Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Oudejaarsloterij 2023

Coreopsis schreef op 18-12-2023 om 08:22:

[..]

Staatsloterij niet. Postcodeloterij wel. Iemand in mijn kennissenkring heeft eens ruim 20.000 en een auto gewonnen.

Ik doe zelf nooit mee met loterijen. Winkans is miniem, en die zogenaamde goede doelen waarmee ze schermen zouden veel meer geld krijgen als we rechtstreeks geven ipv een fors deel van je geld te doneren aan de loterij zelf. (Tot zo ver mijn stichtelijke boodschap )

Daar heb je op zich volkomen gelijk in hoor, maar het is juist de verleiding van de winkans die de mensen beweegt om dat geld in een lot te investeren. Daar hebben de goede doelen dan weer profijt van. Zonder die winkans zou dat geld hoogstwaarschijnlijk niet in zulke grote getale worden gedoneerd.

ik koop altijd een half lot eens per jaar als traditie. Eentje cadeau doen heb ik wel eens over nagedacht, maar stel ik geef het winnende lot weg en ik houd het verliezende lot dan sla ik mezelf voor altijd de rest van mijn leven elke dag voor mijn kop. Dat kan ik niet aan. 

(Ik koop het altijd in een klein primera winkeltje in het echt voor extra geluk, niet online of bij de supermarkt.)

MidasWolf

MidasWolf

27-12-2023 om 11:48 Topicstarter

Mijn Oudejaarslot is binnen, gekregen niet zelf uitgezocht. Laat de voorpret maar beginnen.

Volgens mij had ik vorig jaar met de oudejaarstrekking niets gewonnen, dus veel slechter kan het niet worden 

Misschien ga ik van het geld dat ik anders zou uitgeven aan een Oudejaarslot, zelf een lot kopen verderop in het jaar. 

Via de postcodeloterij hebben wij een prijs gewonnen. Het was heel leuk want het oudejaarslot lag net in de vuilnisbak, de kerstboom afgetuigd. Kijk je naar buiten, allemaal commotie en staat daar totaal onverwacht de vrachtwagen van de postcodeloterij.

Hier is de postcodeloterij gevallen op onze postcode. Wij deden niet mee, gelukkig vielen de miljoenen op de letters om de hoek maar de hele wijk met dezelfde cijfers won na aftrek iets van €1700,- per lot. En er was een feestje met Jan Smit enz. Daar mochten we ook gewoon heen. Was best leuk!

Carian schreef op 27-12-2023 om 11:59:

Via de postcodeloterij hebben wij een prijs gewonnen. Het was heel leuk want het oudejaarslot lag net in de vuilnisbak, de kerstboom afgetuigd. Kijk je naar buiten, allemaal commotie en staat daar totaal onverwacht de vrachtwagen van de postcodeloterij.

Hier was ook de hele wijk in rep en roer! Iedereen was op zoek naar Caroline Tensen, dan was ze daar gezien, dan weer ergens anders. Hele groep mensen die continu van hot naar her liep 

BlairW schreef op 27-12-2023 om 12:42:

Hier is de staatsloterij gevallen op onze postcode. Wij deden niet mee, gelukkig vielen de miljoenen op de letters om de hoek maar de hele wijk met dezelfde cijfers won na aftrek iets van €1700,- per lot. En er was een feestje met Jan Smit enz. Daar mochten we ook gewoon heen. Was best leuk!

Dat is de postcodeloterij

Friezinnetje schreef op 27-12-2023 om 12:56:

[..]

Dat is de postcodeloterij

Lekker wakker   

MidasWolf

MidasWolf

27-12-2023 om 13:09 Topicstarter

Ik doe niet mee met de postcodeloterij, toch even gekeken. In mijn postcode met de 2 letter toevoegingen erbij zijn het 17 huizen die binnen dezelfde postcode vallen. 
Ik verwacht zelf dat er iets van 10 mensen/huishoudens meespelen. 
Van een aantal mensen weet ik redelijk zeker dat zij net als mij niet meespelen. 

MidasWolf schreef op 27-12-2023 om 13:09:

Ik doe niet mee met de postcodeloterij, toch even gekeken. In mijn postcode met de 2 letter toevoegingen erbij zijn het 17 huizen die binnen dezelfde postcode vallen.
Ik verwacht zelf dat er iets van 10 mensen/huishoudens meespelen.
Van een aantal mensen weet ik redelijk zeker dat zij net als mij niet meespelen.

Jaren geleden was de postcode van mijn schoonmoeder aan de beurt maar er werd aan voorbij gegaan want er speelde niet genoeg mensen mee. Weet niet of dat nu veranderd is.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-12-2023 om 23:24:

[..]

Jaren geleden was de postcode van mijn schoonmoeder aan de beurt maar er werd aan voorbij gegaan want er speelde niet genoeg mensen mee. Weet niet of dat nu veranderd is.

bij ons in het dorp 2 keer prijs gevallen (straatprijs) en was beide keren 3 deelnemers. En dat is 6 jaar geleden

Friezinnetje schreef op 29-12-2023 om 23:30:

[..]

bij ons in het dorp 2 keer prijs gevallen (straatprijs) en was beide keren 3 deelnemers. En dat is 6 jaar geleden

Schoonmoeder is al langer geleden. Misschien dat het aangepast is later. 

hier met een kraskaart van 10 euro 20 euro gewonnen 

Nu nog wachten op de staatsloterij  en dan 2 januari weer braaf aan het werk. 

Ik heb toch een Oudejaarslot aangeschaft. 
Misschien win ik wel 7,50, kan ik daarna weer verder met m'n leven 

Moederkareltje schreef op 20-12-2023 om 15:07:

ik koop altijd een half lot eens per jaar als traditie. Eentje cadeau doen heb ik wel eens over nagedacht, maar stel ik geef het winnende lot weg en ik houd het verliezende lot dan sla ik mezelf voor altijd de rest van mijn leven elke dag voor mijn kop. Dat kan ik niet aan.

(Ik koop het altijd in een klein primera winkeltje in het echt voor extra geluk, niet online of bij de supermarkt.)

Dan zou je een duolot kunnen kopen,  dat zijn 2 loten met precies hetzelfde nummer. Als zij winnen, dan win jij ook.  Of als je 2 kinderen hebt is het het ook handig, kan er ook geen familievete ontstaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.