Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 30/3/23: Waar ben jij voor aan het sparen?

Wilgenkatje- schreef op 30-03-2023 om 10:59:

Andere badkamer. Is vanwege onze wat verminderende mobiliteit toe aan vernieuwing, aangezien de huidige douche boven het bad staat, zoals de vorige eigenaar dat had gerealiseerd. Zie wel enorm op tegen alle rotzooi!!
Verder niet zoveel te sparen, het is al 'later' en dat voelt soms apart. Want hoe lang duurt 'later'.

De badkamer verbouwing vond ik ook de ergste van alle verbouwingen die we ooit hebben laten doen.

Ik heb nooit voor iets specifieks gespaard, enkel voor een goeie buffer tijdens mijn ZZP-schap en achteraf zeer blij dit goed heeft uitgepakt.

Vorig jaar hypotheekvrij mijn huidige appartement kunnen kopen, badkamer/toilet/keuken meteen laten verbouwen, waardoor ik nu financieel zorgeloos kan wonen/leven nu ik helaas arbeidsongeschikt ben. 🙏

Tuinfluiter schreef op 30-03-2023 om 14:04:

[..]

De badkamer verbouwing vond ik ook de ergste van alle verbouwingen die we ooit hebben laten doen.

Afschuwelijk inderdaad, 3 weken in vreselijke zooi/kabaal/puin geleefd, maar het resultaat is geweldig. Heel wat traantjes gelaten op een gegeven moment, al kan ik er nu om lachen haha.

Elmo1972 schreef op 30-03-2023 om 10:01:

Mocht het echt goed gevuld zijn wil ik ooit nog een mooie cruise maken.

Dat zou ik ook wel willen. Alaska of zo maar man heeft ( nog  ) geen zin daarin.

Tuinfluiter schreef op 30-03-2023 om 14:04:

[..]

Nou daarom houdt het mij nog tegen..dat hoor ik nl van iedereen.

Dolfje schreef op 30-03-2023 om 17:20:

[..]

Dat zou ik ook wel willen. Alaska of zo maar man heeft ( nog ) geen zin daarin.

Hebben wij gedaan super mooie reis.

Kersje schreef op 30-03-2023 om 14:12:

[..]

Afschuwelijk inderdaad, 3 weken in vreselijke zooi/kabaal/puin geleefd, maar het resultaat is geweldig. Heel wat traantjes gelaten op een gegeven moment, al kan ik er nu om lachen haha.

Bij ons is het 29 jaar geleden gebeurt maar ik weet het nog steeds. In mijn nieuwe huis zit al een mooie badkamer er komt wel een nieuwe keuken in maar dan zit ik in een vakantie huisje.

ik spaar elke maand een lekker bedrag op mijn spaarrekening en daar kan ik alles van doen. Dit jaar nieuwe dakpannen op het dak. Eigenlijk wil ik dan nog iemand bij het huis langs hebben om te kijken of het ook opnieuw gevoegd moet worden. 
Dan is mijn hele huis en tuin klaar en zijn er daar eerst geen wensen meer. 

Wat ik wel fijn zou vinden is dat ik met een jaar of 7 een dag minder kan gaan werken. 

Een verbouwing en grote klussen laten doen is nooit fijn. Mijn man was ook iemand die daar erg tegenop zag en altijd alles maar uit bleef stellen. Na zijn dood heb ik op 1,5 jaar tijd heel veel laten doen. Ja dat was even een ellende maar nu zit ik er mooi bij. Ik denk vaak van jij had jaren voor je dood ook van deze badkamer kunnen genieten en de rest.

Nou ik durf het al bijna niet meer maar ik spaar voor de badkamer. Dat lukt niet echt als achtereenvolgens de nespressomachine, de keukenmachine en de steelstofzuiger de geest geven, de gemeentebelastingen betaald moeten worden en het eigen risico zorgverzekering. Niks gespaard, dus. Volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen 

ToetieToover schreef op 30-03-2023 om 18:47:

Nou ik durf het al bijna niet meer maar ik spaar voor de badkamer. Dat lukt niet echt als achtereenvolgens de nespressomachine, de keukenmachine en de steelstofzuiger de geest geven, de gemeentebelastingen betaald moeten worden en het eigen risico zorgverzekering. Niks gespaard, dus. Volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen

Hahaha, dat zijn tegenvallers ja 😅

Mij hebben de prijzen voor mijn badkamerverbouwing ook echt doen verbazen, niet zozeer de materialen, maar het totaalplaatje incl werkuren. Snap helemaal dat mensen zich anno 2023 daarin vergissen qua kosten als men het totaal moet uitbesteden, losstaand van de beschikbare vaklui nog……

Man en ik hebben net onze nieuwe aut"skunnen halen, en de zonnepanelen  die we krijgen zijn ook betaald...
Maar over4 jaar komt een levensverzekering vrij,en die willen wedan samen met spaargeld inzetten voor een apartement 2 uur hier vandaan in de bergen.... vooral voor kinderen...

Ik wil nog airco in mijn huis. 

Ik wil nog airco in mijn huis. 

@Auditor: twee airco's vind ik wat overdreven 🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.