Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Loulou39 schreef op 14-12-2023 om 18:31:

[..]

Oeh, waar woon je nu dan? (Bedoel geen woonplaats, maar bij wie? Of nergens?).🌸

Ik heb het geluk dat ik nog bij m'n ouders kan wonen.  En dat ze het niet erg vinden dat ik m'n katjes uit m'n laatste relatie heb meegenomen. Ik mag echt in m'n handjes knijpen, ik hoor helaas veel andere verhalen...

ik erger me dat anderen alweer mijn agenda bepalen voor 2e kerstdag. Ik ga nadenken hoe ik op een nette manier ga zeggen dat ik het er niet helemaal mee eens ben.

@Loeki72, wat naar.  Ik hoop dat het toch terecht komt. Hou ons op de hoogte.

Laatst had ik een pakket aangenomen voor een buurman. Die kreeg een briefje in de bus, met de mededeling dat het pakket voor huisnummer BeterLaat was afgegeven bij huisnummer Buurman..... Gelukkig begreep hij het.

SombraOnline schreef op 16-12-2023 om 12:00:

[..]

Ik heb het geluk dat ik nog bij m'n ouders kan wonen. En dat ze het niet erg vinden dat ik m'n katjes uit m'n laatste relatie heb meegenomen. Ik mag echt in m'n handjes knijpen, ik hoor helaas veel andere verhalen...

Wat fijn!!

Ik ga voor je duimen qua eigen huisje 🤞🏼

Dat al er iemand tegen je zegt: kom volgende week om dezelfde tijd maar even terug 
En je staat dan een week later daar voor de deur en er niemand thuis is 

Beterlaat2021! schreef op 16-12-2023 om 12:24:

@Loeki72, wat naar. Ik hoop dat het toch terecht komt. Hou ons op de hoogte.

Laatst had ik een pakket aangenomen voor een buurman. Die kreeg een briefje in de bus, met de mededeling dat het pakket voor huisnummer BeterLaat was afgegeven bij huisnummer Buurman..... Gelukkig begreep hij het.

Het is bij 1 van mijn buren bezorgd. Ik ben zo blij dat ik het pakketje heb. 

ToetieToover schreef op 16-12-2023 om 09:08:

[..]

Volgens mij vindt 80% van de mensen zoiets fijn tot neutraal, dus je bent niet de enige. Anders waren er ook geen mensenmassa’s . Maar zo’n 20% van de mensen kan niet zo goed tegen prikkels. Dat is een minderheid en ik behoor tot de extreme versie daarvan, vermoed ik.

Ik ben een sociaal type, maar ik raak uitgeput van de interactie als dat moet plaatsvinden in een drukke, openbare koffietent. Ik kan rustig spreken voor een grote groep mensen en daarna ook nog eens netwerken, maar ik raak ervan uitgeput. Ik wil best in een kantoortuin zitten met collega’s die hele dag door praten al dan niet met mij en vragen stellen, maar dan komt er verder niets uit mijn handen en ga ik vermoeid naar huis. Ik weet dat ik na zulke events weer moet opladen en doe zulke dingen niet te vaak en liefst niet achter elkaar. Dan ga ik niet vrijwillig in mijn vrije tijd ook nog even door de IKEA, de horror. Ik zoek wel een bos op.

Hier ook, ik ben introvert dus het kost mij ontzettend veel energie, zoveel mensen en drukte. Extraverte mensen houden van drukte en krijgen er zelfs energie van.

gisteren begon het heel rustig in het zwembad (15 mensen gok ik). Op gegeven moment bleek er een speciale avond te zijn waarop er zo ongeveer 300(!) mensen naar binnen stormden. Gelukkig waren we er al een uur of 3… dus toen stormden wij het bad weer uit. Ik kan ontzettend slecht tegen drukte en onrust.  

GroenTuintje schreef op 16-12-2023 om 19:38:

gisteren begon het heel rustig in het zwembad (15 mensen gok ik). Op gegeven moment bleek er een speciale avond te zijn waarop er zo ongeveer 300(!) mensen naar binnen stormden. Gelukkig waren we er al een uur of 3… dus toen stormden wij het bad weer uit. Ik kan ontzettend slecht tegen drukte en onrust.

Begrijp je helemaal, dat gekakel in zo'n zwembad wordt ook nog eens flink versterkt. Ik heb een paar jaar geleden, 5 dagkaarten voor de Thermen cadeau gekregen, heb er nog maar 1 van gebruikt. Ik verwacht niet dat iemand in bijvoorbeeld de whirlpool, op luide toon gesprekken gaat houden, ik kom daar voor mijn rust. 

Yumi schreef op 16-12-2023 om 20:08:

[..]

Begrijp je helemaal, dat gekakel in zo'n zwembad wordt ook nog eens flink versterkt. Ik heb een paar jaar geleden, 5 dagkaarten voor de Thermen cadeau gekregen, heb er nog maar 1 van gebruikt. Ik verwacht niet dat iemand in bijvoorbeeld de whirlpool, op luide toon gesprekken gaat houden, ik kom daar voor mijn rust.

Ja het was een enorme echoput, echt vreselijk zoveel mensen ineens

Afgelopen weken weer eens onder spanning gestaan. De spanning is nu minder, maar voel me gaar / somber. Geen zin in komende week, dingen regelen, onzekerheden.
Bellen met een andere advocaat en het beste nog langsgaan voor een kennismaking. De GI achteraan zitten, want die doet niet veel en anders krijgen we in januari weer hetzelfde gezeik als afgelopen weken. Ik ben er zo moe van.
En dan ook nog werken. Werk nu 18 uur, maar eigenlijk voelt het als veel te veel. 
Nu heb ik dit ieder jaar voor de kerstvakantie, maar pfff het voelt zo als overleven 

Ik heb mij kapot geïrriteerd vanavond aan mijn schoonfamilie. Zij hadden het over dat zij een paar honderd euro voor een operatie en/of behandeling van een huisdier het niet waard vonden. "beter dan een ander dier kopen dan behandelen."
Daar gaf ik op aan dat hun zo denken omdat zij zichzelf boven de andere diersoorten zien staan, terwijl je niet boven andere levende wezens staat. Toen moest ik ophouden over het onderwerp, want ze hadden geen zin in discussie en een niet gezellige avond...
Ze snijden altijd onderwerpen aan, maar als ik vaak mee praat of mijn mening geef heb ik het gedaan... Bloed komt zowat onder mijn nagels vandaan.
Heb het dan niet over zulke onderwerpen, al helemaal niet in het bijzijn van een dikke dierenvriend als ik!

Broodjebrie schreef op 16-12-2023 om 12:12:

ik erger me dat anderen alweer mijn agenda bepalen voor 2e kerstdag. Ik ga nadenken hoe ik op een nette manier ga zeggen dat ik het er niet helemaal mee eens ben.

Ik zou de botte variant nemen  die is gewoon duidelijk 

rooiekater schreef op 16-12-2023 om 23:30:

[..]

Ik zou de botte variant nemen die is gewoon duidelijk

Ja, ik moet van mijn therapeut echt voor mezelf op gaan komen in deze kwestie. Wel eng om te doen maar ik laat al jaren over mezelf heen lopen en pas me steeds aan aan de ander. Heeft ook met mijn verleden te maken, dus ik was het gewend. Maar de laatste jaren begin ik te realiseren dat ik dit niet meer wil, en echt sterker in mijn schoenen wil staan. Dat begint ook te komen langzaamaan. 

Ik erger me eraan dat mijn bezoek loopt te bepalen wat we gaan eten met kerst bij ons. Bij ons. In ons huis. Dus wij bepalen! Ik denk dat ik passive aggressive gewoon ga maken waar wij zin in hebben. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.