Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 30/3/23: Waar ben jij voor aan het sparen?

Andere badkamer. Is vanwege onze wat verminderende mobiliteit toe aan vernieuwing, aangezien de huidige douche boven het bad staat, zoals de vorige eigenaar dat had gerealiseerd. Zie wel enorm op tegen alle rotzooi!! 
Verder niet zoveel te sparen, het is al 'later' en dat voelt soms apart. Want hoe lang duurt 'later'. 

Kunnen we nu al wel doen maar ik zie op tegen de zooi.

Nou, vreselijk he! Ik zou het liefst vertrekken vanaf het moment dat ze gaan breken en terugkeren als alles klaar is.  Liefst inclusief verwijderen van het neergedaalde stof in alle vertrekken  

Maar ik spaar natuurlijk ook voor de toekomst van mijn kinderen (zodat zij een studie kunnen bekostigen en/of een huis kunnen kopen).

Ah ja, dat zijn heel waardevolle spaardoelen. Het voelt heerlijk dat we die fase ruimschoots voorbij zijn, kinderen hebben een bestaan kunnen opbouwen met partner, huis & werk. 

Blijft over datgene waarbij sparen weinig helpt: de enorme uitdagingen waarvoor de volgende generaties komen te staan. 

Het is nooit af en er is altijd wat, zing ik met Brigitte Kaandorp.

Wij sparen niet voor een speciaal doel. Ook niet heel bewust eigenlijk. We leven redelijk zuinig en soms denken we dat er toch wel veel geld op de betaalrekening staat en dan sluizen we weer door naar de spaarrekening. Ondertussen staat daar ruim een jaarinkomen op, dus een flinke buffer. Wij huren dus hoeven niet te sparen voor onderhoud. Oudste gaat volgend jaar studeren en jongste zal dat waarschijnlijk over 2 of 3 jaar gaan doen. Dus dat zal er wel een gat in slaan. Maar het is fijn dat we hen dan zonder studieschuld door de studie kunnen helpen.

Ik denk ook wel eens als ik de krant lees, ik hoop niet dat de banken omvallen met mijn spaargeld erin, voordat ik eraan toe kom het onderhoud van het huis eens daadwerkelijk uit te voeren..

Wij sparen voor nieuwe ramen. Of eigenlijk hebben we daar al wel genoeg voor. Maar ik zie op tegen de rotzooi en het gedoe. Heb een hekel aan werklui in mijn huis. 

Vorig jaar een pelletkachel gekocht, dat is een goede investering gebleken. Dus toch ook maar eens offertes voor die ramen opvragen. 

Verder zijn er nog genoeg zaken in en om het huis waar we iets mee moeten op termijn. 

Rijbewijs/auto/scooter, en een eigen huisje.  

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-03-2023 om 11:54

Keuken, daar heb ik inmiddels genoeg voor gespaard, maar ik hik nog erg tegen het gedoe (en de lange levertijden) aan.

Potje om eerder met pensioen te kunnen. Ik ben nu 50 en zou het heerlijk vinden als ik over een jaar of 5 kan stoppen met werken. Met de huidige inflatie blijft er helaas weinig over om hier voor te sparen.

nergens meer voor. In onze jongere jaren hebben we veel gespaard,  we hebben in de afgelopen 7 jaar voor ruim 150.000 eu aan ons huis laten verbouwen.  Er zou beneden nog wat kunnen gebeuren maar ik heb daar momenteel geen zin in. 
Mijn eega is ongeveer 6 jaar geleden minder gaan werken,  28 uur. Ik werk nog maar 12 uur( ziek geworden). We hebben de financiële mogelijkheden om te stoppen met werken maar we vinden ons werk prettig.  Maar de wetenschap dat het kan is fijn. Wanneer de kinderen klaar zijn met studie zouden we maandelijks nog meer geld overhouden.  We kunnen  ze helpen Wanneer ze een woning willen kopen. 

sinds alles zo f#cking duur is geworden kan ik nergens meer voor sparen 
Hoog tijd om de zorg te verlaten

Auwereel schreef op 30-03-2023 om 11:21:

Ik denk ook wel eens als ik de krant lees, ik hoop niet dat de banken omvallen met mijn spaargeld erin, voordat ik eraan toe kom het onderhoud van het huis eens daadwerkelijk uit te voeren..

Je kan alles boven het gegarandeerde bedrag beleggen. Beleggingen vallen niet onder de boedel  van de bank en staan ook bij faillissement veilig.

stokstaart schreef op 30-03-2023 om 12:38:

sinds alles zo f#cking duur is geworden kan ik nergens meer voor sparen
Hoog tijd om de zorg te verlaten

Elektromechanica gaat over elektriciteit, mechanica, automatisering, hernieuwbare energie, vormgeving, materialen, ontwerp en machines. De opleiding bachelor in de elektromechanica is de breedste technologie-opleiding in het hoger onderwijs. Bachelors in de elektromechanica zijn zeer gegeerd op de arbeidsmarkt.

Wanneer je de energie en zin kan opbrengen, zeer veel gevraagd werk binnen deze branche. Net als software ontwikkelaars binnen de elektrische automatisering.

Op lange termijn om eerder te kunnen stoppen met “verplicht” werken. 

ik heb verschillende potjes voor vakanties, leuke dingen en gewoon random. 
momenteel spaar ik voor een opleiding die ik graag wil doen maar betwijfel of het gaat lukken 

MidasWolf schreef op 30-03-2023 om 12:41:

[..]

Je kan alles boven het gegarandeerde bedrag beleggen. Beleggingen vallen niet onder de boedel van de bank en staan ook bij faillissement veilig.

Een tweede bankrekening bij een andere bank is ook handig. Je kunt dan altijd bij een deel van je geld en is ook handig als er een storing bij de bank is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.