Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


ik ben om 4.50 wakker gemaakt door iemand die buiten heel luid  'as-salaam 'alaykum' zat te roepen (heeft dat zeker 10x geroepen) hoorde ook eventjes muziek spelen helaas ben ik daarna niet meer terug in slaap geraakt

Apiejapie schreef op 23-04-2022 om 08:26:

[..]

Dat! En vooral op de invalide parkeerplaats parkeren en als ik er dan wat van zeg, ik maar moet wachten (ik heb een kaart) "want ze zijn zo terug".

Er was hier in de stad ook veel ophef over van de week. Hoe vaak mensen met een ghpk wel niet geschoffeerd worden… 


Wij woonden praktisch naast een basisschool (ex woont er nog en jongste zit er nog op school). Mijn zoon stond eens voor ons huis te wachten tot zijn klasgenoot hem kwam halen om naar zijn middelbareschooldiploma te fietsen. Destijds stonden er paaltjes om te voorkomen dat mensen daar gingen parkeren (woonerf), maar voor de huizen zelf niet. Zoon stond dus nog achter die paaltjes te wachten zegmaar. Komt er een vrouw aanrijden met haar grut in de auto en die wil daar parkeren, scheldt mijn zoon uit dat ie in de weg staat en duwt hem zowat omver 🤷🏼‍♀️. Why? Ze zag niet dat ik in de schuur stond en alles kon volgen. Ik heb haar toen even flink van repliek gediend. Muts… 

Kimmeke1983 schreef op 23-04-2022 om 08:41:

ik ben om 4.50 wakker gemaakt door iemand die buiten heel luid 'as-salaam 'alaykum' zat te roepen (heeft dat zeker 10x geroepen) hoorde ook eventjes muziek spelen helaas ben ik daarna niet meer terug in slaap geraakt

Werd ie ook beantwoord of was ie een roepende in de woestijn? 

Auwereel schreef op 22-04-2022 om 23:51:

Sterkte Suzy, de mens lijdt meestal het meest door het lijden wat-ie vreest. Zelfs als ik mezelf dat voorhoud zie ik op tegen onderzoeken, terwijl het bij mij gewoon die standaard-onderzoeken zijn.

Ja, normaliter heb ik er dus ook weinig last van maar ineens kickt het dan in dat de kans op borstkanker gewoon heel hoog is (60-80% door een genmutatie). En ik heb zoveel klierweefsel dat ik zelf niets kan voelen. Dwz, ik voel heel veel maar dat is telkens anders dus kan er niet veel wijs uit worden 😬. Er loopt nu ook een harde streng van mijn borst mijn oksel in. Die kan over twee weken wel weer weg zijn, maar zit er ook al 2mnd. En het kan heel gewoon ook mastopathie zijn. Nou, zo dus 😬

SuzyQFive schreef op 23-04-2022 om 09:11:

[..]

Ja, normaliter heb ik er dus ook weinig last van maar ineens kickt het dan in dat de kans op borstkanker gewoon heel hoog is (60-80% door een genmutatie). En ik heb zoveel klierweefsel dat ik zelf niets kan voelen. Dwz, ik voel heel veel maar dat is telkens anders dus kan er niet veel wijs uit worden 😬. Er loopt nu ook een harde streng van mijn borst mijn oksel in. Die kan over twee weken wel weer weg zijn, maar zit er ook al 2mnd. En het kan heel gewoon ook mastopathie zijn. Nou, zo dus 😬

Dan kan ik me het voorstellen dat je daar behoorlijk gespannen over bent.

SuzyQFive schreef op 23-04-2022 om 09:06:

[..]

Werd ie ook beantwoord of was ie een roepende in de woestijn?

Ik heb geen tweede stem gehoord die antwoorde mischien was die aan het bellen? In ieder geval vond ik het niet leuk om daarvoor wakker gemaakt te worden 

Apiejapie schreef op 23-04-2022 om 08:26:

[..]

Dat! En vooral op de invalide parkeerplaats parkeren en als ik er dan wat van zeg, ik maar moet wachten (ik heb een kaart) "want ze zijn zo terug".

vreselijk he. Hier een afhaalpunt van diverse pakketdiensten en ze zetten zo de auto ervoor, zodat niemand er naar toe kan. En ik bedoel, ik woon in een dorp, zo groot zijn de afstanden niet hier. En ik heb 2 lagere scholen in de straat en ja dat wist ik en verder heb ik er ook geen last van, maar dit vind ik vreselijk. 

Kimmeke1983 schreef op 23-04-2022 om 08:41:

ik ben om 4.50 wakker gemaakt door iemand die buiten heel luid 'as-salaam 'alaykum' zat te roepen (heeft dat zeker 10x geroepen) hoorde ook eventjes muziek spelen helaas ben ik daarna niet meer terug in slaap geraakt

Rond die tijd is het eerste gebed nu, ik hoor mijn buren soms ook heel vroeg of heel laat en ben tegen wil en dank redelijk op de hoogte van de bidtijden tegenwoordig

Rondstruiner schreef op 23-04-2022 om 13:49:

[..]

Rond die tijd is het eerste gebed nu, ik hoor mijn buren soms ook heel vroeg of heel laat en ben tegen wil en dank redelijk op de hoogte van de bidtijden tegenwoordig

Klopt, van die tijden. Maar het oproep tot gebed zijn andere woorden dan de 'hoi, wees welkom' die Kim hoorde.

Skatende jonges in de straat. Maakt zo'n lawaai. 

Courage schreef op 23-04-2022 om 14:36:

[..]

Klopt, van die tijden. Maar het oproep tot gebed zijn andere woorden dan de 'hoi, wees welkom' die Kim hoorde.

😂

Dat zal vast ja, van de in de inhoud ben ik niet zo goed op de hoogte als van de tijden

Er staat hier een afvalcontainer in de straat van iemand die aan het verbouwen is, met daarin onder andere potten verf. Nu waren er net kinderen van verderop in de wijk die potten en andere spullen uit de container aan het gooien en onze auto (en wat auto's van buren) zit vol verf!

De politie is erbij gehaald en de ouders zijn aansprakelijk gesteld, maar ik schrok ervan hoe enorm boos de vader van 1 van die jochies werd op zijn kind. Echt niet normaal 

Dus ik weet niet aan wie ik me meer erger: de malloot die potten verf zo weggooit, die kinderen die ermee gooiden (ze waren echt nog wel jong hoor, ik denk een jaar of 10 max) of die vader die zo enorm buiten proporties uit zijn stekker ging. Arm jochie. 

dat ik 4 uur geleden heb gedoucht en mijn haar nog steeds niet helemaal droog is 😒 dus nu hangt het irritant los en ik heb echt een gruwelijke hekel aan al dat lange losse haar, vooral in mijn nek.

Ik mis mijn korte haar 😭
Kan niet wachten tot ik weer de puf heb om naar Utrecht te gaan voor mijn kapper

Aan die irritante trek die ook al bij de overgang schijnt te horen. Alleen maar ellende die overgang. En de mannen hebben het natuurlijk weer makkelijk, die zijn ook al niet ongesteld.

Treurniet schreef op 23-04-2022 om 20:30:

Aan die irritante trek die ook al bij de overgang schijnt te horen. Alleen maar ellende die overgang. En de mannen hebben het natuurlijk weer makkelijk, die zijn ook al niet ongesteld.

Nou he, ik zou best willen ruilen met ze. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.