Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Weer tweeënhalf uur gedaan over een zorgafspraak van een half uur, bussen vallen uit en/of komen veel te laat.  

Er zit nu alweer nieuwe tandsteen op mijn voorste kiezen, terwijl vorige maand net bij de mondhygiëniste geweest

Jakkes, er sjeesde vanmorgen weer een muis heen- en weer in de woonkamer... Hopelijk is dat voorbij als mijn spouwmuren van nieuwe isolatie zijn voorzien.

Dat stomme vuurwerk hier in de buurt

aan de plannen met kerst. Bomvol programma terwijl ik op tijd naar huis wil omdat ik een eindje moet rijden en ik de volgende dag gewoon moet werken. Vorig jaar zorgde dat al voor bepaalde opmerkingen, dat zal nu ook wel zo zijn. Aan de ene kant vind ik het gezellig maar aan de andere kant zorgt het ook voor veel prikkels.

Ben ik nu de enige die veel mensen om zich heen fijn vindt? Collega vond congresachtig iets met 300 man veel te druk. Een vriendin wil niet in het weekend naar de stad want dan zijn er zoveel mensen overal. Zelfde geldt voor manlief in combinatie met Ikea op zaterdag (daar vind ik alleen de rij bij de kassa wat irritant). Ik zal wel raar zijn. Bij deze. And loving it. Dat dan weer wel.

Rogue schreef op 15-12-2023 om 14:42:

[..]

probeer een dubbel gevouwen papiertje tenzij het ergens achterin zit

Dat zat het. Na het eten van dropjes was het gelukkig weg.

Netherfield schreef op 16-12-2023 om 00:10:

Ben ik nu de enige die veel mensen om zich heen fijn vindt? Collega vond congresachtig iets met 300 man veel te druk. Een vriendin wil niet in het weekend naar de stad want dan zijn er zoveel mensen overal. Zelfde geldt voor manlief in combinatie met Ikea op zaterdag (daar vind ik alleen de rij bij de kassa wat irritant). Ik zal wel raar zijn. Bij deze. And loving it. Dat dan weer wel.

Volgens mij vindt 80% van de mensen zoiets fijn tot neutraal, dus je bent niet de enige. Anders waren er ook geen mensenmassa’s . Maar zo’n 20% van de mensen kan niet zo goed tegen prikkels. Dat is een minderheid en ik behoor tot de extreme versie daarvan, vermoed ik.

Ik ben een sociaal type, maar ik raak uitgeput van de interactie als dat moet plaatsvinden in een drukke, openbare koffietent. Ik kan rustig spreken voor een grote groep mensen en daarna ook nog eens netwerken, maar ik raak ervan uitgeput. Ik wil best in een kantoortuin zitten met collega’s die hele dag door praten al dan niet met mij en vragen stellen, maar dan komt er verder niets uit mijn handen en ga ik vermoeid naar huis. Ik weet dat ik na zulke events weer moet opladen en doe zulke dingen niet te vaak en liefst niet achter elkaar. Dan ga ik niet vrijwillig in mijn vrije tijd ook nog even door de IKEA, de horror. Ik zoek wel een bos op. 

GroenTuintje schreef op 15-12-2023 om 07:02:

[..]

Hier is de wasmachine van nog geen 3 jaar kapot en we mogen zelf lappen als we hem gemaakt willen hebben (360 euro ofzo). Nou dan kopen we wel een nieuwe🤐, en geen LG meer, wat een Rotmerk is dat

Vervelend zeg! Maar er bestaat ook nog zoiets als consumentengarantie. Dat wil zeggen: een apparaat moet een minimale levensduur hebben. Voor een telefoon is dat een jaar maar een wasmachine zou met normaal gebruik vijf jaar mee moeten gaan. Ik zou dus als ik jou was even op de site van de consumentenbond kijken voor meer info hierover en wat je eraan kan doen. 

Overigens draait mijn LG al ruim 8 jaar zonder centje pijn. 8 jaar geleden was dat nog dagelijks voor tien personen. Inmiddels nog voor vier  

Netherfield schreef op 16-12-2023 om 00:10:

Ben ik nu de enige die veel mensen om zich heen fijn vindt? Collega vond congresachtig iets met 300 man veel te druk. Een vriendin wil niet in het weekend naar de stad want dan zijn er zoveel mensen overal. Zelfde geldt voor manlief in combinatie met Ikea op zaterdag (daar vind ik alleen de rij bij de kassa wat irritant). Ik zal wel raar zijn. Bij deze. And loving it. Dat dan weer wel.

Goh, was je bij mij op school? 😜

Ik zit thuis te wachten op een pakket met leuke kleding. Komt er een melding binnen van post.nl: uw pakket is bezorgd. Als we het aanklikken staat er zelfs een handtekening voor ontvangst. Alleen heb ik niks ontvangen 

Loeki72 schreef op 16-12-2023 om 10:56:

Ik zit thuis te wachten op een pakket met leuke kleding. Komt er een melding binnen van post.nl: uw pakket is bezorgd. Als we het aanklikken staat er zelfs een handtekening voor ontvangst. Alleen heb ik niks ontvangen

Hier neemt men ook niet de moeite om aan te bellen en gooien de bezorgers het vaak in de centrale hal, ondanks dat ik heb ingesteld dat ik dat niet wil. Die handtekening voor ontvangst wordt sinds de corona tijd door de postbode gezet. Ik heb hier al een paar keer melding van gemaakt, maar het blijft maar doorgaan. Zo irritant!

Yumi schreef op 16-12-2023 om 11:04:

[..]

Hier neemt men ook niet de moeite om aan te bellen en gooien de bezorgers het vaak in de centrale hal, ondanks dat ik heb ingesteld dat ik dat niet wil. Die handtekening voor ontvangst wordt sinds de corona tijd door de postbode gezet. Ik heb hier al een paar keer melding van gemaakt, maar het blijft maar doorgaan. Zo irritant!

Hier gaat het meestal goed, ik neem ook veel pakketjes aan voor buren. Maar er is nu niet eens aangebeld of langsgelopen. We hebben een deurbel met camera en konden het checken. 

ik las op instagram het bericht dat Andre Braugher (Captain Holt Brooklynn99) is overleden.

Eerste reactie die ik lees "weer een slachtoffer van de vaccinatie". 
Echt zijn dat soort berichten nu nog niet klaar. Als je al die dood door vaccinatie voorspellingen moet geloven (na zoveel tijd gaat iedereen er aan dood), dan was ik nu al 6 keer dood geweest. Dus bijzonder dat die mensen het zelf nog geloven. En erg kwetsend naar de nabestaanden.

Loeki72 schreef op 16-12-2023 om 10:56:

Ik zit thuis te wachten op een pakket met leuke kleding. Komt er een melding binnen van post.nl: uw pakket is bezorgd. Als we het aanklikken staat er zelfs een handtekening voor ontvangst. Alleen heb ik niks ontvangen

Zoiets had ik laatst ook, alleen ik weet niet of het ook met handtekening was. Paar dagen later werd het pakket pas echt bezorgd

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.