Huiskamer
Poekewiki
18-10-2022 om 09:57
Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt
Ik heb het erg bij het ontbijt : iemand die zijn mes in de boter steekt in plaats van te smeren (en ik eet zelf niet eens boter) of het randje van het beschermlaagje van de nutella wat er nog half aan hangt. Ik word er echt super kriebelig van en dan moet ik het ook weer rechtsmeren in het geval van de boter of er af halen in het geval van die randjes.
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dan zo kan fixeren op een nutteloos detail, maar het stoort me op zo'n moment dan mateloos. Zal ook wel beetje te maken hebben met het feit dat ik nog moe ben of zo, want de rest van de dag heb ik eigenlijk niet zo'n onbenullige ergernisjes. Ik val er ook niemand mee lastig, want er is uiteraard geen wet die zegt dat je boter niet mag insteken of dat je etiketjes volledig moet aftrekken.
Herkennen jullie het wel ? En heb je ook zoiets ?
Peaches
18-10-2022 om 13:44
Poekewiki schreef op 18-10-2022 om 13:35:ik denk dat veel niet uit luiheid gebeurt, maar gewoon uit oprecht niet opmerken of niet belangrijk vinden
Dat denk ik ook, en ik interpreteer dat dan als mij niet belangrijk vinden. Want ik heb toch 30x gevraagd of die schoenen in het rek kunnen.
Het zit stiekem best diep
afrodite05
18-10-2022 om 13:47
Moxxie schreef op 18-10-2022 om 11:57:
Een nieuw pak beschuit openmaken en zien dat de bovenste toch gebroken is. In de supermarkt inspecteer ik eerst wat de 'beste' rol is, niet helemaal vooraan en niet achteraan uit het schap en geen kreukje of deukje in de verpakking. Die wordt dan uiterst voorzichtig naar huis vervoerd en als ik de volgende ochtend dan toch een gebroken beschuit heb ben ik er helemaal klaar mee. Het liefst mieter ik dan het hele pak in de vuilnisbak.
Misschien is het al genoemd, ik heb nog niet alles gelezen, maar ken je dat stukje uit een show van Ronald Goedemondt die zijn ergernis over beschuit benoemt? Iets anders, maar moest eraan denken. "Hoerenbeschuit" roept hij dan. Kan het filmpje even niet zoeken, anders had ik het linkje hier geplakt.
Poekewiki
18-10-2022 om 13:49
Mischa83 schreef op 18-10-2022 om 13:40:
Hahaha wat een geweldig topic! Vooral de ergenis over gebroken beschuit😂.
Die van slome mensen herken ik ook. Die dan traag lopen en alle bewegingen traag doen. Ik heb een collega die praat zelfs traag, ik moet echt m'n best doen om te blijven luisteren!
Mijn dochter belde me laatst en klonk heel raar - ik dacht dat er een medisch probleem was. Omdat ze meestal ratelt en dat ben ik gewend. Nu had ze alweer op school te horen gekregen dat ze te snel praat en bij de bijbaan konden de klanten haar ook niet goed verstaan, dus ze ging er nu op letten. Klonk voor geen meter trouwens. Leek wel een plaat die op verkeerd toerental werd afgespeeld
IngridT
18-10-2022 om 13:51
Zonnebrand staat hier op een plankje in de bijkeuken. ALs
man het gebruikt laat ie ALTIJD t flesje staan op het aanrechtblad recht onder dat plankje. En ALTIJD met de dop open. Hij hoeft er echt geen stap extra voor te lopen om het gewoon terug te zetten op z’n plek….
Ik sla s morgens altijd t bed open. En doe dat heel strakjes en netjes….want ik gebruik t voeteneinde van onze ( redelijk hoge) box spring vaak om de was te vouwen. Rare gewoonte msch, maar goed.
Als man de laatste is die uit bed komt sta ik dus standaard met m’n armen vol schone was naast dat mega slordig opengeslagen bed, waar ik dus niets op kan vouwen. De tandenknarsende ergernis die ik dan voel staat in geen verhouding tot t ‘probleem’ . ( en ja, ik heb m’n man uitgelegd waarom ik t bed netjes openvouw, en nee, dat helpt niks)
Poekewiki
18-10-2022 om 13:53
Net het hoerenbeschuit stukje opgezocht ... ja heel toepasselijk. (Ik weet ook niet hoe je linkjes hier deelt)
Mischa83
18-10-2022 om 13:59
Net de keuken opgeruimd en ik kwam op de volgende ergenissen;
Keukenrol waar een vel niet goed vanaf gescheurd is, dus dat er nog zo'n sliertje van het vorige vel aan hangt.
Een stapeltje kommetjes van verschillende formaten willekeurig opgestapeld, dus niet op volgorde van grootte 😱
Leslie_Knope
18-10-2022 om 14:03
Poekewiki schreef op 18-10-2022 om 13:38:
[..]
Maar als je dan aan de andere kant van de tafel zit liggen ze toch weer op hun kop ?
Ik moet wel ook telkens mijn treintjes van Ticket to Ride mooi op een rijtje hebben, dat dan weer wel.
Dan heb ik het niet duidelijk uitgelegd. De hoekige kant moet op tafel liggen en de 'mooie afgeronde' kant naar boven.
Marquise
18-10-2022 om 14:06
Ah ja, ik krijg ook de kriebels van heel veel make-up reels/tiktoks/filmpjes. Staan ze naar iets te wijzen en te gebaren waar vaak een stukje tekst (in de buurt) komt en eindigen met hun handen onder hun kin poserend. Het is nog erger als ze zoveel highlighter hebben gebruikt dat hun gezicht glibberig nat lijkt.
Geen idee waarom maar het geeft me een onaangename jeuk.
Moxxie
18-10-2022 om 14:11
afrodite05 schreef op 18-10-2022 om 13:47:
[..]
Misschien is het al genoemd, ik heb nog niet alles gelezen, maar ken je dat stukje uit een show van Ronald Goedemondt die zijn ergernis over beschuit benoemt? Iets anders, maar moest eraan denken. "Hoerenbeschuit" roept hij dan. Kan het filmpje even niet zoeken, anders had ik het linkje hier geplakt.
Kende ik nog niet, maar hij heeft wel gewoon gelijk.
Poekewiki
18-10-2022 om 14:15
Leslie_Knope schreef op 18-10-2022 om 14:03:
[..]
Dan heb ik het niet duidelijk uitgelegd. De hoekige kant moet op tafel liggen en de 'mooie afgeronde' kant naar boven.
Nu snap ik hem.
Zeefietser
18-10-2022 om 15:10
Sassenach schreef op 18-10-2022 om 12:46:
[..]
Ik bedoelde ook naderhand de deur dichtdoen. Hij staat hier regelmatig open en dan moet ik hem eerst dichtdoen voor ik in de schoenenkast kan. En dat vind ik dus superirritant.
En kasten open laten staan vind ik ook maar niks, er zit niet voor niks een deur in die kast….
Deze ja, de kast op mijn slaapkamer moet echt dicht. Als de deur open is kan ik niet eens goed slapen.
TjunyS
18-10-2022 om 15:12
Daddy_gijs schreef op 18-10-2022 om 10:45:
Ik kan er niet tegen als er geld of een portemonnee op tafel ligt of op een kastje. Muntjes is al erg, maar op één of andere manier is briefgeld nóg erger.
Kan iemand dat even opbergen?! 🙃
Alles wat hier los ligt gaat in een spaarpot. Dan koop ik er af en toe een bosje bloemen of iets lekkers van
Auwereel
18-10-2022 om 15:42
Ik hou ook niet van openstaande kastjes. Sta ik graag op om 'm weer dicht te doen. Maar waar ik me echt aan erger is zooi op "mijn" krukje. Ik ben niet al te lang, en doordat een paar afvoerbuizen hoger bleken te zitten dan gepland, is mijn keuken hoger dan eerst in de planning stond. Dus als ik iets van de 2e plank van onderen of hogere plank moet hebben, heb ik een krukje nodig. Dus als iemand iets op dat krukje heeft gelegd, zodat ik eerst mijn krukje leeg moet maken voordat ik 'm gebruiken kan, word ik erg kriegel.
Kersje
18-10-2022 om 15:43
Marquise schreef op 18-10-2022 om 12:10:
Naast de lijmresten van stickers:
- Kalk op of in sanitair. En vooral dat ik bereid ben tot bloedens toe door te gaan om het weg te krijgen, denk ik dat er bij mij intern iets niet helemaal lekker gaat.
- Van die hele zoete, 'zen' stemmen met een bepaalde intonatie. Heel moeilijk uit te leggen, een aantal vrouwen in de Keep Sweet documentaire spraken zo.
- Mensen die online slecht lezen en/of vooral hun mening blijven spuien. Iemand vraagt om een recept met prei omdat ze die nog heeft liggen en pas na 86 comments is er eindelijk een recept met prei. Daarvoor en daarna krijg je vooral dat prei walgelijk is, prei juist heel lekker is, iets over luxe problemen en als er één echt zin in heeft, is het de schuld van Rutte, de 'roverheid' of de Rabobank.
Het gaat allemaal helemaal nergens over verder.
Die vreselijk zoetsappige zeikstem van de Pamper-reclame 🤬🤬🤮
Auwereel
18-10-2022 om 15:45
Kersje schreef op 18-10-2022 om 15:43:
[..]
Die vreselijk zoetsappige zeikstem van de Pamper-reclame 🤬🤬🤮
Zeikstem en pampers lijken me prima bij elkaar passen, gezien het product.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.