Huiskamer
Poekewiki
18-10-2022 om 09:57
Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt
Ik heb het erg bij het ontbijt : iemand die zijn mes in de boter steekt in plaats van te smeren (en ik eet zelf niet eens boter) of het randje van het beschermlaagje van de nutella wat er nog half aan hangt. Ik word er echt super kriebelig van en dan moet ik het ook weer rechtsmeren in het geval van de boter of er af halen in het geval van die randjes.
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dan zo kan fixeren op een nutteloos detail, maar het stoort me op zo'n moment dan mateloos. Zal ook wel beetje te maken hebben met het feit dat ik nog moe ben of zo, want de rest van de dag heb ik eigenlijk niet zo'n onbenullige ergernisjes. Ik val er ook niemand mee lastig, want er is uiteraard geen wet die zegt dat je boter niet mag insteken of dat je etiketjes volledig moet aftrekken.
Herkennen jullie het wel ? En heb je ook zoiets ?
Poekewiki
18-10-2022 om 12:29
oh en duufje: ja ik kan bevestigen: ik ben sloom en ik heb een dekentje voor op de bank (er is een link) hahaha - verder ben ik over het algemeen ook best wel een leuk mens hoor
Leslie_Knope
18-10-2022 om 12:36
Sloomheid is voor mij ook een dingetje inderdaad. Het poppetje in Animal Crossing kan ook heel langzaam lopen en mijn dochter doet dat regelmatig expres om mij te irriteren. Zitten ze me weer allemaal afwachtend aan te kijken.
Waar ik ook niet tegen kan is als kaartjes van bordspellen op de kop liggen. De meeste kaartjes/fiches (van dat dikke karton) hebben een hoekige en een afgeronde kant. Die afgeronde kant MOET naar boven liggen!! Ze vinden het hier hilarisch om er zo nu en dan eentje om te draaien en mij meteen in actie te zien komen.
Herfstappeltaart
18-10-2022 om 12:41
Moxxie schreef op 18-10-2022 om 11:57:
Een nieuw pak beschuit openmaken en zien dat de bovenste toch gebroken is. In de supermarkt inspecteer ik eerst wat de 'beste' rol is, niet helemaal vooraan en niet achteraan uit het schap en geen kreukje of deukje in de verpakking. Die wordt dan uiterst voorzichtig naar huis vervoerd en als ik de volgende ochtend dan toch een gebroken beschuit heb ben ik er helemaal klaar mee. Het liefst mieter ik dan het hele pak in de vuilnisbak.
Hahahahaaaaaa
Herfstappeltaart
18-10-2022 om 12:45
Over sloom: mijn man noemt mij een stuiterbal omdat ik alles altijd DIRECT wil.
Sassenach
18-10-2022 om 12:46
Martje80 schreef op 18-10-2022 om 11:14:
Ik heb dat juist onverklaarbaar de andere kant op. Ik wil altijd de deur open van de wc, anders voel ik me opgesloten.
In het openbaar doe ik de deur dus wel dicht, maar niet van harte.
Naderhand doe ik wel de deur dicht, maar dat is alleen omdat de deur in de tocht gaat klepperen.
Ik bedoelde ook naderhand de deur dichtdoen. Hij staat hier regelmatig open en dan moet ik hem eerst dichtdoen voor ik in de schoenenkast kan. En dat vind ik dus superirritant.
En kasten open laten staan vind ik ook maar niks, er zit niet voor niks een deur in die kast….
Sassenach
18-10-2022 om 12:50
Herfstappeltaart schreef op 18-10-2022 om 11:35:
[..]
Voorbeeldje: man heeft brood gepakt om te eten, zak waarmee het in de vriezer lag is nu leeg, op 1 kapje na. Zak en kapje blijven op het aanrecht liggen inclusief kruimels. Echt dat stoort me enorm. Doe dan gewoon het kapje in de groene bak, schud de zak uit en doe hem bij het plasticafval. Zo blijft het steeds een rotzooi, ruim het gewoon op!
Ja inderdaad, dat is totaal geen moeite om even te doen. Maar als je steeds die zooi laat liggen heb je op een gegeven moment een berg aan rotzooi. En dan is het veel meer werk om op te ruimen.
Peaches
18-10-2022 om 12:51
Oh! Schoenen niet in het rek zetten, maar ernaast. Terwijl er nog zat plek is in het rek. Gewoon pure luiheid. Gek word ik daarvan
Mevrouw75
18-10-2022 om 12:53
Wat wordt er veel onder luiheid geschaard zeg. Ik krijg helemaal rode vlekken van de ergernis
Herfstappeltaart
18-10-2022 om 13:19
Wèl leuk om te lezen dat de ergernissen bij anderen ook allemaal voorkomen.
Yumi
18-10-2022 om 13:19
De wc doortrekken als de deksel niet naar beneden is vind ik echt goor! Mijn wc staat ook nog eens in de badkamer, waardoor ik al de kriebels krijg als er iemand naar de wc gaat
Poekewiki
18-10-2022 om 13:32
Misschien geen luiheid, maar een vorm van laksheid ? Nonchalance.
En de vraag is ook: zijn onze verwachtingen wel allemaal redelijk - wanneer wordt iets een beetje neurotisch en wat mag je wel nog van iemand redelijkerwijs verwachten.
Zo vind het ik schoenen in een rekje zetten een gewone afspraak die je met elkaar kan maken. Maar andere dingen zijn meer discutabel. Ik gooi mijn theezakje meteen druipend in de vuilnisbak (want opgeruimd is netjes) en mijn collega krijgt daar de horror van (natte vuilniszak). Ik sta weer met mijn hoofd te schudden in de keuken bij de wasbak, want je raad het al: daar ligt het theezakje van mijn collega "te drogen". Het ene is niet fout en het andere is niet fout. Wel vinden we allebei onze eigen manier de beste
Poekewiki
18-10-2022 om 13:34
Deze dingen kunnen ook doorslaan. Maar het gekke is dat we het bij anderen vaak overdreven of neurotisch vinden, maar onze eigen dingen dan weer niet. Zo zet mijn schoonzusje alle kruidenpotjes met de tekst leesbaar naar voren in de kast en gaat ze ook echt potjes weer goed zetten als ik ze gebruikt heb. Daar heb ik stiekem toch altijd wel lol in. Maar mijn eigen eigenaardigheden zijn net zo raar natuurlijk.
Poekewiki
18-10-2022 om 13:35
Mevrouw75 schreef op 18-10-2022 om 12:53:
Wat wordt er veel onder luiheid geschaard zeg. Ik krijg helemaal rode vlekken van de ergernis
waarom ergert dat je precies ?
ik denk dat veel niet uit luiheid gebeurt, maar gewoon uit oprecht niet opmerken of niet belangrijk vinden
Poekewiki
18-10-2022 om 13:38
Leslie_Knope schreef op 18-10-2022 om 12:36:
Sloomheid is voor mij ook een dingetje inderdaad. Het poppetje in Animal Crossing kan ook heel langzaam lopen en mijn dochter doet dat regelmatig expres om mij te irriteren. Zitten ze me weer allemaal afwachtend aan te kijken.
Waar ik ook niet tegen kan is als kaartjes van bordspellen op de kop liggen. De meeste kaartjes/fiches (van dat dikke karton) hebben een hoekige en een afgeronde kant. Die afgeronde kant MOET naar boven liggen!! Ze vinden het hier hilarisch om er zo nu en dan eentje om te draaien en mij meteen in actie te zien komen.
Maar als je dan aan de andere kant van de tafel zit liggen ze toch weer op hun kop ?
Ik moet wel ook telkens mijn treintjes van Ticket to Ride mooi op een rijtje hebben, dat dan weer wel.
Mischa83
18-10-2022 om 13:40
Hahaha wat een geweldig topic! Vooral de ergenis over gebroken beschuit😂.
Die van slome mensen herken ik ook. Die dan traag lopen en alle bewegingen traag doen. Ik heb een collega die praat zelfs traag, ik moet echt m'n best doen om te blijven luisteren!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.