Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic

Lientje. Dat gestress ook altijd om die beesten... Ik weet er alles van want heb mn hele leven al dieren, vooral katten.

We gaan lekker hier, deed net iets doms maar dat ben ik alweer vergeten (goedemorgen..) en geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg maar toen ik gisteravond net alles aan kant had en met de beentjes languit wilde heb ik de bak met havermout die bovenop de afzuiger staat op het net schoongemaakte fornuis laten vallen en kon ik dus weer opnieuw beginnen...
Oww en mn vorige week opnieuw gelakte nagel is gister gebroken toen ik met iets in huis bezig was... boehoe...

Zoals iedere woensdag stapte ik om 6.30 in mijn huispak (dunne joggingbroek en trui) over mijn nachtpon en doe mijn Spaanse sloffen aan. 
Naar beneden om thee te maken, ondertussen even bij de ene student het licht aandoen, omdat de wekker al 3x gegaan was. Terwijl ik thee maak en de ontbijttafel verder compleet maak hoor ik boven wat geïrriteerde kreten.  Om 7.05 moet de eerste op de fiets en de stoorzender met een afwijkend rooster houdt de badkamer bezet. 
Om net na 7.00 is dochter beneden en vraagt of ik haar fiets alvast uit de schuur wil halen, zodat ze wel de trein nog haalt. Zij mikt haar ontbijt en lunch in de tas komt naar buiten en springt op de fiets. Dan begint het keihard te regenen. Ik blijf maar even schuilen in de schuur die 13 meter naar de keukendeur is me te lang met die felle bui.
Inmiddels zijn man en zoon ook beneden en zitten te ontbijten. Als het nog wel regent maar niet meer zo hard sprint ik naar de keuken.
Inmiddels is zoon bezig met jas en tas pakken en hij vraagt of ik even meeloop om alles af te sluiten dan haalt hij de trein nog en ik heb toch tijd zat ik moet pas om 8.45 het pand verlaten via de voordeur.
Je raadt het al ik heb in mijn koude kloffie nog een keer 10 minuten in de schuur staan schuilen.
Zit nu aan en hete kop thee en dan naar even douchen om op te warmen. 

Bakblik

Ik wilde net een tandenstoker uit het doosje pakken, kieper het iets te enthousiast om, hele inhoud in wastafel 

De blooper is voorkomen, want ik sta morgenochtend niet om 7 uur in pyjama aan de deur als pakket wordt afgeleverd, maar ik mopper wel dat het te vroeg was. En toevallig keek ik vandaag toch ook maar even in de ongewenste mailbox, omdat ik opeens besefte dat ik nog niets over levertijd had gehoord

Handig, was in de trommel, middel erbij maar er een uur later achterkomen dat je het apparaat niet aangezet hebt. Gaat zo denk ik best lang duren voor die was schoon is 

Kitten is zo gebrand op zijn kapotte speel hengel met veren. De lijm op het speeltje krijgt niet eens de kans om vijf minuten op het aanrecht te drogen..

kerst schreef op 21-11-2024 om 11:29:

Kitten is zo gebrand op zijn kapotte speel hengel met veren. De lijm op het speeltje krijgt niet eens de kans om vijf minuten op het aanrecht te drogen..

Is dan wel weer echt kattengedrag; speeltjes slopen...

Ik ben totaal geen goede kok.  Ik had een recept gevonden wat mij wel aansprak. 
Beenham met grove groenten uit de  oven.

https://recepten.lidl.nl/recept/beenham-uit-de-oven-met-grove-groente-en-aardappelgratins

Dus boodschappen gedaan, mooi stuk vlees uitgezocht. Groenten allemaal los gekocht (terwijl ik normaal altijd van die voorgesneden zakken koop).
Kom ik thuis met een varkenshaas!!  Verkéérde vlees dus.       
Gelukkig is het me gelukt om het toch op tafel te  krijgen en het vlees werd gaar, dat was mijn grootste angst, dat ik dat zou verpesten..

Beterlaat2021! schreef op 24-11-2024 om 11:14:

Ik ben totaal geen goede kok. Ik had een recept gevonden wat mij wel aansprak.
Beenham met grove groenten uit de oven.

https://recepten.lidl.nl/recept/beenham-uit-de-oven-met-grove-groente-en-aardappelgratins

Dus boodschappen gedaan, mooi stuk vlees uitgezocht. Groenten allemaal los gekocht (terwijl ik normaal altijd van die voorgesneden zakken koop).
Kom ik thuis met een varkenshaas!! Verkéérde vlees dus.
Gelukkig is het me gelukt om het toch op tafel te krijgen en het vlees werd gaar, dat was mijn grootste angst, dat ik dat zou verpesten..

Ach dat weet dat recept niet.. En je hebt in ieder geval gekookt 

We hadden toch ook een huisdierenvariant van dit topic? Luistert en huivert.
Eén van mijn katten had een wondje in zijn nek. Hij bleef krabben dus een klein wondje werd steeds groter en sinds een paar dagen had hij ineens een bult in zijn nek. Vanmiddag naar de dierenarts, heeft hij een kraag omgekregen en een antibioticazalfje mee. Kat is helemaal van de leg door die kraag. Bij thuiskomst in paniek omdat hij tegen meubels botste. Vervolgens heeft hij zijn allergrootste plas ooit onder de bank gedaan (waar ook een kleed naast ligt). Ik heb hem in de keuken opgesloten en ben vervolgens een oude handdoek gaan zoeken om de boel op te dweilen. Vervolgens bedacht ik te gaan dweilen met oude vaatdoekjes die in de keuken hingen. Ik loop de keuken in, en ga bijna op mijn snufferd omdat mijn slipper in een grote hoop kattenstr*nt bleef hangen. Meneer durft kennelijk niet op de bak met dat enge ding om zijn nek. Ik heb nu maar de kap eraf gehaald (van de kattenbak dus), en hoop dat hij snel normaal gaat doen. Het zalfje hebben we maar nog niet geprobeerd.

Arme kat en arme MMcGonagall..!

Ik was iets te enthousiast met mijn nieuwe rolmaat aan de gang. Wat uitrolt en waar je mee meet is van soepel metaal en HARTSTIKKE scherp. Tijdens het meten heb ik mij diep in mijn rechtermiddelvinger gesneden, auw!

Gelukkig wist ik dat we prima vingerpleisters hebben liggen, die ik gebruikt heb laatst om een caviapootje te verbinden. Dat is een pleister op de wonde...!

Mmcenz sorry echt maar 
Komt me ook wel enigzinds bekend voor... Dat gedoe ook altijd met die beesten.. 

@   MMcGonagall:
Het zou me niets verbazen als daar een abces zit of komt, wat zich binnenkort ontlast...Ja, die kappen zijn ondingen!
Dit is comfortabeler :  

zenpet_zencollar_the_original_procollar__xs_46920_0500_none.jpg?auto=format&width=500&height=500&dpr=1.25

Vorige week kwam man thuis met een beige jasje en en beige trui bij een nieuwe bruine broek en overhemd in diverse bruin tinten. Beige is geen kleur en zeker niet voor hem.  Als zijn bruine tint in februari eng wit is geworden staat hem dat zo naar. 
Gisteren had hij die trui aan en met eten schiet zijn hele gehaktbal over zijn trui op de grond. Grote vetvlek.

Vandaag gewassen en de vlek is weg alleen de M is nu een S geworden als je kijkt naar de maat. 

Oeps je zou bijna denken dat ik het expres heb gedaan. 

Ga je es met de bus ipv auto omdat het maar een kleim stukje is, rijd ie op de terugweg voor je voeten weg waardoor je of lang moet wachten of een stuk moet lopen (gedaan ondanks donker). Gloeiende gloeiende...    (Wat fijn dat dit niet vaak meer voorkomt sinds ik Zigy (mijn auto) heb  (had toch te veel bitterballen op dus stuk lopen was best ff fijn en liep lange tijd achter iemand)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.