Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 27/12/22: Wat doe jij om te ontspannen?

In ons moderne leven zijn we als mens geneigd om maar door te gaan en door te gaan. Met stress en soms zelfs burn-out tot gevolg. Wat doe jij aan ontspanning om te zorgen dat jouw stresslevel niet te hoog oploopt?

Om echt te ontspannen kijk ik het liefste een Netflix serie. Een lekkere lange die altijd klaar staat en niet te moeilijk zoals Gilmore girls of Downton Abbey. Heerlijk, even wegzakken in een andere wereld.
Andere ontspannende dingen vind ik puzzelen, breien, naaien, een sudoku puzzeltje. Knuffelen met mn vriend vind ik ook erg ontspannend trouwens. Heb jaren geen relatie gehad en merk nu dat ik van aanrakingen echt kan opladen.

Evaluna schreef op 27-12-2022 om 12:24:

Om echt te ontspannen kijk ik het liefste een Netflix serie. Een lekkere lange die altijd klaar staat en niet te moeilijk zoals Gilmore girls of Downton Abbey. Heerlijk, even wegzakken in een andere wereld.
Andere ontspannende dingen vind ik puzzelen, breien, naaien, een sudoku puzzeltje. Knuffelen met mn vriend vind ik ook erg ontspannend trouwens. Heb jaren geen relatie gehad en merk nu dat ik van aanrakingen echt kan opladen.

Owja Downton Abbey.... . Ik heb ze allemaal meerdere keren bekeken en de films ook gezien. Heerlijke t.v.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-12-2022 om 13:53

Liefst ga ik naar buiten: hardlopen en lange wandelingen in de natuur. Dat laatste doe ik eigenlijk elk weekend, en regelmatig gecombineerd met een trein weekendvrij 1e klas abonnement, zodat ik ook naar andere mooie plekken in Nederland kan.

Binnen (en tijdens die treinrit in de stiltecoupe): lezen, lezen, lezen.

wandelen, yoga, zwemmen, naar de film gaan, lezen.
Muziek luisteren, uit eten  

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

27-12-2022 om 14:30

Wandelen of sauna inderdaad.
Of scrollen op marktplaats... (bijv met zoekterk 'gratis'). Niet om iets te kopen, maar gewoon kijken wat mensen allemaal te koop aanbieden. Ultieme ontspanning.

Zit me rot te denken en er blijkt een groot gebrek te zijn aan dingen die me echt ontspannen. Ik heb met redelijk veel concentratie naar André Rieu zitten kijken gisteren en het viel me op dat die mensen zo zelfvergeten daar het concert zaten te beleven, helemaal gelukkig maar dat heb ik zelf nooit. Uiteraard is het live aanwezig zijn iets heel anders dan het zitten bekijken vanaf een scherm. En ik vind een boswandeling heel bijzonder  maar altijd is er iets. Ik heb pijn in mijn knieën of ik heb het warm of koud of ben moe en het is eerder een zelfopdracht dan ontspanning.

Mijn GTST antwoord was natuurlijk ook maar een voorbeeldje. Ik ontspan ook van een lekkere wandeling e.d. maar als ik echt moe ben helpt (behalve slapen) niks beter dan hersenloos bankhangen voor de buis.

Sauna, zwemmen, douchen.( Ik ontspan bij water.)

Chocolade eten.

Tijdschriften doorbladeren.

Kat knuffelen of mee spelen.

Lezen, tv of  serie kijken, cryptogrammen maken, koffie/lunch/thee/borrel met vriendin, snoeien, en... ja echt... boodschappen doen

bieb1963 schreef op 27-12-2022 om 15:32:

Lezen, tv of serie kijken, cryptogrammen maken, koffie/lunch/thee/borrel met vriendin, snoeien, en... ja echt... boodschappen doen

Boodschappen doen als in: levensmiddelen, schoonmaakmiddelen enzo halen in de supermarkt?  Dat vind ik echt knap dat je daar ontspanning in vindt.  Ik vind het geen mega onaangename klus dat ik er stress van krijg maar ik wordt er niet Zennnnn van zeg maar. Zeker niet nu er toch een beetje op de prijzen gelet moet worden. 

Wat niet inhoudt dat ik jou je Zennnn moment niet fijn of zo hoor.

Wandelen, paardrijden, voorheen ook meditatie, maar daar ben ik in de coronatijd mee gestopt. Ik zou het weer op moeten pakken... Verder een leuk programma of serie kijken of forummen.

Wandelen, puzzelen (zowel legpuzzels als puzzelboekjes) en kleuren.

Ultieme ontspanning is een dagje sauna. Voor het meer dagdagelijkse is het wandelen met de honden, sporten/boksende bakken

Forummen ja! Hoe kan ik dat nou vergeten..

Naar mijn cavia's kijken als ze een dol momentje hebben is ook lekker ontspannend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.