Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 27/12/22: Wat doe jij om te ontspannen?

In ons moderne leven zijn we als mens geneigd om maar door te gaan en door te gaan. Met stress en soms zelfs burn-out tot gevolg. Wat doe jij aan ontspanning om te zorgen dat jouw stresslevel niet te hoog oploopt?

Lezen. En handwerken,  vooral borduren vind ik leuk

Bakblik schreef op 27-12-2022 om 15:40:

[..]

Boodschappen doen als in: levensmiddelen, schoonmaakmiddelen enzo halen in de supermarkt? Dat vind ik echt knap dat je daar ontspanning in vindt. Ik vind het geen mega onaangename klus dat ik er stress van krijg maar ik wordt er niet Zennnnn van zeg maar. Zeker niet nu er toch een beetje op de prijzen gelet moet worden.

Wat niet inhoudt dat ik jou je Zennnn moment niet fijn of zo hoor.

Ja, dat dus 😆. Vind ik echt lekker en ontspannen (en natuurlijk fff los van de huidige prijzen).

Oh en legpuzzels leggen. Al frustreert me dat ook wel eens haha.

Puzzels leggen van 1000 stukjes,  cryptogrammen,  logische puzzels of fillipines maken. Daarnaast lezen en series kijken.

Bij mooi weer wandelen of buiten in mijn tuintje neerploffen in een lekkere stoel met de ogen dicht.

Bij binnenzit weer gamen, serie/film kijken, uitgebreid koken of op de bank ploffen met een goed boek en podcast luisteren. 

Ik wandel heel vaak naar de rivier, in de zomer ga ik daar vaak met een broodje van de bakker en een smoothie zitten. Heerlijk, van die Rijnreisjesboten en mensen kijken met de zon in mijn gezicht. Hetzelfde met een wandeling door de wijk, allemaal oude herenhuizen hier met binnentuinen die voor iedereen toegankelijk zijn. Ik kom dan helemaal blij en opgeladen thuis. 
Verder, douchen, katten knuffelen, mediteren, ‘s avonds laat naar de sterren kijken op het dakterras, muziek luisteren en dansen op feestjes. 

Wandelen, lezen, schrijven, tekenen, golfen
Alleen heb ik moeite een golfmaatje te vinden dus dan doe  je dat niet zo gauw. 

Femke09 schreef op 27-12-2022 om 20:29:

Wandelen, lezen, schrijven, tekenen, golfen
Alleen heb ik moeite een toemaatje te vinden dus dan doe je dat niet zo gauw.

Wat is een toemaatje?

Broodjebrie schreef op 27-12-2022 om 20:35:

[..]

Wat is een toemaatje?

oh... tikfoutje

Golfmaatje

Femke09 schreef op 27-12-2022 om 20:50:

[..]

oh... tikfoutje

Golfmaatje

Ooh haha.

Ik heb al gereageerd maar ik was het belangrijkste vergeten: een rugmassage!

Op stenen tekenen met koptelefoonen nederlandse serie aan. 
In de tuin rommelen of in mijn ligstoel lezen als t mooi weer is.
En  soms… lekker muziek aan en poetsen. Niet zo zeer omdat dat ontspannend is  maar erna wordt ik heerlijk ontspannen van opgeruimd schoon huis.

Nu ik de tijd ervoor heb, lekker bakken, koekjes, groentetaart of cake. Gelukkig heb (neem?) ik daar buiten de vakanties niet veel tijd voor, want anders zou ik dichtgroeien!

Sauna
vroeg naar bed en dan lekker lang lezen
Yin yoga of deelnemen aan een vrouwencirkel
Creatief bezig zijn
Of juist intellectueel door nieuwe dingen te leren dmv een cursus of studie

Klussen in huis met een podcast op

Ik voel me pas ontspannen als iedereen slaapt en dus niemand meer iets van me hoeft. Dan een crime of detective serie op tv. Heerlijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.