Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt

Poekewiki

Poekewiki

18-10-2022 om 11:07 Topicstarter

Sassenach schreef op 18-10-2022 om 10:58:

Doe alsjeblieft de wcdeur dicht!!!! En kasten ook trouwens.

Dat kan hier niet ... dan voelt de poes zich buitengesloten

Lijmresten van stickers die je er niet of nauwelijks afkrijgt. 

Poekewiki schreef op 18-10-2022 om 11:07:

[..]

Maar na gebruik van de w.c. kan de deur toch wel dicht? Ik erger me ook aan openstaande deuren, lades etc.

Poekewiki schreef op 18-10-2022 om 11:07:

[..]

Die neem je toch mee de wc in? Althans, de poes hier zit zo ongeveer vastgeplakt en is dus al binnen voor ik de deur dicht kan doen (of ik zeg een 'kom dan!' als ze een beetje draalt).

Wij hebben trouwens ook een open badkamer, en dus open wc boven

Boter terugsmeren, dat is heel redelijk om daar de kriebels van te krijgen. Daar krijg je beschimmelde boter van, bah. 

Ik kan me vooral 's ochtends erg ergeren aan kastdeurtjes die open staan en dingen die net 10 cm naast de juiste/handigste plek staan. Hoeveel moeite kost het nou, denk ik dan. 

Oh, en broodzakken open laten liggen. Je kan toch gewoon het brood pakken dat je nodig hebt en dan meteen de zak dicht doen, in plaats van je brood pakken, zak open laten liggen, brood smeren, brood opeten en inpakken en dan een kwartier later die zak nog eens dicht doen... 

Ik heb dat juist onverklaarbaar de andere kant op. Ik wil altijd de deur open van de wc, anders voel ik me opgesloten. 
In het openbaar doe ik de deur dus wel dicht, maar niet van harte. 

Naderhand doe ik wel de deur dicht, maar dat is alleen omdat de deur in de tocht gaat klepperen.

Poekewiki

Poekewiki

18-10-2022 om 11:17 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 18-10-2022 om 11:09:

[..]

Maar na gebruik van de w.c. kan de deur toch wel dicht? Ik erger me ook aan openstaande deuren, lades etc.

Daarna mag hij dicht ja.

Poes is (ook) een slome, dus ik moet altijd even wachten zeg maar.  Zodra spuit elf binnen is, gaat de deur dicht.

Zelfde categorie: het zijn ook altijd dezelfde collega's die na een vergadering recht springen en de stoelen in de vergaderzaal niet opnieuw aanschuiven.  Maar ook die valt bij mij in de categorie: ik schuif ze wel aan maar het irriteert me niet echt.  Ik zou het ook niet kunnen doen.

De boter "KAN" ik niet scheef in het bakje terugzetten in de koelkast lijkt het wel.  Er is zo'n stemmetje dat zegt "eerst weer mooi recht smeren".  Echt koekoek van mezelf hoor.

Mijn man laat altijd het aluminiumfolietje aan de pot halvarine zitten na opening. Dan hangt er onder het deksel zo'n vervelend flapje. Grrr, ik sleur het er gelijk af.

Poekewiki

Poekewiki

18-10-2022 om 11:19 Topicstarter

Peaches schreef op 18-10-2022 om 11:12:

Boter terugsmeren, dat is heel redelijk om daar de kriebels van te krijgen. Daar krijg je beschimmelde boter van, bah.

Ik kan me vooral 's ochtends erg ergeren aan kastdeurtjes die open staan en dingen die net 10 cm naast de juiste/handigste plek staan. Hoeveel moeite kost het nou, denk ik dan.

Oh, en broodzakken open laten liggen. Je kan toch gewoon het brood pakken dat je nodig hebt en dan meteen de zak dicht doen, in plaats van je brood pakken, zak open laten liggen, brood smeren, brood opeten en inpakken en dan een kwartier later die zak nog eens dicht doen...

Puber logica: ik wilde misschien nog meer brood, dus daarom ? Dan is het wel een handeling gespaard, want stel je voor je moet die zak NOG eens een keer helemaal open doen

Poekewiki

Poekewiki

18-10-2022 om 11:21 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 18-10-2022 om 11:17:

Mijn man laat altijd het aluminiumfolietje aan de pot halvarine zitten na opening. Dan hangt er onder het deksel zo'n vervelend flapje. Grrr, ik sleur het er gelijk af.

Dan droogt het minder snel uit ? Hier ook namelijk vanwege die reden.  Behalve als een of andere barbaarse huisgenoot dat flapje heeft kapot getrokken, want dan moet het er ook helemaal af - wegens: dat ziet niet uit. 

Wat onhandig allemaal al deze kleine errors in ons hoofd hé.  Het zou toch echt energie sparen als we daar niet zo mee bezig waren.

Poekewiki schreef op 18-10-2022 om 11:19:

[..]

Puber logica: ik wilde misschien nog meer brood, dus daarom ? Dan is het wel een handeling gespaard, want stel je voor je moet die zak NOG eens een keer helemaal open doen

Dat is het antwoord van mijn man inderdaad. Al lang geen puber meer.. 

PriceyRook54

PriceyRook54

18-10-2022 om 11:22

Wij hebben een soort van rolgordijn in de slaapkamer, met een plastic lusje om hem naar beneden te trekken. Man trekt hem altijd nét te ver naar beneden zodat dat lusje héél zachtjes over de vensterbank schraapt als het bovenraampje open staat. 

GEKmakend 

Poekewiki schreef op 18-10-2022 om 11:21:

[..]

Dan droogt het minder snel uit ? Hier ook namelijk vanwege die reden. Behalve als een of andere barbaarse huisgenoot dat flapje heeft kapot getrokken, want dan moet het er ook helemaal af - wegens: dat ziet niet uit.

Wat onhandig allemaal al deze kleine errors in ons hoofd hé. Het zou toch echt energie sparen als we daar niet zo mee bezig waren.

Nee bah, als ik niet die kleine dingen had om me druk om te maken, zou ik over echte problemen na moeten denken! 

Poekewiki schreef op 18-10-2022 om 11:21:

[..]

Dan droogt het minder snel uit ? Hier ook namelijk vanwege die reden. Behalve als een of andere barbaarse huisgenoot dat flapje heeft kapot getrokken, want dan moet het er ook helemaal af - wegens: dat ziet niet uit.

Wat onhandig allemaal al deze kleine errors in ons hoofd hé. Het zou toch echt energie sparen als we daar niet zo mee bezig waren.

Het deksel sluit voldoende af zonder folie vind ik.

Ainne schreef op 18-10-2022 om 11:22:

Wij hebben een soort van rolgordijn in de slaapkamer, met een plastic lusje om hem naar beneden te trekken. Man trekt hem altijd nét te ver naar beneden zodat dat lusje héél zachtjes over de vensterbank schraapt als het bovenraampje open staat.

GEKmakend

Hier moest ik hard om lachen Ainne, zoooo herkenbaar!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.