Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag - 14/04/23: ben je blij met je gewicht?


PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

14-04-2023 om 10:49

Ik heb een BMI van 29, en ben daar niet blij mee.

Volgens mij ben ik technisch gezien te zwaar, maar ik vind het helemaal prima. Altijd mijn lichaam wel mooi gevonden. Ik ben er verder niet mee bezig.

Mijn gewicht is een goed bewaard geheim, ook voor mezelf. Tot mijn 40e bleef ik moeiteloos ruim onder de 50 kilo, bmi 18-18,5. Toen ik bepaalde medicijnen ging gebruiken, ben in in een jaar van 46 naar 56 kilo gegaan. Sindsdien heb ik niet meer gewogen, maar dat is inmiddels jaren geleden en het is zeker niet minder geworden. Ik durf dus eigenlijk niet omdat ik bang ben dat het met een 6 begint. Bij een lengte van slechts 1,59 m ben je dan niet echt slank meer te noemen. Mensen die mij na jaren weer tegenkomen, zeggen vaak dat ik er goed uitzie of dat is eindelijk een normaal gewicht heb. Dat is dus geen compliment.
Tevreden over mijn gewicht ben ik nooit geweest, ook niet toen ik onder de 45 kilo zat. Het is wat het is en ik zou er eigenlijk neutraal naar moeten kijken. Er zijn belangrijker zaken in het leven.

Ik heb een BMI van 19,5 en daar en ik tevreden mee, 64 kilo bij 1,81. Ik heb een hele poos een BMI van 17-18 gehad (54 kilo bij 1,81 tot 60 kilo bij 1,81), dus wat ik nu heb is een stuk netter. Meer hoeft er ook niet bij van mij, ik ben rank gebouwd dus nu oogt het netjes in verhouding.

Ja, ik vond mezelf lang net een paar kilo te zwaar. Tijdens mijn zwangerschap kwam ik er 17 aan. Erna viel ik meer dan 20 af. Door huilbaby, stress, geen honger. De aanleiding is dus niet zo mooi. Maar ik zit nu wel op mijn streefgewicht! 

Ik heb een BMI van 23.6 en ben daar erg tevreden mee. Mijn gewicht is ook al ruim veertig jaar ongeveer hetzelfde dus geen klagen. 

Ik heb overgewicht, en er mag zeker zo’n 15 kg af (denk ik, wegen doe ik eigenlijk niet) voor een gezond gewicht. Maar toch ben ik tevreden! Ik weet mezelf leuk te kleden en zie er goed uit. Ik ben, op een auto-immuunziekte na, gezond en zo voel ik mij ook! Gelukkig met m’n vetties

Sassenach schreef op 14-04-2023 om 09:10:

Ja, ik ben superblij met mijn gewicht. Ik heb een BMI van 20,5 en ik vind dat ik een mooi figuur heb. Al sinds ca mijn 18e heb ik dit figuur/gewicht en zelfs de overgang heeft er geen invloed op gehad.

Wat heerlijk!

Hier mag er - al jaren - 10 kilo af. En daar streef ik ook naar, maar ik heb de focus nu vooral eerst op conditie en spieren opbouwen. Daarna zie ik wel. Ik eet heel gezond en ook niet eens teveel. Het gaat enkel mis bij koekjes enzo.

Geen idee wat mijn BMI is, maar ik ben tevreden met mijn gewicht; 56 kilo bij 1,63. Ik heb mijn hele leven flink ondergewicht gehad (tussen de 45 en 49 kilo) dus ben erg blij met mijn "vollere" lijf.

Nee, ik ben niet tevreden met mijn gewicht maar ben hier nu wel aan aan het werken met behulp  van Gecombineerde Leefstijl Interventie. 
Wie hier meer over wil weten dit overweegt of zelf ook al volgt kan meeschrijven op het GLI topic: 

https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/ervaring-met-gli

Het is er nog niet zo druk dus meeschrijvers zeker welkom.
Zo kunnen we elkaar ook extra motiveren en ervaringen delen.

Ik heb wel eens overgewicht gehad en ben toen afgevallen en sindsdien hou ik het goed in de gaten. Als ik een kilo of 2 aan was gekomen zorgde ik ervoor dat die er snel weer af gingen zodat ik nooit lang op dieet hoefde. Nu na de overgang gaat dat veel moeilijker. Het duurt nu langer voordat het er weer af is maar ik mag niet klagen vind ik.

Ik heb wel een te grote buikomvang terwijl mijn BMI goed is, dat vind ik wel jammer. Als ik afval zie je het eerst in mijn gezicht en hals  . Jammer hoor. Als ik door zou gaan met afvallen tot die buik weg is zie ik er in mijn gezicht niet meer uit.

ja. Ik weeg al sinds m’n 18e hetzelfde. Of ja, wel eens een paar kg zwaarder geweest, maar altijd wel weer terug naar de 65 kg. En dat past goed bij mijn lengte.

Nu wel! 😁 Denk ik…
Als ik nu op de weegschaal ga staan (net gedaan, speciaal voor dit topic) zal er echt niemand zeuren over te weinig kilo’s 🥳
Dat is wel fijn! 

Of ik ‘t mooi vind is een tweede, de spiegel fluistert namelijk iets totaal anders dan wat de weegschaal zegt 

Ik weet het dus niet, eigenlijk 
Terwijl ik net wel blij was
Verwarrend hoor, gewicht😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.