Huiskamer
Poekewiki
18-10-2022 om 09:57
Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt
Ik heb het erg bij het ontbijt : iemand die zijn mes in de boter steekt in plaats van te smeren (en ik eet zelf niet eens boter) of het randje van het beschermlaagje van de nutella wat er nog half aan hangt. Ik word er echt super kriebelig van en dan moet ik het ook weer rechtsmeren in het geval van de boter of er af halen in het geval van die randjes.
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dan zo kan fixeren op een nutteloos detail, maar het stoort me op zo'n moment dan mateloos. Zal ook wel beetje te maken hebben met het feit dat ik nog moe ben of zo, want de rest van de dag heb ik eigenlijk niet zo'n onbenullige ergernisjes. Ik val er ook niemand mee lastig, want er is uiteraard geen wet die zegt dat je boter niet mag insteken of dat je etiketjes volledig moet aftrekken.
Herkennen jullie het wel ? En heb je ook zoiets ?
Apiejapie
18-10-2022 om 15:48
Mensen die de wc klep niet dichtdoen. Zo ontzettend ranzig vind ik dat. Op Funda staan heel veel huizen met de klep van de wc open. Gatver de gatver
Kersje
18-10-2022 om 15:48
Auwereel schreef op 18-10-2022 om 15:45:
[..]
Zeikstem en pampers lijken me prima bij elkaar passen, gezien het product.
Kan het nog wel vreselijk irritant zijn 😬
Kersje
18-10-2022 om 15:52
oh, en TO’ers die helemaal ten einde raad een topic komen openen voor advies, maar nooit meer terugkomen met een reactie. Ik weet heus wel dat dit geheel vrijblijvend is, maar toch kan ik me er zeer regelmatig aan storen 😇
yette
18-10-2022 om 15:56
Zeefietser schreef op 18-10-2022 om 15:10:
[..]
Deze ja, de kast op mijn slaapkamer moet echt dicht. Als de deur open is kan ik niet eens goed slapen.
Dit heb ik ook. Geen idee waarom. Ik geloof al 45 jaar niet meer in monsters en zo
Verder krijg ik acuut een pesthumeur van kerstmuziek èn krijg ik jeuk van slijmerig hulpverleners-jargon:
'Waar erger jij je buitenproportioneel aan, Yette?'
'Nou, kerstmuziek bijvoorbeeld. Ik raak al geïrriteerd nu ik eraan moet denken.'
'Dankjewel dat je dit wilde delen, Yette!'
Beterlaat2021!
18-10-2022 om 16:01
Mensen die vertellen dat ze nu 'echt zichzelf' kunnen zijn.
En mensen die 'het een plaatsje kunnen geven'.
Dat soort uitdrukkingen.
Herfstappeltaart
18-10-2022 om 16:09
Beterlaat2021! schreef op 18-10-2022 om 16:01:
Dat soort uitdrukkingen.
In hun kracht staan
PerfumedAlpaca84
18-10-2022 om 16:11
Auwereel schreef op 18-10-2022 om 15:42:
Ik hou ook niet van openstaande kastjes. Sta ik graag op om 'm weer dicht te doen. Maar waar ik me echt aan erger is zooi op "mijn" krukje. Ik ben niet al te lang, en doordat een paar afvoerbuizen hoger bleken te zitten dan gepland, is mijn keuken hoger dan eerst in de planning stond. Dus als ik iets van de 2e plank van onderen of hogere plank moet hebben, heb ik een krukje nodig. Dus als iemand iets op dat krukje heeft gelegd, zodat ik eerst mijn krukje leeg moet maken voordat ik 'm gebruiken kan, word ik erg kriegel.
Ooh dit doet me eraan denken wat mijn vriend deed (!) en wat ik heel stom vond. Onze keuken is ook hoog, en daarom staan er dingen voor mij net boven ooghoogte. Bijvoorbeeld mijn theedoos. Dat ding gebruik ik meerdere keren per dag en ik weet welke thee in welk vakje dit dus ik laat de doos op zijn hoge plank staan, doe hem open en pak zo mijn thee er uit. Mijn vriend is groter dan ik en kan op die doos kijken en zette er vaak dingen op. Die er dus af pleurden als ik thee pakte, want ik zag die dingen niet. Daar ben ik een paar keer om ontploft, en nu doet hij dat helemaal niet meer gelukkig.
Dolfje
18-10-2022 om 16:24
Schemerlampje schreef op 18-10-2022 om 11:09:
[..]
Maar na gebruik van de w.c. kan de deur toch wel dicht? Ik erger me ook aan openstaande deuren, lades etc.
Ik ook, mijn man heeft daar een handje van. Bij zijn ouders staan ook altijd kastdeuren open en hangen lades er half uit. Ik vraag me soms af waarom we überhaupt deuren hebben hier.
Bakblik
18-10-2022 om 16:26
Beterlaat2021! schreef op 18-10-2022 om 16:01:
Dat soort uitdrukkingen.
Verkleinwoorden als het echt niet nodig is, o gruwel.
Iedere week als ik zo'n naar de psz bracht zo'n moeder.
Kom maar hier Pietje dan doet mama je jasje uit, goed zo hang je tasje maar aan het haakje. Waar is je mutsje dat moet nog in je tasje. Kom maar dan kan je op je stoeltje gaan zitten. Mama zal je bakje met je koekje en je drinken in het mandje zetten. Praat normaal met dat kind! Die denkt straks dat al die verkleinwoorden normaal zijn dan hebben we nog zo'n irritant type rondlopen.
Dolfje
18-10-2022 om 16:31
Die zoete zeikstem van pampers hoor je wel in meer reclames. Heel heel irritant.
Dolfje
18-10-2022 om 16:32
Waar ik in de supermarkt niet tegen kan is als degene voor me klaar is met de boodschappen op de band leggen er geen balkje tussen legt. Vaak kan je vanaf het uiteinde van de band niet bij die balkjes ( vooral bij de Lidl is dat) .
yette
18-10-2022 om 16:34
Oh ja. Afgesneden kaaskorstjes in de kaasdoos.
Die pedaalemmer staat vlak achter je!!!
Beerlover
18-10-2022 om 16:46
mensen die hun mes aflikken en dan ook nog heel traag uit hun mond laten gaan. Je vork komt ook in contact met je mond en speeksel, maar je mes hoort niet imho, vind ik zo goor!!
Marquise
18-10-2022 om 17:09
Herfstappeltaart schreef op 18-10-2022 om 16:09:
[..]
In hun kracht staan
"Je moet het kind in jezelf toestaan te helen."
Meestal worden dit soort teksten ook uitgekraamd met zo'n hele zoete stem.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.