Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Treurniet schreef op 23-04-2022 om 20:30:

Aan die irritante trek die ook al bij de overgang schijnt te horen. Alleen maar ellende die overgang. En de mannen hebben het natuurlijk weer makkelijk, die zijn ook al niet ongesteld.

Al eens bij een arts geweest? Er valt namelijk best wel wat te doen aan die klachten. 
Ik heb geen eierstokken meer en kwam dus direct in de overgang. Met een hele lage dosering hormonen voel ik me enorm evenwichtig hormonaal nu. Nergens last van verder. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

24-04-2022 om 14:06

Ik erger me aan de motoren met knetteruitlaat die met mooi weer de hele dag rondjes rijden. Net vertrok er hier weer 1 uit de straat, ik rook de stank nog toen hij al weg was. 

Aan het onkruid in mijn tuin. Ga ergens anders groeien!

Aan mijn man.
We waren wandelen met de hond 
Ik had haar aan touw en ze loopt dan veel te snuffelen 
En man steeds roepen en fluiten, zo irritant 

SuzyQFive schreef op 24-04-2022 om 00:22:

[..]

Al eens bij een arts geweest? Er valt namelijk best wel wat te doen aan die klachten.
Ik heb geen eierstokken meer en kwam dus direct in de overgang. Met een hele lage dosering hormonen voel ik me enorm evenwichtig hormonaal nu. Nergens last van verder.

Ja, ik ben al aan de hormonen en al.

Aardig dat je het vraagt.

Sterkte met je borstonderzoek!

JtM

JtM

24-04-2022 om 15:05 Topicstarter

Hooikoorts. Ik kan niet achterin de tuin zitten door alle pluisjes die er rond vliegen

JtM schreef op 24-04-2022 om 15:05:

Hooikoorts. Ik kan niet achterin de tuin zitten door alle pluisjes die er rond vliegen

De buren hier hebben een berk in de tuin, op de grens van onze tuinen en ik ben heel gevoelig voor berk… laat staan als ze straks al die zaadjes weer gaan verspreiden, dan ligt mijn hele huis vol. 

Vorig jaar al eens besproken of ie weg kan, ze staan er op zich niet negatief tegenover hoor maar de boom geeft schaduw in hun woonkamer. En dat snap ik ook wel weer.

Maar een boom die alleen blaadjes verliest is ook helemaal prima, en dat op de erfgrens staat ook geen problemen mee verder. 

Al die vragen van mensen op Facebook die denken zonder 10 jarige wachtlijst nog een kans te maken op een huurwoning met huurtoeslag in een noordelijke stad. Het is overal teveel woningzoekenden. En woekerprijzen voor huurkrotten.

Dat mijn elektrische onkruidborstel na 2x gebruiken al niets meer doet 

Poezie schreef op 24-04-2022 om 18:07:

Dat mijn elektrische onkruidborstel na 2x gebruiken al niets meer doet

Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord van een elektrische onkruidborstel. Wat is dat?

Poezie schreef op 24-04-2022 om 18:07:

Dat mijn elektrische onkruidborstel na 2x gebruiken al niets meer doet

oh, ik had een nieuwe kantjesmaaier (trimmer) waar na elke 3 meter het draad kapot was. Had de hele tuin nog niet eens gedaan en was het draad zo ongeveer op. Aan de kant met dat ding, koop wel een nieuwe. Buurman had zelfde merk gehad en zelfde probleem. 

Dat ik mijn hooikoortstabletten niet kan vinden. Ik heb ze of te goed opgeruimd if te erg laten slingeren en beide opties zijn bij mii even waarschijnlijk

Treurniet schreef op 24-04-2022 om 18:06:

Al die vragen van mensen op Facebook die denken zonder 10 jarige wachtlijst nog een kans te maken op een huurwoning met huurtoeslag in een noordelijke stad. Het is overal teveel woningzoekenden. En woekerprijzen voor huurkrotten.

Oh ja, die zie ik ook steeds voorbij komen… Als het dezelfde stad is waar ik woon dan zien we dezelfde berichten. 

Mijn vriend staat al 16 jaar ingeschreven en nog staat hij niet bovenaan voor een eengezinswoning dankzij oa de wijkvernieuwingen. 

Las laatst ook een verhaal van mensen uit het westen die helemaal verbaasd waren dat de huizenmarkt in het noorden net zo overspannen is als bij hun. Ik erger me er dan aan hoe wereldvreemd mensen kunnen zijn in hun eigen kleine land!

Geërgerd, een beetje misschien ja. Ik vind mezelf vooral stom/blind. Mijn ex-zwager is altijd heel hartelijk geweest naar me. Toevallig had ik een paar dagen terug aan iemand verteld dat ie na mijn scheiding toch wel heel onhandig was, ik zat op een tablet een sportwedstrijd te volgen, hij keek mee en ging met zijn arm om me heen om ook op die tablet iets in te toetsen. Waarvan ik nu, jaren later, dacht: hé, misschien wat naïef en deed ie dat expres. Nou ja, kan. Zo vaak heb ik hem daarna niet meer gezien dus soit.

En verhip, kom ik hem van het weekend tegen op een feestje. Weer heel hartelijk, zoenen, omhelzen. Stond ik niet bij stil. Tot ik 's avonds naar huis ging en hij om een onhandige manier om me heen draait waarbij zijn arm per ongeluk om mijn middel heen gaat en m'n achterste raakt. In één beweging, ik was onderweg dus liep gewoon verder. Tja, kan gebeuren.

Vanochtend hele discussie aangehoord tussen een paar mensen die met 'me too' bezig waren. Ik hoorde dat aan en echt toen begon het kwartje pas te vallen. Hoezo per ongeluk? Het is allemaal niet bepaald me-too waardig, ik had niet eens iets door en heb er ook niks van gezegd, maar toch, beetje vreemd is het wel.

En dan voel ik mezelf zo'n nitwit dat ik dit soort dingen niet eens opmerk. Want dan kun je er wat van vinden, iets zeggen of wat dan ook. Ik voel me zelf zo naïef. En dat op mijn leeftijd 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.