ook belangrijke post, over levensverzekeringen en belastingen. In het begin bewaarden we dat nog netjes en gaven het mee als ze op visite kwamen bij de buren, maar inmiddels gaat het bij het oud papier. We hebben het heel vaak gemeld, niet ons probleem als ze er niets mee doen.

Bakblik schreef op 18-12-2023 om 08:53:

[..]

Toen wij halverwege de jaren 90 ons huis kochten hadden de vorige bewoners, vooral de vrouw, nog een enorme band met dit huis. Ze hadden nergens hun adresgegevens gewijzigd, dus heel veel post viel nog op onze mat, ook zakelijke. Ik ben dat steeds retour afzender gaan sturen en om mezelf "te belonen" hield ik ieder jaar in deze tijd een relatiegeschenk dat een gepensioneerde medewerker van een bedrijf kwam brengen. 3 verschillende flessen drank in een kistje/mandje/kratje. Een van die verpakkingen doet nog steeds dienst als lectuurbak. Die beloning is gestopt toen de baas van dat bedrijf een keer zelf de relatiegeschenken rondbracht en mij dus niet herkende als mevrouw K.

Inmiddels zijn beiden overleden en is de stroom post definitief opgedroogd maar het heeft denk ik 15 jaar geduurd voordat ik echt niks meer ontving dat eigenlijk voor de vorige bewoners was.

is toch ook compleet gestoord....

in het begin kregen we ook nog veel post niks belangrijks maar vooral de staatsloterij was erg hardnekkig heb meerdere keren afzender retour en terug gestuurd maar bleef maar komen op een gegeven moment las ik ergens dat wanneer je de ''code'' doorkrast de post niet meer aankomt. 

en het werkte krijg wel nog steeds een kerstkaart  

mijn ergernis., zit sinds 0800 te wachten op IKEA, heb al opgeruimd schoongemaakt 2 wasjes gedraaid ... verveel me dood

Loulou39 schreef op 17-12-2023 om 19:08:

[..]

Echt?!? Als in bepalen wat jullie moeten kopen en koken? Of is het zo dat iedereen een eigen gerecht/gang maakt?

In het eerste geval zou ik rechtstreeks zeggen dat ik het fijn vind als ze komen (als dat ook echt zo is), en dat ik zorg voor het eten.
In het tweede geval vind ik enig overleg wel weer handig.

Als in: 

- gewoon normaal eten hoor

- eten we weer rode kool, die vond ik zo lekker

- soep vooraf hoort er wel bij vind ik

- niet te veel ijs kopen hoor, jullie hadden vorig jaar zoveel over

En aangezien we een jarige thuis hebben die dag:

Je hoeft ‘s middags niet te veel hapjes neer te zetten hoor, er komt tenslotte nog een kerstdiner achteraan!

Ik glimlach, maak waar ik zin in heb en kwak ‘s middags die tafel vol. 

Wij krijgen na 7 jaar ook nog wel eens post. Vooral bedelbrieven van goede doelen. Die gooi ik weg. Paar maand geleden eentje van een bank, die heb ik wel even gebracht tijdens een ommetje. 

SombraOnline schreef op 18-12-2023 om 11:43:

Zo krijgen wij al ruim 18 jaar post van de oude bewoners. Ook belangrijke post, over levensverzekeringen en belastingen. In het begin bewaarden we dat nog netjes en gaven het mee als ze op visite kwamen bij de buren, maar inmiddels gaat het bij het oud papier. We hebben het heel vaak gemeld, niet ons probleem als ze er niets mee doen.

Ja op een gegeven moment is het klaar. 

Netherfield schreef op 18-12-2023 om 12:30:

[..]

Als in:

- gewoon normaal eten hoor

- eten we weer rode kool, die vond ik zo lekker

- soep vooraf hoort er wel bij vind ik

- niet te veel ijs kopen hoor, jullie hadden vorig jaar zoveel over

En aangezien we een jarige thuis hebben die dag:

Je hoeft ‘s middags niet te veel hapjes neer te zetten hoor, er komt tenslotte nog een kerstdiner achteraan!

Ik glimlach, maak waar ik zin in heb en kwak ‘s middags die tafel vol.


😱

Hahaha, goeie reactie “just smile and wave” 😁

Kind moet om 2 uur bij de tandarts zijn, dus net uit school gehaald 
Zegt hij: juf zegt, dat ik deze afspraken buiten schooltijd moet plannen.
 
Het is de eerste x dat dit gebeurt, anders altijd buiten schooltijd, vind het een rare opmerking 



Loulou39 schreef op 18-12-2023 om 13:13:

[..]

😱

Hahaha, goeie reactie “just smile and wave” 😁

66695f2bbb16d05631a9c6c78eb958a7.gif

Hahaha, precies die bedoel ik 😂

DHL zou komen tussen 10 en 15 uur. En ik kon het ook niet naar een ander tijdstip vandaag zetten, alleen naar morgen evt. Komt er om 11.30 een melding dat ze komen tussen 11.45 en 16.45. Nou je raadt het al, er is nog niemand geweest en ik moet echt om 15u weg. 

Kan iemand de tijd een schop geven naar februari, zodat we weer genoeg daglicht zien?

De huisartsenpraktijk vandaag weer eens telefonisch onbereikbaar, en de schoolvakanties zijn nog niet eens begonnen..


Treurniet schreef op 18-12-2023 om 15:33:

Kan iemand de tijd een schop geven naar februari, zodat we weer genoeg daglicht zien?

De huisartsenpraktijk vandaag weer eens telefonisch onbereikbaar, en de schoolvakanties zijn nog niet eens begonnen..


Graag, kom maar op met langere dagen!!

Broodjebrie schreef op 18-12-2023 om 16:06:

[..]

Graag, kom maar op met langere dagen!!

over 3 dagen.... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.