Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Netherfield schreef op 17-12-2023 om 09:53:

Ik erger me eraan dat mijn bezoek loopt te bepalen wat we gaan eten met kerst bij ons. Bij ons. In ons huis. Dus wij bepalen! Ik denk dat ik passive aggressive gewoon ga maken waar wij zin in hebben.

gewoon doen! jouw huis jij bepaalt 

Anonymous95 schreef op 16-12-2023 om 22:29:

Ik heb mij kapot geïrriteerd vanavond aan mijn schoonfamilie. Zij hadden het over dat zij een paar honderd euro voor een operatie en/of behandeling van een huisdier het niet waard vonden. "beter dan een ander dier kopen dan behandelen."
Daar gaf ik op aan dat hun zo denken omdat zij zichzelf boven de andere diersoorten zien staan, terwijl je niet boven andere levende wezens staat. Toen moest ik ophouden over het onderwerp, want ze hadden geen zin in discussie en een niet gezellige avond...
Ze snijden altijd onderwerpen aan, maar als ik vaak mee praat of mijn mening geef heb ik het gedaan... Bloed komt zowat onder mijn nagels vandaan.
Heb het dan niet over zulke onderwerpen, al helemaal niet in het bijzijn van een dikke dierenvriend als ik!

Heel veel mensen denken er zo over. Maar eerlijk gezegd zou ik bij €1000 + ook gaan twijfelen. Want het is nooit alleen dat bedrag maar ook medicatie, vervolgebehandeling etc. Je kan niet in andermans portemonnee kijken. Als dat ten koste zou gaan van het kunnen betalen van de hypotheek of schoenen voor je kind is dat wel helaas de overweging die je moet maken. 
Ik was slachtoffer van de toeslagenaffaire en kreeg daarom wat geld en kon daardoor afgelopen jaar onze kat wel de benodigde hulp bieden maar wat begon met €600 is uiteindelijk wel bijna €4000 geworden. Dat moet je wel kunnen dragen. Dat had ik anders niet gekund. 

Netherfield schreef op 17-12-2023 om 09:53:

Ik erger me eraan dat mijn bezoek loopt te bepalen wat we gaan eten met kerst bij ons. Bij ons. In ons huis. Dus wij bepalen! Ik denk dat ik passive aggressive gewoon ga maken waar wij zin in hebben.

Het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om te bepalen wat ik ga eten bij iemand anders. Ik geef wel altijd mijn allergieën door (ik kan dus in het ziekenhuis belanden als ik bepaalde dingen eet)

Broodjebrie schreef op 17-12-2023 om 09:25:

[..]

Ja, ik moet van mijn therapeut echt voor mezelf op gaan komen in deze kwestie. Wel eng om te doen maar ik laat al jaren over mezelf heen lopen en pas me steeds aan aan de ander. Heeft ook met mijn verleden te maken, dus ik was het gewend. Maar de laatste jaren begin ik te realiseren dat ik dit niet meer wil, en echt sterker in mijn schoenen wil staan. Dat begint ook te komen langzaamaan.

Herkenbaar het is een leerproces en soms moet je gewoon anders gaat het ten coste van jezelf.

Dit kan jij gewoon! 

GroenTuintje schreef op 17-12-2023 om 11:26:

[..]

Het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om te bepalen wat ik ga eten bij iemand anders. Ik geef wel altijd mijn allergieën door (ik kan dus in het ziekenhuis belanden als ik bepaalde dingen eet)

dit dus zou niet durven.. 


rooiekater schreef op 17-12-2023 om 11:29:

[..]

Herkenbaar het is een leerproces en soms moet je gewoon anders gaat het ten coste van jezelf.

Dit kan jij gewoon!

Dank je wel

Ik heb net mijn houten tafels schoongemaakt en had verzonnen dat olijfolie ook olie is,  en dat ik niet de deur uit hoefde voor het spul dat er echt op moet.  Het werkt echt wonderbaarlijk wel,  geen vlek meer  te zien! Jammer alleen dat mijn hond nu iedere keer met een verheerlijkt gezicht aan de tafels staat te likken... Ik zit nu te overwegen mijn tafels in te smeren met srirachasaus, kijken hoe lang ze dat leuk vindt  😆

Wieder schreef op 17-12-2023 om 13:23:

Ik heb net mijn houten tafels schoongemaakt en had verzonnen dat olijfolie ook olie is, en dat ik niet de deur uit hoefde voor het spul dat er echt op moet. Het werkt echt wonderbaarlijk wel, geen vlek meer te zien! Jammer alleen dat mijn hond nu iedere keer met een verheerlijkt gezicht aan de tafels staat te likken... Ik zit nu te overwegen mijn tafels in te smeren met srirachasaus, kijken hoe lang ze dat leuk vindt 😆

Ik gebruik ook olijfolie voor mijn houten tafel 🙂

dat in die zakjes met gevulde kransjes vooral veel met musket spikkels zitten, terwijl ik die witte en met melk het lekkerst vind 😒

morgen komt IKEA maar geen idee hoelaat.... en zit nu te piekeren waar  alles moet laten wanneer ze komen 

Wieder schreef op 17-12-2023 om 13:23:

Ik heb net mijn houten tafels schoongemaakt en had verzonnen dat olijfolie ook olie is, en dat ik niet de deur uit hoefde voor het spul dat er echt op moet. Het werkt echt wonderbaarlijk wel, geen vlek meer te zien! Jammer alleen dat mijn hond nu iedere keer met een verheerlijkt gezicht aan de tafels staat te likken... Ik zit nu te overwegen mijn tafels in te smeren met srirachasaus, kijken hoe lang ze dat leuk vindt 😆

😂

Moet hardop lachen!

Netherfield schreef op 17-12-2023 om 09:53:

Ik erger me eraan dat mijn bezoek loopt te bepalen wat we gaan eten met kerst bij ons. Bij ons. In ons huis. Dus wij bepalen! Ik denk dat ik passive aggressive gewoon ga maken waar wij zin in hebben.

Echt?!? Als in bepalen wat jullie moeten kopen en koken? Of is het zo dat iedereen een eigen gerecht/gang maakt?

In het eerste geval zou ik rechtstreeks zeggen dat ik het fijn vind als ze komen (als dat ook echt zo is), en dat ik zorg voor het eten.
In het tweede geval vind ik enig overleg wel weer handig.

Een kaart die nu al 5 jaar op ons adres wordt bezorgd ipv 20 huizen verder. Tot nu toe bezorgde ik hem netjes op het juiste adres ( kennis van me ) Deze kennis  geeft elk jaar weer door aan de schrijfster,  hee joh, het adres is niet nr 132 maar 152. En ja hoor , wéér  dit jaar hier bezorgd. Hij gaat nu retour afzender,  ik ben geen postbode , ik blijf niet aan de gang. Misschien  dat dan het muntje eens valt.
En ja , ik weet het, kleine  moeite enz.. maar ik ben het nu gewoon zat.

O lientje, ik verwacht dit jaar voor het 25e jaar een verkeerd bezorgde kaart voor 5 huizen verderop, dat is voor mij kersttraditie!

Auwereel schreef op 17-12-2023 om 22:25:

O lientje, ik verwacht dit jaar voor het 25e jaar een verkeerd bezorgde kaart voor 5 huizen verderop, dat is voor mij kersttraditie!

dan ben jij een stuk liever en geduldiger  dan ik ! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.